Dilili à Paris (2018)

Frankrijk / Duitsland / België
Animatie / Familie

geregisseerd door Michel Ocelot
met de stemmen van Prunelle Charles-Ambron, Enzo Ratsito en Natalie Dessay

Parijs tijdens de Belle Epoque. Dilili is een meisje uit Nieuw-Caledonië, speciaal naar Parijs gebracht om tentoongesteld te worden in een park. De Parijzenaars hebben haar maandenlang kunnen aanschouwen en nu is het haar beurt om hen te gaan observeren. En het belangrijkste: ze wil een mysterie oplossen. Kleine meisjes worden ontvoerd door een sekte die de politie steeds te snel af is. Dilili wordt tijdens haar avontuur geholpen door de jonge Orel, die leveringen rondbrengt op zijn driewieler en dus de stad als geen ander kent.

Opmerkelijk dat er zo weinig stemmen staan bij deze nieuwste Ocelot, en nog geen enkele recensie.

avatar van K. V.
Deze film eens meegebracht en toch wel een opmerkelijke film. Zeker de tekenstijl valt wel op. De omgevingen zien er heel vaak 3D uit en de personages zijn dan eerder 2D.
Het verhaal zelf was ook wel boeiend voor klein en groot en had ook zelfs een educatieve waarde.
Prima film.