¿Bin Ich Schön? (1998)

Alternatieve titels: Bin Ich Schön? | Am I Beautiful?

Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Doris Dörrie
met Marie Zielcke, Franka Potente en Joachim Król

Verschillende personages worstelen zich door het leven, op zoek naar geluk. Allen zijn onzeker over liefde en verlangens en allen zouden liever iemand anders zijn. Franziska trouwt, maar ex-vriend Klaus blijft bellen, Herbert bedriegt Unna, die jeugdvriend David weer opzoekt en Rita doet haar best manlief te bevredigen vóór de winkel sluit, ze wil een pratende kasjmier-trui kopen.

Hoewel ik de poster al werkelijk jaren in mijn slaapkamer heb hangen (rood met enkel de titel in 9 verschillende talen), heb ik de film nog steeds niet gezien.

Moet ik wel of niet? Mis ik iets?

kappeuter (moderator)
Ja + lees de berichten hierboven.

Ligt er aan welke users je serieus neemt natuurlijk...

Tsja, ik ken jullie meningen en smaken onvoldoende om te weten wie ik serieus wil nemen.

*proest* [ik blijf een puber]

FisherKing
Lees je eens heel snel in, moet niet zo moeilijk zijn.

Dit vind ik een fantastische film die me aan Medem en Almodovar doet denken, is dat genoeg reclame ?

Hmmm..jazeker wel!

Mooi en stijlvol gefilmd, zeer humoristisch, meeslepend, goede soundtrack, geweldige verhaallijnmontage, Franka Potente, goede dialogen, zijn andere Dörrie films dezelfde stijl?

Vier Sterren.

FisherKing
LaCaméraStylo schreef:
zijn andere Dörrie films dezelfde stijl?
Nee, die gaan meer richting Komedie, wel allemaal even vermakelijk, dat wel.

Ja zoiets las ik al op de hoes, dat Männer heel grappig schijnt te zijn stond er. Misschien moet ik die ook maar eens kijken als ze niet al te moeilijk te krijgen zijn.