The Cloverfield Paradox (2018)

Alternatieve titel: Cloverfield Movie

Thriller / Sciencefiction

geregisseerd door Julius Onah
met Elizabeth Debicki, Daniel Brühl en Aksel Hennie

Een groep astronauten, werkzaam in een ruimtestation, doet een schokkende ontdekking die alles wat ze denken te weten op zijn kop zet. Na een uitvoering van een wetenschappelijk experiment verdwijnt de Aarde. Wanneer er bovendien een ruimteveer verschijnt, moeten de astronauten vechten om te overleven.

avatar van Justinvdk
Vandaag ineens op Netflix schijnbaar.

Vraag me af of deze nog wel in de bioscoop uit komt ivm Netflix release, of dat God Particle toch een andere film betreft.

avatar van 606
Ga ik vanmiddag zeker checken, vet veel zin in

avatar van bjerik76
komt eerst op netflix, en dan over 2 maanden in de bios ? dat zal druk worden dan in de bios.

avatar van YouDrunkGoHome
kappeuter schreef:

Op imdb staat deze in ieder geval wel als God Particle.

avatar van Jellesteeg
Vind het een briljante actie van Netflix.

avatar van Valak
Dit verbaasd me wel, dat deze 3e Cloverfield nu opeens op Netflix uitkomt. Een tijdje geleden las ik wel dat ze eventueel van plan waren om 'm op Netflix uit te brengen, maar dat leek toen nog zeer onwaarschijnlijk.

Ik hoopte dat deze gewoon in de bioscoop zou / zal komen, net als 10 Cloverfield Lane. Deze films maken toch een veel betere en sterkere indruk als je ze op het grote scherm kunt zien.

avatar van YouDrunkGoHome
8% op RT momenteel, oei.

avatar van jacobine_rodijk
Leuke verrassing van Netflix, uiteraard, maar je kunt het ook beschouwen als de meest spectaculaire VOD dump aller tijden.

avatar van tbouwh
Als ie enigszins goed is ga ik achteraf wel balen, die vorige film mocht dan ontsporen, ik heb nog vrij levendige herinneringen aan het sound design in Pathé Scheveningen (waar het geluid ook altijd gewoon harder stond dan 'normaal', die drie keer dat ik er geweest ben).

Lol en deze komt nog in de bioscoop ? Heb hem net gezien...niet bioscoop waardig

avatar van Zwolle84
Lijkt me sterk dat deze zo slecht is. Dit is toch gewoon het vervolg op 10CL?

avatar van arno74
Lijkt me een B-film waar ze Cloverfield in de titel hebben gepropt. Maar als ruimtescififan wil ik het wel zien, met 0 verwachtingen. Daniel Brühl zie ik ook graag spelen.

avatar van jacobine_rodijk
Zwolle84 schreef:
Dit is toch gewoon het vervolg op 10CL?

Nee. Enkel in naam, wellicht.

avatar van Cikx
Teleurstellend voor een Cloverfield film. Ik had dan ook iets originelers verwacht of in ieder geval een voortzetting gebaseerd op het vorige deel. Dit leek meer op een Black Mirror aflevering waarbij alle sci-fi clichés uit de hoge hoed werden getoverd.

avatar van Zwolle84
Wat jammer zeg! Maar ergens ook niet verrassend, met het Netflix-stempel erop.

avatar van Karl van H.
jacobine_rodijk schreef:

Dit dus.

avatar van studio dewolf
Toch redelijke goede film. Het gaat meer over de dimensies. De zwarte man en meisje schuilen in de schuilkelder. Is deze niet dezelfde schuilkelder van 10 Cloverfield Lane? Ik snap verband niet tussen de vallende capsule bij het einde van Cloverfield (2007) en deze film. In deze film is monster al rondgelopen voor dat de capsule in water terechtkomt. Maar bij Cloverfield (2007) is juist omgekeerd.

avatar van Roegge
Leuke SF film ovver de gevaren van de Deeltjesversneller en ook nog een klein beetje Cloverfield uniiverse.
Ik heb me in ieder geval prima vermaakt op TV, maar of ik er ook voor naar de bios zou gaan.....
Goede actie en SFX , goed gedaan.

avatar van Shinobi
Veel tegenvallende berichten zeg. Toch ga ik 'm binnenkort maar eens met frisse moed bekijken, omdat ik deze franchise best intrigerend vind.

avatar van john mcclane 2
ZE zijn in ieder geval wel consequent door deze trilogy drie totaal verschillende films te maken.
Zie je ook niet heel vaak . in dit genre .
Zelf wel groot fan van Bad Robot Productions van JJ Abrhams ., hun/zijn werk is zeer vaak erg sterk .Al hij hier niet de regisseur maar uitvoerend producent .

