Bullet Head (2017)

Bulgarije / Verenigde Staten
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Paul Solet
met Antonio Banderas, Adrien Brody en John Malkovich

Drie criminelen werken samen om een grote slag te slaan. Ze willen inbreken in een verlaten opslagplaats waar een gestolen buit ligt. Maar net op het punt dat ze een grote som geld vinden blijkt dat ze gevangen zitten in het afgesloten gebouw. Daarnaast blijkt er ook nog een agressieve hond los te lopen genaamd DeNiro.

Vanaf 25 januari 2018 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)
EDIT: bioscooprelease is komen te vervallen.

avatar van DreamTech
Man Man wat een drama film ! Aardige cast ( maar denk dat ie ook dachten nog ff zakcentje mee pakken ) Zat te kijken en dacht waar gaat dit over in jezus naam ? Opgesloten hoezo ? konden zo weg gaan ! Gelukkig Banderas maar ff een paar keer wat seconden gezien anders was t nog erger geweest ! Nou ja hele verhaal slaat nergens op trek je de flashbacks er van af plus slap gelul had de film iets van 20 a 25 min kennen duren overigens beste rol was voor de Niro ! En dit moet in de bios gaan komen het is geen eens een DVD waard laat staan Bluray over de Bioscoop maar niks te zeggen ! ( oh lees bioscoop release is vervallen sja dat kan ik me wel voorstellen pulp) en de 1 1/2 ster was voor diegen die t gefilmd heeft qua geduld !

avatar van Drifter
Prima film met diverse verhaallijnen door elkaar.
Verschillende karakters zijn goed uitgewerkt en hebben hun eigen rol.
Blijft een standaard actie film dus geen erge diepgang maar is goed in elkaar gezet en verhaal zit logisch in elkaar. Wat mij betreft een aanrader om te zien.

avatar van Master Blaster
De flashbacks waren nog het beste

avatar van Brabants
Dit is een ietwat vreemde film die voor mij zeer intrigerend overkwam. Met name de verschillende verhaallijnen en het heden in combi met flashbacks was mijns inziens erg knap gedaan. Het is grappig, serieus, triest maar vooral soms zeer spannend. DeNiro als hond maakt het dan ook zeer spannend en het was leuk om een van de gebroeders Culkin een rol te zien vertolken. Verder consistente rollen voor drie grote acteurs, Adrien Brody, Antonio Banderas en John Malkovich. De te lage waardering hier kan ik niet bevatten en mijn devies; trek je er niets van aan en ga deze schitterende film gewoon zien.

avatar van Agent47
Aardige film hoor.

Goede cast, mooie doggies en een interessante verhaallijn.

Moeite waard om eens te zien zou ik zeggen.

Toch wel een behoorlijke actiethriller, wilde hem aanvankelijk zelfs drie en een halve ster geven, maar bedacht uiteindelijk dat dit waarschijnlijk iets te veel eer was, want het verhaal is flinterdun en valt in twee zinnen samen te vatten. Niettemin alle respect voor Solet en de zijne omdat ze er bijna het maximum uithalen. Bijna, omdat Bullet Head best wat meer relativerende humor had kunnen gebruiken, maar voor de rest zeker niet vervelend. Enkele spannende goed gefilmde scènes, een paar gevatte dialogen, een hond die liever bijt dan blaft(Deniro in zijn meest overtuigende rol sinds jaren) en drie bekende acteurs in de hoofdrollen(Culkin, die nog steeds zo verbaasd uit zijn ogen kijkt als dat jongetje in Signs zullen we maar niet als bekend acteur meetellen). Van die drie maakt Brody, hier de man met wie we geacht worden mee te leven, de meest gemotiveerde indruk. Malkovich gebruikt de automatische piloot en Banderas is voor de afwisseling de bad guy, maar maakt met zijn korte optreden niet echt indruk. Al met al een redelijke B film, zo eentje die je vroeger bij de videoboer voor een schappelijk prijsje definitief mee naar huis kon nemen.

avatar van schumacher
Wow; wat vond ik deze goed.
De lage scores begrijp ik ook niet zo goed.

