Tell It to the Bees (2018)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Annabel Jankel
met Anna Paquin, Holliday Grainger en Kate Dickie

De jaren 50. Lydia's huwelijk gaat niet van een leien dakje terwijl ze de zorg van haar zoontje op zich neemt. Wanneer deze ziek wordt haalt Lydia Jean Markham erbij, de nieuwe vrouwelijke dokter uit het dorp. Er groeit een sterke band tussen de twee vrouwen en Lydia vindt troost in deze nieuwe vriendschap die stilaan intieme proporties kent. Hun relatie doet vele wenkbrauwen fronsen bij de dorpsbewoners.

avatar van nadrin
De setting is mooi. Mooie actrices en een goed verhaal. Dit zou voldoende moeten zijn. Maar alles lijkt te onecht. Het voelt net niet en te zwak. Maar toch het bekijken waard.

avatar van AniSter
'Drama / Romantiek' dekt de lading niet. Er moet minimaal nog 'Mysterie' bij gezien de acties van de bijen. Maar goed, daar draait het niet alleen om. Waar het hoofdzakelijk om draait is de relatie tussen twee vrouwen en, helaas, de tijd waarin zich dit afspeelt, met alle gevolgen van dien. Mooi in beeld gebracht met enkele heftige uitschieters en een beetje een vreemd einde. De moeite van het bekijken waard.

avatar van Pazmaster
Niet slecht hoor. Een aardig verhaal, een prima spelende cast en het ziet er ook gewoon netjes uit. Echter, het gedoe met de bijen doet wel afbreuk aan de film en had van mij achterwege gelaten mogen worden. Ook het einde had beter afgesloten mogen worden, ik vond het een klein beetje een domper. Desondanks wel een voldoende.