The Spy Who Dumped Me (2018)

Actie / Komedie

geregisseerd door Susanna Fogel
met Mila Kunis, Kate McKinnon en Justin Theroux

Audrey en Morgan, twee beste vriendinnen uit Los Angeles, komen er achter dat de ex-vriend van Audrey een geheim agent is. Wanneer hij plots in hun appartement opduikt raken ze verstrikt in een hachelijke internationale samenzwering. Tot hun eigen verbazing komen ze meteen in actie en slaan ze op de vlucht door heel Europa om een plan te bedenken en de wereld te redden.

• Vanaf 9 augustus in de bioscoop

kappeuter (moderator)
Vanaf 9 augustus in de bioscoop (Independent Films)

avatar van Moviepass
Was gisteren in de sneak bij Vue.

Zeer matig en rommelig filmpje.
Nou ja, zeg maar film, want veel scenes worden erg lang gerekt waardoor de totale speelduur zéker 20 minuten te lang is.

Warrig doch ook weer simpel verhaal gecombineerd met werkelijk abominabel acteerwerk van de gehele cast maken dit tot een film, die niet goed weet hoe die brute actie met "humor" moet combineren, om snel te vergeten.
De regie hangt als los zand aan elkaar.

Die twee sterren zijn voor de twee prachtige pluspunten die Mila Kunis ten toon spreidt, ware het niet veel te laat in de film.
Iets eerder en het was allemaal meer te genieten geweest.

Pulp.

avatar van Bobdevries
Ik heb hem gisteren ook in de sneak gezien bij de vue. Ik moet zeggen vond het zelf een prima film, daarnaast ook flink wat keren hard gelachen.

Hij verraste zelfs mij een beetje, met name hoe het eruit zag. Bij de meeste films waarin gevochten wordt zie dat klappen toch geen schade lijken aan te richten bij de desbetreffend personen. In deze film bloed iemand zijn neus te minste na een klap.

Ook waren er best verschillende locaties, maar natuurlijk was het verhaal flinterdun.
De acteer prestatie waren, redelijk tot goed te noemen

Voorderest als moviepas bezitter vond ik het een prima stukje amusement3

avatar van Zwolle84
Veel zin in. Die komedies met Mila Kunis vallen nooit tegen. Erg leuke actrice.

avatar van Flat Eric
Dat was een erg matige lange vervelende zit.

Het ging allemaal net iets te lang door en wist mij niet te boeien. Ondanks het grappige plot kon de humor mij niet bekoren. De blonde sidekick deed haar best maar het was het allemaal toch net niet.
Het zal vast aanslaan bij tieners. Ik vond het slaapverwekkend saai en flauw.

avatar van soom
Paar kleine smetjes, maar man oh man, wat is Mila toch leuk. Jep, ik ben wel fan.
Kate Mckinnon, die ik volgens mijn herinnering niet zo heel goed vind, speelt heel goed in op wat Mila uitbeeld. Het samenspel tussen hen rolt onnatuurlijk fijn, als een uitstekende Riesling, over de tong. En het prikkelt ook echt alle zintuigen. Wat mij betreft mogen ze wel vaker samen gaan werken. Ze worden in elk geval vooral geholpen door ik-ben-meer-dan-ex-van-Jennifer-Aniston, ook wel bekend onder de naam Justin Theroux..
Want Sam Heughan, hoe snoeperig ook, mag gauw terugkeren in de wereld van Hallmark. Iets te vlak en te zwak, vooral tegen betere spelers valt dit wel op.

Ik was heel erg benieuwd en ben zeker niet teleurgesteld. Hoeveel keer ik ook nooit een liefhebber zal worden van dergelijke films.
Ik zat namelijk heel erg met mijn handen in mijn haar gekruld toen die Lukas, de taxichauffeur die even een ondankbare figurantenrol mocht, werd neergeschoten. Denk je je werk te doen en dan eindig je met een kogel door je kop en Audrey op je schoot. Natuurlijk zou hij niet geklaagd hebben, maar toch.