Int begin had ik een beetje twijfels maar het werd me snel duidelijk hoe de film zou zijn en de verhaallijnen vond ik echt boeiend en goed gebracht. Verfrissend ook, zo ne film ziede niet vaak en het is eerder een beetje een hondenfilm, uw beste vriend en tonen terzelfdertijd ook aan dat er misbruik van wordt gemaakt, alles voor het geld, gebeurt helaas irl nog al te vaak.
Dit is geen schop, schiet of vechtfilm (op 1 scene na). Het gaat hem vooral over de honden en dat men wil aantonen dat ook al heb je een zogenaamde grote gevaarlijke hond, dat als je die goed opvoed dat die niks misdoen.

Grote dank aan de regisseur dat deze zo'n film heeft gemaakt, wilde er volgens mij wel een punt van maken. Respect.

Ik heb alvast genoten en mij geen seconde verveeld. Ik begrijp ergens wel dat zo'n film niet voor iedereen gegeven is.

avatar van schumacher
DreamTech schreef:

uh? Mss heb ik niet goed opgelet dat kan maar ze moesten daar wachten op ene tot die kwam, ze moesten daar dus blijven, die persoon kwam niet omdat er overal politie was, die zei dan van mss morgen enz..., maar dan stuiten ze op dat geld die ze gevonden hadden dus daar blijven was geen optie meer maar ze zaten met een honden probleem haha, dan wilden ze ontsnappen, er waren geen flikken meer, zo heb ik het toch wat gezien en begrepen dus wat je hebt gepost is deels niet correct . Er zit hier en daar idd wel een gat in de film maar het is en blijft film . Ik zie vaak mensen posten van dat en dit kan toch niet en tis overdreven en hoe kan dat nu etc... maar we gaan met zijn allen wel naar star wars en bond films en avatar en king kong gaan kijken en dan zie ik diezelfde mensen dat dan niet posten

avatar van mixmaster
De scenes met de hond zijn goed gedaan, de rest is saai en langdradig.
De 3 hoofdpersonages hebben elk een flashback verhaaltje in de film, aardig maar voegt weinig toe.
Ze hebben wel een monster van een hond gevonden om in deze film te gebruiken, wat een beest !!!

avatar van goongumpa
mixmaster schreef:
De scenes met de hond zijn goed gedaan, de rest is saai en langdradig.

Helemaal mee eens, mixmaster.
schabbeltje voor enkele A/B list acteurs.

avatar van Noodless
Jammer van die flashbacks van de drie hoofdpersonages die eigenlijk saai zijn en de film ondermijnen.
De scènes met de hond zijn erg goed gedaan en die ook heel wat spannende momenten weet te bieden.
6,5/10

avatar van ikkegoemikke
“What the fuck was that?
Beware of still water or a silent dog.”

Men had zeker en vast goede intenties bij het creëren van “Bullet Head”. En het eindresultaat mag dan wel origineel en eigenzinnig genoemd worden, maar er hapert wel hier en daar iets aan deze film vol vedetten uit de filmwereld. Hebben de heren Adrien Brody en John Malkovich (respectievelijk Oscar-winnaar en meermaals genomineerd acteur) gekozen voor het makkelijke geld ? Bij Antonio Banderas heb ik dat gevoel wel eens (zoals “Security”, “Acts of Vengeance” en “Black butterfly” bijvoorbeeld) en vond ik dat nogal evident. Adrien Brody heeft ook wel enkele missers op zijn naam staan (van het type “American Heist”). Maar van een legendarische acteur als Malkovich (die de show stal in “Unlocked” en “Cut Bank”) verwachtte ik dit eigenlijk niet. Maar als ik zo terugkijk op deze redelijk onbekende film, zit er toch meer in dan enkel wat clichématig stoer gedoe en flitsende actiescènes. Zoals iemand het al eerder opmerkte, is het een mix van “Reservoir Dogs” en “Cujo”.

