The Cloverfield Paradox (2018)

Alternatieve titel: Cloverfield Movie

Thriller / Sciencefiction

geregisseerd door Julius Onah
met Elizabeth Debicki, Daniel Brühl en Aksel Hennie

Een groep astronauten, werkzaam in een ruimtestation, doet een schokkende ontdekking die alles wat ze denken te weten op zijn kop zet. Na een uitvoering van een wetenschappelijk experiment verdwijnt de Aarde. Wanneer er bovendien een ruimteveer verschijnt, moeten de astronauten vechten om te overleven.

avatar van Vdk_Movie
Lekker filmpje, alleen het einde was een beetje, gek voorderest vermakelijk. Was het nou een open einde of niet?

avatar van Noodless
Het gegeven de paradox zelf is leuk bedacht, maar de uitwerking laat de wensen over. Er komen heel wat typische genreclichés naar voren wat de spanning niet ten goede komt. Op zich zit het wel redelijk goed betreft de aansluiting op de vorige delen, al is deze toch wel de minste van de drie films. Gemiddeld. 6/10

avatar van DVD-T
We're definitely not in Kentucky anymore.

De marketing campagnes achter de Cloverfield films kun je niet anders dan briljant noemen. De manier waarop de eerste film verkocht was geweldig. Ze kwamen erg laat met de trailer van 10 Cloverfield Lane, waar velen echt Psyched werden, inclusief ikzelf. En een Super Bowl spot maakte begin dit jaar bekend dat per direct de film op Netflix was te zien.

Dit keer dus geen bios release. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant begrijpelijk. Visueel ziet de film er toch behoorlijk indrukwekkend uit. Had zeker beter gewerkt in de bios. In het verhaal hebben de schrijvers wat meer complexiteit proberen te schrijven. Dit werkt half. Er zitten zeker goede vondsten in, maar zo heel af en toe loopt The Cloverfield Paradox zichzelf wat voorbij, door soms onnodig gecompliceerd te doen. Toch blijft de interesse tijdens het kijken en is het spel van de acteurs van vele verschillende nationaliteiten best goed. Er was duidelijk minder budget voorhanden, aangezien het grotendeel van de film zich op sets afspeelt. De effecten die we krijgen te zien, zien er behoorlijk goed uit. En naast wat een wat dieper verhaal, wordt er ook genoeg vermaak geboden.

Zit toch wel een beetje op hetzelfde niveau als de vorige entry in de reeks, ware het niet dat het einde daar de ervaring een beetje verpestte, dat gebeurde hier gelukkig niet en is het toch een bevredigende afsluiter geworden.

avatar van mcdaktari
christian schreef:

Al zijn de films geen sequals van elkaar. Ze hebben niks met elkaar te maken, behalve dan dat een groot monster in alle 3 de delen een rol heeft. Heb me er verder niet in verdiept.

Niks met elkaar te maken klopt niet helemaal. Oke je kunt elk deel afzonderlijk kijken maar in zekere zin hebben ze toch met elkaar te maken. Het gaat toch over hetzelfde onderwerp, alleen elke film laat een ander verhaal zien van het onderwerp, toch?

avatar van Warning
Er is aansluiting op de vorige delen. Complex, met vreemde gebeurtenissen. 2 verschillende realiteiten die samen komen en vechten voor hun plekje. Toch blijft de interesse tijdens het kijken. De effecten zien er behoorlijk goed uit. Op het einde, met dat monster, is het duidelijk dat er niet 1 monster rondloopt op de aarde in de eerste film van de reeks, maar meerdere.. Belooft wat... Ik kijk graag uit naar de volgende film in de reeks.

avatar van nadrin
Derde in de reeks en terug een heel leuke invalshoek. Deze serie is nog lang niet uitgeput

avatar van Graaf Machine
Geen moment verveeld met deze film, fijn stukje SF.