American Animals (2018)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Bart Layton
met Evan Peters, Barry Keoghan en Blake Jenner

Terwijl Spencer en Warren van een ander leven dromen vatten ze hun studies aan in dezelfde stad, achtervolgd door de angst dat ze voorgoed onbeduidend zullen zijn. Een rondleiding in de waardevolle boekencollectie van Spencers school brengt de vrienden op een idee. Ze plannen een van de meest gedurfde kunstroven uit de recente geschiedenis met de speciale collectie van de universiteitsbibliotheek als doelwit. Ze werven twee andere vrienden aan om de klus te helpen klaren. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

avatar van notoirefilmhater
Uitstekende film met spannende ondertoon die niet zo zeer gaat over de beroving zelf, maar dieper ingaat op de frustratie en relatieve uitzichtloosheid van alledag waarin veel vooral jonge mannen zich in de Westerse wereld bevinden. Je zou bijna denken dat Jordan Peterson co-writer is geweest.

avatar van panjoe
notoirefilmhater schreef:

Jordan Peterson schrijft daar niets dieps of interessants over though; hij profiteert er alleen financieel van.

avatar van Rickazio
Nogal saai...

avatar van macrobody
Interessant. Twee vrienden die niet alleen fantaseren over een inbraak in de bibliotheek van de school maar het ook daadwerkelijk uitvoeren. Dat zoiets ook vaardigheid en oefening vraagt blijkt wel uit het relaas van de echte daders die aan het woord komen en worden vertolkt door acteurs. Geen wilde achtervolgingen, geen explosies, maar een verhaal wat mij betreft boeiend genoeg was voor een verfilming.

avatar van vranque
Wow. Ik was al om bij de poster. Geweldige film. 4*

avatar van schumacher
Niet mijn ding.
Te saai.

Uitstekende film waarin vier jongens hun leven een draai willen geven en besluiten een diefstal te plegen. Gebaseerd op een boeiend waargebeurd verhaal waarbij de direct betrokkenen zelf ook aan het woord komen. De film laat goed zien wat het inhoudt om een roof zoals deze te plannen en uit te voeren en ook wat het met de jongens zelf doet. Redelijk spannend, ook omdat je niet weet hoe het gaat aflopen (met de heist zelf als hoogtepunt).

nice post