Bobby Kennedy for President (2018)

Documentaire / Historisch
240 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Dawn Porter
met Robert F. Kennedy, Harry Belafonte en Dolores Huerta

Bobby Kennedy was een Amerikaans politicus van de Democratische Partij. Een jurist, advocaat, auteur en activist van beroep. Hij was een broer van de Amerikaanse president John F. Kennedy. Deze benoemde hem in januari 1961 tot minister van Justitie in zijn kabinet, waar hij daadkrachtig optrad tegen de Amerikaanse maffia. Hij werkte nauw samen met zijn broer tijdens de invasie in de Varkensbaai en de Cubacrisis. Op 5 juni 1968 werd Kennedy neergeschoten.

avatar van DutchTakeshiro
Naar mijn mening een bijzonder goede docu die laat zien wat een bijzonder mens Robert Kennedy was. Zijn nalatenschap zijn zichtbaar en voelbaar. Ik wist eigenlijk voor deze docu bar weinig van Bobby maar ik kan concluderen dat ik het na het kijken van dit bijzondere project meer weet over een fantastisch mens die de wereld wilde verbeteren. De Kennedy's zijn sowieso de meest interessante familie in het politieke landschap naar mijn idee.

Heel veel authentieke beelden met een mooie afwisseling van interviews in het heden. Deze docu doet meer dan alleen oude archiefbeelden laten zien. Het zet je tot nadenken. De afsluiting van de docu met een mooie quote van Bobby heeft mij een kippenvel moment bezorgd. Een documentaire die op emotioneel vlak raakt.

avatar van missl
Mooi levensverhaal van een Kennedy, die de wereld beter wilde maken. (maar ook gewoon aan de top wilde komen) Oude beelden en nieuwe interviews brengen (voor mij) veel nieuws naar boven over hoe het destijds ging en hoe de mensen in Amerika zich toen voelden.

Zeer goede en uitgebreide documentaire over Robert Kennedy en dan meer bepaald zijn politieke carrière.
De eerste jaren samen met zijn broer John, dan, na diens dood, zijn opkomst en beloftevolle carrière als presidentskandidaat, wat hij ongetwijfeld was geworden ware het niet dat hij net als zijn broer werd vermoord.
Prima documentaire dus, die heel wat nieuwe dingen voor me laat zien. Vele getuigenissen ook van vrienden, collega's en tegenstanders uit die tijd.
Warm aanbevolen !!