Er is wel een maar, alhoewel deel twee ook totaal anders is als een was er een grote overeenkomst .
Die is hier ook ,maar veel minder logisch. je moet zelf maar bedenken wat en wanneer dit afspeelt ..
De humor ( voor zo ver die er is ) is niet heel leuk,maar de arm grappen waren totaal mis plaats ,en vooral flauw .
Ze hadden hier ook gewoon een space ship thriller van kunnen maken zonder de link naar cloverfield .
De vormgeving , daar zag je de bad robot productions wel zeker weer terug.
Het is mooi geschoten.Maar de karakters komen verder ook niet heel erg goed tot leven.

Nee wat mij betreft een onvoldoende. maar wellicht komt er nog een deel die alles weer in evenwicht brengt , al betwijfel ik dan ten zeerste .

avatar van max cady
john mcclane 2 schreef:
Zie je ook niet heel vaak . in dit genre .

De vormgeving , daar zag je de bad robot productions wel zeker weer terug.

Gezien je top 10 van films en regisseurs kan ik mij denk ik aardig aan jou spiegelen en betwijfel nu of ik nog wel zin heb om deze film te zien haha ...

avatar van freek_93
Ik ben super fan van de franchise en ik vind het geweldig om verschillende fan theories te lezen op reddit. De eerste twee films vond ik geweldig en behoren tot mijn favoriete films die ik altijd kan opzetten. Ik ben ook zeer benieuwd wat de (hopelijk) volgende delen ons gaan brengen. Er zijn al goede berichten over "overlord" een supernatural horror film set during WWII. HYPE.

Het is wel duidelijk waarom deze film geen bioscoop release heeft. Denk niet dat dat de franchise goed zal doen. Ik lees veel negatieve reacties en ik zelf vond hem ook niet erg sterk. Eigenlijk is het gewoon een tweede al dan niet derde rangs horror film. Paar creepy scenes, maar nooit echt spannend. Weinig tot geen karakter building en als je geen fan bent van de franchise, zal het verhaal je ook niet tot weinig interesseren.

Als fan boy geef ik hem een krappe voldoende, het is toch prima vermaak. Zoals elke Cloverfield film levert ook deze film meer vragen dan duidelijkheid op. Iets wat ik wel enorm waardeer, want dat resulteert in mooie discussies met vrienden en crazy theories op reddit! Ik zie wel enorm veel potentie in de franchise, mede doordat deze film eigenlijk toegang geeft tot oneindig meer films in het Cloververse! Moeten ze wel het niveau van de eerste twee films vasthouden natuurlijk.

avatar van Zwolle84
Valt nog best mee als je eerst dit topic doorleest. Het is op zichzelf een prima film als je het allemaal niet te serieus neemt. Luchtige mix van sci-fi, komedie, beetje horror, actie zonder ergens te ver in door te slaan. Het acteerwerk is niet heel sterk, maar ook niet storend.

Het probleem is echter dat de vorige twee delen zo krankzinnig goed waren, waardoor zo'n middelmatige film de reeks direct naar beneden haalt. Hoewel het dan wel weer leuk is dat ze met Cloverfield kennelijk alle kanten op kunnen. Geinig ook dat ze het tegen het einde dan wel weer een slinger geven, hoewel niet zo extreem en gaaf als in 10 Cloverfield Lane.

avatar van DutchTakeshiro
B film. Snap de link met Cloverfield niet echt. Dit maakt de franchise er zeker niet beter op. Rare film.

avatar van mikey
Soort van Event Horizon rip off, en ik denk dat deze film bedoeld is om nog meer verwarring te creëren om zo nog meer sequels te maken rondom de titel Cloverfield ($). Een anomalie in deze serie.

avatar van Spoilalot
Ik zat vooral te wachten op een spin-off van het origineel, gewoon, op de grond. Vond het nogal vergezochte sci-fi. Zeker als ik me bedenk dat het origineel behoorlijk veel weg heeft van de tijd waarin wij nu leven. Daar komt het hele probleem dat ze bij deze film hebben toch niet aan bod? Of heb ik het mis?

avatar van Jazzthieve
Ik hou niet zo van films waar de karakters met opzet idioten zijn omwille van het plot. In het science fiction genre (en horrors ook) lijkt dit vaker voor te komen dan anders. Alien Covenant en ook Life van vorig jaar hadden dat probleem ook heel erg.

Critici maken gehakt van plotse Netflix-release The Cloverfield Paradox - Vertigo - vertigoweb.be
Neftlix verraste vriend en vijand door The Cloverfield Paradox meteen na de Superbowl-teaser beschikbaar te stellen. Critici zijn echter niet onder de indruk van die zet. Volgens velen lijkt het erop dat Paramount de film met plezier aan Netflix verkocht om een teleurstellende bioscooprelease te vermijden.

Critici