Ik zat deze hele mooi uitgedachte scène te herschrijven en er net iets fijners van te maken.

Dat dus, kleine vlekjes op verder best een hilarische film.

avatar van Ajax&Litmanen1
Best leuk, ondanks dat de film me te lang duurde en het inhoudelijk niet veel meer was dan tig Europese hoofdsteden (waaronder Amsterdam!) die worden bezocht aan elkaar te plakken. Het is te danken aan de chemie tussen de beide dames dat dit wel leuk blijft. Zeker Mila Kunis deed het leuk, heb sowieso ook een zwak voor deze mooie dame. Ze speelde voorheen vaak wat veilige rollen, maar tegenwoordig durft ze wat meer en dat pakt wel goed uit. Kate McKinnon, ik kende haar eigenlijk niet goed, was veel meer hit or miss qua gedrag en haar pogingen om leuk te zijn.

Sowieso is dat ook wel een probleem bij deze film. De hoeveelheid pogingen om grappig te zijn zijn talrijk, maar er zitten veel momenten in waar de plank mis wordt geslagen. Toch is dit wel een fijn filmpje geworden, ook omdat de film visueel erg fraai is en het me verbaasde dat er toch flink wat behoorlijk grof geweld in zat. Dat beviel me dan goed. Wat mij betreft komt er een vervolg, hier kan je wel voldoende mee.

Kleine 3,5*

avatar van Zwolle84
Heerlijke film weer. Komedies met Mila Kunis zijn tegenwoordig een garantie voor een heerlijk avondje uit. Kate McKinnon is bovendien een erg fijne aanvulling. Dikke 7.

avatar van Graaf Machine
Af en toe een beetje grappig, maar voornamelijk langdradig. Ik wil niet zeggen dat de film voorspelbaar is, maar de wendingen zijn allesbehalve verrassend. Naarmate het einde nadert beginnen de twee dames behoorlijk te ergeren.

avatar van stefano
Heb me prima vermaakt met deze film. Wat me vooral verraste was dat de actie scenes lekker hard waren.
Mila en Kate zijn leuk op elkaar ingespeeld en heb een paar keer goed gelachen.

Leuke film. Lekker lachen en geweld wat John wick niet zou misstaan.
Voor een comedy is het geweld bikkelhard.
Kunis kende ik al, de blonde dame niet.
Wat een leuke dame WOW.

avatar van mrklm
Alleen de titel is slechter. Teveel expliciet geweld, te weinig (geslaagde) grappen in een film met een ernstige identiteitscrisis. Het begint in een mistroostig Litouwen met The Wind Of Change [1990], beelden uit ALF [1986-1990] en Mila Kunis die Nintendo Duck Hunt speelt. Alles wijst er op dat moment op dat de film zich in 1990 afspeelt, tot de onvermijdelijke mobiele telefoon langskomt. Waarom dan al die 90s-verwijzingen? Affijn, er is een verhaal, maar dat klopt van geen kanten. Sowieso is het moeilijk te geloven dat de saaie Audrey [Mila Kunis] en de hyperactieve, ronduit irritante Morgan [Kate McKinnon] elkaars beste vriendinnen te zijn, maar het is duidelijk niet de bedoeling de kijker te voorzien van enige logica. McKinnon toonde in Saturday Night Live dat ze één van de grappigste vrouwen ter wereld kan zijn, maar regisseur Susanne Fogel slaagt er niet in McKinnons wilde komische stijl (die perfect werkt bij haar geniale imitatie van Hilary Clinton bijvoorbeeld) te temperen en het resultaat is een onbeheerste vertolking die - net als haar karakter overigens - 'a bit much' is. Had als actiefilm geslaagd kunnen zijn zonder de belegen (seksuele) grappen, had een acceptabele komedie kunnen zijn zonder de overdaad aan explosies, bloedvergieten en ander gewelddadig gedoe. Nu is het vleesch noch visch, oftewel helemaal niks.