Om eerlijk te zijn vond ik het hoofdverhaal het minst interessante. Drie overvallers die door een zwaar auto-ongeluk genoodzaakt zijn om zich te verschuilen in een verlaten fabrieksgebouw, waar ze wachten op nieuw vervoer. Tot hun afgrijzen ontdekken ze dat het leegstaande gebouw ooit een oord was waar illegale hondengevechten werden georganiseerd. En zo’n bloeddorstig exemplaar loopt vrij rond in het gebouw en begint instinctmatig achter de drie onfortuinlijke misdadigers te jagen. Waarschijnlijk door dieronvriendelijke praktijken geconditioneerd en getransformeerd in een krankzinnige vechtmachine. En dat is waar Antonio Banderas op de proppen komt. Want hij is de eigenaar van dit schizofreen beest en lijkt op één of andere harde bink uit de misdadige onderwereld.

Klinkt veelbelovend allemaal. In de val zittende misdadigers met een schuim kwijlende killer-hond die niets liever wil dan hun in stukken te rijten. En een maffia-figuur in een lange zwarte jas en lederen handschoenen die vervaarlijk met een automatisch geweer rond zwaait als hij ontdekt dat het drietal bij toeval zijn fortuin gevonden hebben in dit bouwvallig gebouw. Uiteindelijk is dit gedeelte van de film een aanvulling op het belangrijkste thema. En dat gaat eigenlijk over deze drie overvallers en hun houding ten opzichte van dieren. En tenslotte ook nog het wederzijds respect dat kan ontstaan tussen mens en dier. “Bullet Head” is rijkelijk gevuld met dialogen tussen de drie in de val zittende overvallers. Vooral de conversaties van Brody en Malkovich zijn entertainend. En dan vooral de individuele verhalen die ze elkaar vertellen zijn enerzijds hilarisch en anderzijds heel ontroerend. Vooral het verhaal van Malkovich en zijn tropische vissen is een regelrechte dijenkletser.

Ik weet niet waarom de hond die hier rond paradeert de naam De Niro heeft gekregen (wat dan ook initieel de filmtitel zou zijn). Misschien omdat de hond een gespierde lichaamsbouw heeft en een beruchte reputatie. Of omdat de naam past bij de sterrencast. De enige die nog niet een uitgebreid repertorium op zijn naam heeft staan, is Rory Culkin (die naar mijn mening een betere acteerprestatie afleverde in “Jack Goes Home”). Als je een actierijke misdaadfilm verwacht, zal je toch redelijk ontgoocheld zijn. Buiten de spannende confrontatie tussen Brody en de imposante vechtershond, waar een piano de hoofdrol opeist, zijn het vooral de dialogen die centraal staan. Al bij al was het een vermakelijke film.

avatar van joolstein
Prima en typisch ogende misdaadthriller, die onverwacht de kant uit gaat van liefde voor honden. Ook bijzonder is het feit dat in deze relatief kleinere film niemand minder dan John Malkovich, Adrien Brody én Antonio Banderas als de drie criminelen: Stacy, Walker en Blue verschijnen. Het acteerwerk is daarom helemaal in orde! Verbaasd was ik dat dit verhaal zover ik weet nog nooit is bedacht. Alhoewel het vrij simpel in elkaar steekt; een klus van een stel criminelen gaat mis. Daarom zoeken ze onderdak ik een gigantische gebouw, In dat gebouw treffen ze dan een agressieve hond. Om de personages meer achtergrond mee te geven, vertellen ze via flashbacks hun verleden. Deze hebben alle te maken met honden. Daarnaast zien we ook de gebeurtenissen van hond DeNiro. Wat je regisseur-scenarist Paul Solet misschien wel zal kunnen verwijten, is dat hij niet echt een boodschap overbrengt. Maar door de stijlvolle en vaak angstaanjagende actiescènes en de uitstekende cast, vergeet je al gauw de mindere elementen aan de film. Bullet Head is gewoon een leuke, bloederige en entertainende prent die best de moeite waard is.

