• 8.556.695 stemmen

Geregisseerd door: Ernie Barbarash

Met onder meer: Eliza Taylor, Jake Lacy en Andie MacDowell

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Christmas Inheritance

Voordat erfgename Ellen Langford het cadeaubedrijf van haar vader mag overnemen, moet ze een speciale kerstbrief afgeven bij haar vaders beste vriend en voormalig zakenpartner Zeke. Ze besluit naar Snow Falls te gaan, de stad waar het bedrijf is begonnen. Ze verblijft in het logement van Zeke, waar ze de inwoners van de stad leert kennen. Omdat haar geld opraakt, moet ze werk in het logement verrichten om daar te kunnen blijven. Tijdens haar verblijf in Snow Falls leert ze meer over romantiek en de ware betekenis van kerst.

imageimage

kappeuter (crew films)

Weer een Hallmark achtige productie van Netflix...

Te zien vanaf 15 december.

avatar van rolandvc

rolandvc

Klassiek kerstfilmpje, kijkt wel lekker weg. De hierbovenstaande korte inhoud zit er wel een eind naast.

avatar van Quarks

Quarks

Geinige film die lekker weg kijkt, alleen jammer van de nep sneeuw die overal gebruikt wordt.

avatar van horizons

horizons

M'n tandglazuur is gesneuveld.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1924 stemmen

Heerlijk om andie macdowell weer eens in een film te zien.niet zo'n ranzige botoxkop maar natuurlijk ouder geworden,en nog steeds lekker....de film is overigens hartverwarmend zonder vernieuwend te zijn....3.5 stars.

avatar van Miszmi

Miszmi

Het is inderdaad een film die niet vernieuwend is, maar wel de kerstsfeer uit weet te stralen. Een prima film om in deze tijd eens te zien. Het springt er niet echt tussenuit, maar er staan op Netflix heel wat kerstfilms die veel slechter zijn dan deze. De film kijkt lekker weg, je bent er eigenlijk zo doorheen. Het heeft zeker zijn charmes en het acteerwerk is allemaal wel aardig. Vond Lacey wat irritant, met name in het begin, maar hier kon ik uiteindelijk wel doorheen kijken. Het heeft alle aspecten die je van een kerstfilm mag verwachten, met een voorspelbaar, maar zeer goed uitgewerkt einde.

Onderhond

Kerstwerk.

Kerstfilm by the numbers, uit de Netflix stal. Lijkt me een poging om alsnog wat nieuwe kerstfilm aan hun bibliotheek te kunnen toevoegen, zonder dat ze zich blauw betalen aan films van andere studios. Het resultaat is dan ook een effectief filmpje zonder al te veel franjes.

Een film die soms wat te hard steunt op het brave dorpsmensen vs gehaaste stadsmensen cliché. Vooral verloofde Gray heeft een nogal vervelende rol en de romantische setup verloopt véél te makkelijk. Ook de switch van Ellen zie je van minuut één al aankomen, maar voelt nooit echt geloofwaardig.

Maar wie zin heeft in kerst zit hier nog wel goed. Koekjes bakken, haardvuurtje zitten, blije mensen, goede inborst, sneeuw en uiteraard een einde waar iedereen krijgt wat hij wil. Althans, toch de personages die het verdienen. Zeker niet de slechtste kerstfilm die ik gezien heb, als film verder wel erg beperkt.

avatar van Brabants

Brabants

Ontzettend hoog feelgood gehalte en met de heerlijk vertegenwoordigde kerstsfeer nu juist een prima geheel. Acteerwerk is prima en het verhaal heeft ondanks diverse clichés genoeg om van te smullen.

avatar van Tommy De Vito

Tommy De Vito

Leuke Kerstfilm die zeker het kijken waard is.

Voorspelbaar als alle andere RomComs, maar ook zo fijn om zo'n film als deze met de feestdagen eens te bekijken! 3,5* Mooie shots by the way !

avatar van missl

missl

Tegenvaller van Netflix. Geen chemie tussen de acteurs, saai en ontzettend voorspelbaar verhaal.

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1991 stemmen

Film heeft prima kerstsfeer. Ik zag in de hoofdrolspeelster steeds een jonge Madonna! Zij deed het prima, maar "prince charming" was verre van en da's jammer.

Voorspelbaar, maar dat is onvermijdelijk bij een kerstfilm. Beetje vlakke karakters ook, om de twee hoofdkarakters heen, maar ach.

BBarbie

Een fijne kerstfilm met een duidelijke boodschap over bescheidenheid, dienstbaarheid en liefde. Zeker geen topfilm, maar wel een film die rond deze tijd van het jaar de juiste snaar weet te raken en daar is weinig mis mee.

avatar van Mickey b

Mickey b

Heerlijk romantische film, decors barsten van kerstgezelligheid. Genoten van de sfeer. Voor de rest typische lovestory, maar zeker niet saai. Als je kerst zoekt, in deze film zal je ze vinden...

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Ik denk dat als je één van deze Hallmark-achtige producties van Netflix bekijkt, je een redelijk goede inschatting kan maken of het bij die ene moet blijven of dat je ze goed kan verdragen. Als groot liefhebber van kerst(films) kan ik er over het algemeen goed mee overweg.

Dat gezegd hebbende, keren een aantal euvels wel altijd terug. Het meest voorkomende is dat de cast vaak nogal matig is, maar juist in dat opzicht was Christmas Inheritance een verademing. Eliza Taylor kende ik al van haar heldhaftige rol in The 100 en ook het stuntelende typetje dat ze hier neerzet gaat haar uitermate goed af. Daarnaast vormt Jake Lacy een fijne tegenspeler en ook Andie MacDowell is leuk in haar bijrolletje. De rol van Michael Xavier ligt er dan wellicht iets te dik bovenop, maar dat vergeef ik de film graag. Het plot is verder ook niet heel spannend, maar de film biedt verder alles waar de liefhebbers op zitten te wachten: kerstversieringen, winterse landschappen, een gezellig hotel en een leuke community binnen een Mr. Deeds-achtig stadje. Kortom: de kerstsfeer spat van het scherm.

Christmas Inheritance gaat er niet vandoor met de originaliteitsprijs, maar dat was volgens mij ook niet het doel. De warme sfeer maakt het een sympathiek filmpje dat voor deze dagen zondermeer ideaal is.

avatar van macrobody

macrobody

Heel voorspelbaar dat dan weer wel, maar als kerstfilm de juist boodschap. En Eliza Taylor mag ik graag naar kijken.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1986 berichten

Nu er een paar koude dagen zijn geweest in april was er weer eens een ideaal moment om een beetje kerstnostalgie te ondergaan.

Deze Christmas Inheritance was een aangename verassing. Alles waar een kerstfilm aan moet voldoen kan weer keurig worden afgevinkt en als je ervoor in de stemming bent is dit een aangename kerstfilm De film is uiteraard mierzoet maar het acteerwerk was heel behoorlijk. De beelden erg sfeervol en innemend en de momenten van ergernis werden tot een minimum beperkt.

De twee hoofdrolspelers deden het charmant en ook de bijrollen waren prima bezet. Speciale vermelding verdiend nog Andie MacDowell die een erg sympathieke rol neerzet.

Tussen het overweldigende aanbod van televisiekerstfilms is dit wel een van de betere.

Boven gemiddeld.

Nu te zien op Netflix.