Gaston Lagaffe (2018)

Alternatieve titel: Guust Flater

Frankrijk / België

geregisseerd door Pierre-François Martin-Laval
met Théo Fernandez, Pierre-François Martin-Laval en Arnaud Ducret

De avonturen van Guust Flater, Pruimpit, Juffrouw Jannie, agent Vondelaar en de gevreesde Meneer De Mesmaeker. Een kat, een zeemeeuw, een koe, een flaterfoon, gekke uitvindingen en catastrofes in overvloed zullen hiervan deel uitmaken. De geniale klusjesman denkt alleen goed te doen om hem heen. De blunders stapelen zich evenwel op.

Ik was altijd groot Guust Flater fan. Meeste strips laten zich niet goed verfilmen, dit zal ook wel weer net zoiets worden als de Suske en Wiske films...

avatar van Brix
De trailer vind ik alvast extreem on-leuk...
Guust Flater (Gaston Lagaffe) is m.i. geen geschikt stripfiguur voor een live-action filmbehandeling.

avatar van Donkerwoud
Dit moeten ze inderdaad niet doen...

Ik durf de trailer niet eens te bekijken.

avatar van Donkerwoud
De trailer van de recente Marsupilami-film staat nog op mijn netvlies gebrand.

avatar van Pieter Montana
De dochter van André Franquin is alleszins niet mals voor deze nieuwe adaptatie met een 'scénario débile'.

avatar van alexspyforever
En toch ben ik hier eigenlijk wel benieuwd naar.

Pieter Montana schreef:

Maar de vrouw van Peyo zei dan weer dat Peyo de nieuwe smurfenfilms helemaal te gek zou gevonden hebben. Ze zeggen maar wat in naam van een ander. Je moet het zelf beoordelen. Men denkt te gauw dat men in naam van een ander kan spreken om een persoonlijke mening gewichtiger te laten klinken. Ik geloof er niet altijd zo veel van. Ik denk dat kinderen het wel leuk zullen vinden. En wat wil je nou? Een Guust Flater-film met een intelligent scenario? Dat moet toch een debiel scenario hebben, tiens. Een beetje zoals Dumb & Dumber of Naked Gun...

avatar van GrobbekuikenXL
Nou moe?! Zag de trailer op een dvd , ziet er totaal niet leuk uit. Niet geschikt voor zo'n verfilming. Lees de strips maar

avatar van Captain Proton
Oh, wat is dit erg. Asterix en Obelix was leuk, Suske & Wiske ging, maar dit? Alleen de trailer geeft al aan om niet te gaan kijken. Of toch stiekem doen?

Henry Spencer schreef:

Eerlijk gezegd denk ik dat Dumb & Dumber en Naked Gun dus juist wel 'intelligent' in elkaar zitten. Echt goede komedie is best moeilijk, zeker omdat de complete film in duigen valt als grappen niet aanslaan en er bestaat altijd het gevaar dat de flauwigheden voorspelbaar worden.

avatar van Henry Spencer
Kan wel, inderdaad. Flauwe grappen kunnen goed werken als de timing en de energie perfect zitten. En dat kan je wel zeggen van Dumb&dumber, Naked Gun en sommige Jim Carrey-dingen. Zo niet wordt het inderdaad stomvervelend. Weet niet hoe het bij deze zit.

avatar van pietkeun
Enkele tekenfilms met Guust zoals de Kuifje reeks zou wel leuk zijn.

avatar van vranque
stiekem toch wel vermakelijk. (guilty pleasure?). Niet hoogstaand maar vanwege het feit vroeger veel van de strips genoten te hebben wil ik dit niet afbranden. 2.5*

avatar van Phantasm
Redelijke komedie, niet echt goed en niet echt slecht.

avatar van Henry Spencer
Best aardig. Niet fantastisch, maar wel grappige momenten en dwaas sfeertje.

avatar van Brabants
Beetje apart zoals je gewend bent in een strip. Je moet er waarschijnlijk een bepaalde leeftijd voor hebben of iets van een jeugdsegment. Mijns inziens laat de verbeelding in de strip meer fantasie over dan deze film in werkelijkheid kan leveren. Toch is het zeker niet slecht. Heerlijke sfeer en goed acteerwerk. Laat het in het midden.

avatar van Captain Proton
Asterix en Obelix vond ik leuk verfilmd, maar deze? Verschrikkelijk. Sloeg totaal nergens op. Die agent kwam te vaak in beeld. In strips weet ik, dat hij ook regelmatig heen en weer loopt met z'n knuppel. In deze film staat hij al klaar om Guust af te branden. Wat betreft de grappen. Sommige waren leuk. Qua personages hebben ze wel hun best gedaan om de juiste acteurs/trices te vinden. Nee, niet voor herhaling vatbaar. Ook niet na tien jaar. Dan blijf ik liever bij de strips.

Alleen juffrouw Jannie is wel erg lekker.