All about Nina (2018)

Drama / Komedie

geregisseerd door Eva Vives
met Mary Elizabeth Winstead, Common en Chace Crawford

Nina Geld is een grappige en provocerende stand-upcomedian wiens carrière goed verloopt, maar wiens persoonlijke leven gerust een ramp te noemen is. Om aan haar moeilijke ex te ontsnappen en zich voor te bereiden op een mogelijk levensveranderende auditie vlucht Nina naar Los Angeles waar ze Rafe ontmoet. Hij daagt zowat elk vooroordeel van haar uit.

avatar van John Milton
Ik mag Winstead wel graag zien. Reviews zijn ook niet onaardig zo te zien.

avatar van Collins
Aardige film met aardige momenten. Ook een film over veel van hetzelfde. Over Nina namelijk. Een bitchy, brutaal, egoistisch, adrem en onredelijk persoon. Nina is er een film lang. In elke scène. Nina is op een confronterende manier niet zichzelf. Nina is stand-up. On stage en in het echte leven. De film laat dat gegeven uitgebreid op de kijker inwerken. Iets te nadrukkelijk en iets te uitgebreid, naar mijn mening. Niet steeds even boeiend.
De film toont een aaneenschakeling van onaangename gebeurtenissen die (zoals de titel al zegt) over Nina gaan. Opvallend genoeg is er amper een hilarisch en verlichtend moment waar te nemen. Er valt weinig te lachen. De stand-ups gaan bijna zonder uitzondering over Nina’s seksleven en over mannen. En dan op grove en cynische en zwartgallige wijze. Haar gedrag na de show is het gedrag in de show. Eerlijk en consequent. Maar ook deprimerend en zelfvernietigend. Het is niet eenvoudig om met Nina te sympathiseren.
Na een tijdje is een uitbraak uit die routine erg welkom. Dat duurt even, maar gebeurt gelukkig wel.
Eigenlijk draait de film om die ene scène. 't Is wat. Eén scène die er toe doet. Eén scène die anders is dan elke andere scène in de film. Eén scène die een waarachtig gevoel oproept. Een prachtscène waarin we te weten komen waarom Nina is zoals ze is. Ik kreeg meteen sympathie voor haar. Toen pas.
Geweldige rol van Winstead. Ze speelt Nina voorteffelijk. Bitchy, zwartgallig, depressief en onaangenaam uitgelaten. Onder de indruk. Over de film minder.

Gezien de lage score op IMDb had ik vooraf niet al te hoge verwachtingen van deze film. Dat is mij achteraf reuze meegevallen. Ik vind het ondanks een zekere verbetenheid een onderhoudende film over een grofgebekte stand-up comedian, die vanuit haar traumatische jeugd een haat-liefdeverhouding heeft ten opzichte van mannen.
De scène met de dramatische onthulling ergens halverwege de film hakt er nogal in en dan vooral de wijze waarop die gebracht wordt.
Mary Elizabeth Winstead levert een knappe acteerprestatie. Ik kan mij niet herinneren dat ik al veel films van haar gezien heb. Allicht moet ik dat verzuim maar eens goed maken, want deze zal wel een tijdje blijven hangen.

avatar van IH88
“Get your act together, Nina!”

Fantastische acteerprestatie van Winstead. All About Nina is als film redelijk standaard en niet alle personages en acteurs zijn even sterk, maar Winstead zorgt ervoor dat het boeiend blijft om naar te kijken. Zelfs als ze gewoon tegen zichzelf in de spiegel aan het praten is. Het verhaal over een zelfdestructieve en met een jeugdtrauma rondlopende komediante is redelijk voorspelbaar, en je zit eigenlijk te wachten op de onvermijdelijke meltdown en het inkeermoment. In een fantastische scene komt dan uiteindelijk alle woede en het verdriet eruit, en Winstead weet het perfect te spelen.

avatar van john mcclane 2
indrukwekkend , zeker , met een licht feministisch toontje .
er word bijvoorbeeld gezegd : nu is het onze tijd .
duidelijke statement .
maakt het niet minder sterk . soms werkt zoiets averechts , maar de hoofdpersoon is zo levensecht en haar nieuwe vlam ook , knap staatje acteer werk .van beide .
het einde was best heftig .
En Bleef me bij .
dit was in redelijk korte tijd een tweede film die zich afspeelt binnen het stand up comedian wereldje , die zich uitstekend leent voor drama komedie .
als je dit goed vond raad ik deze ook zeker aan ,,,,,The Big Sick (2017)
dikke 3 ,5 * Hiero