Ik hou het kort: wat een goede film! Vanaf het eerste moment pakt ie je tot de laatste seconde. Geen moment verveeld, continu spanning en boeiende film. Heb ook geen moment iets anders kunnen doen. Wilde al 1,5 uur lang wat te drinken pakken, maar vond het te zonde om op pauze te zetten. Zó goed vond ik hem. Zowel het verhaallijn, als het acteerwerk, als de sound en de spanning. Dus snap de lage scores niet zo. Smaken verschillen denk ik dan he

avatar van jippie2010
Ach, het is het allemaal net niet.
Een cast waar je meer van verwacht, een dun verhaalijntje,
geforceerde stukjes drama. Allemaal erg basic.
Daarnaast vond ik de scenes met de honden juist erg onprettig om naar te kijken. Nee, niks voor mij. *2.0

avatar van hoffhaan
Vond dit helemaal geen verkeerde film. Goede spanning. 3.0

Lang geleden heb ik deze gezien maar ik vond er niet zo veel aan, poedel flashback was wel vernieuwend en grappig en Banderas op het einde in zijn nette kleding en attitude vond ik wel leuk maar voor de rest beetje slechte film. Je verwacht toch meer van Brody, Banderas en Malkovich, dan deze eenvoudige rollen te nemen. Zo als zo velen hier vermelden zal wel weer om de pecunia gaan, even een paar miljoen bijschrijven op de rekening voor een vijfde huis.

avatar van snarfje5508
Onverwacht goed gespeelde actiefilm met enige diepgang.

Drifter schreef:
Prima film met diverse verhaallijnen door elkaar.
Verschillende karakters zijn goed uitgewerkt en hebben hun eigen rol.

Verhaal???waar zie jij verhaal dan??

avatar van Big Chris
Film kon mij niet bekoren. De spanning moest komen van de interactie tussen de hoofdpersonages en een hond...Een hond, tsja...
Verder wat niks toevoegende flashbacks en een rolletje voor Banderas die voor een zeer matige apotheose moest zorgen.
Vreemd dat zulke sterke acteurs als Brody en Malkovich zich lenen voor zo'n niks zeggende film.

Na veertig minuten afgezet...Gaaaaap...Crimi's op klus die hun "piece' vergeten..tja.. En weer die Dogo Argentino (??) die een snack denkt te vinden..En weer gehol...Weer Pluto...Stompzinnige flashbacks ( iemand hier noemt het poedelverhaal een cinematografisch hoogstandje.. toen wilde ik de film al uitzetten)............Onze drugsvriend (wat een lullo), ja die moet je zeker meenemen op een klus, je kan nog beter iemand in een rolstoel meenemen .En waarom dat gebouw niet uit....zoals DreamTech hierboven schrijft??
Even de reacties hier gelezen....Is het niet een soort "'En attendant Godot""...Wachten op Godot""??
Who cares...

DreamTech schreef:

Lachen Dream jouw reactie...Ik schreef ook dat ze zo dat gebouw uit konden gaan.

avatar van Elchapo
Best een redelijke film,vond het einde wel aandoenlijk met die hond.antonio Banderas heeft volgens mij niet meer dan 100.- eurotjes verdiend met zijn rol,hij is bijna niet te zien ( misschien maar goed ook). 3.5 stars.

avatar van trinco
1. twee door de wol geverfde criminelen gaan op pad met een ongelofelijke loser van een junk?
2. Ze kunnen het pand niet uit? Bel een taxi, die stelt geen vragen.
3. Het water in het leegstaande pand is afgesloten maar het licht niet?
4. Een compleet in een moordmachine veranderde hond verandert in een schoothondje als je hem onder een piano weghaalt waar ie gezien zijn andere stunts ook makkelijk zelf voor had kunnen zorgen.
5. Banderas loopt met een mitrailleur rond te paffen zonder dat mensen in omliggende gebouwen 911 bellen?
Het lijkt wel of filmregisseurs steeds meer hun publiek als randdebielen beschouwen die ze allerlei bagger kunnen voorschotelen.
Gelukkig op Netflix gezien, stel dat ik hiervoor geld had neergeteld in een bioscoop.