Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Close (2019)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Vicky Jewson
met Noomi Rapace, Indira Varma en Eoin Macken

Sam is wereldwijd gezien de beste vrouwelijke bodyguard en expert omtrent terrorismebestrijding. Ze neemt een baan aan waar ze een rijke erfgename in bescherming neemt. Na een gewelddadige poging tot ontvoering moet het duo op de vlucht slaan om in leven te blijven.

Goede prent met een van mijn favoriete actrices, Noomi Rapace.
Een topper is het echter niet, maar toch een goed scenario, prima vertolkingen en genoeg spanning.
Heb me er zeker niet met verveeld !!

avatar van cor1946
Redelijke film, goed speel van Rapace. Soms te langdradig en stomme agenten enz.

Zwolle84
Eigenlijk precies wat je ervan verwacht: een typisch straight to video meervoormannen-Veronica-actiefilmpje. Toch gekeken met het oog op Noomi, maar ook zij kan er met haar intense spel weinig meer van maken dan het is.

Deze ben ik morgen alweer vergeten.

avatar van boemboem27
2.5 ster omdat de actie wel oke was.
de film opzich ,het verhaal is niet om over naar huis te schrijven.
rommelig een paar agenten die acteren zijn rechtstreeks van de straat gehaald,waardeloos dus.
hoofdrolspeelster Noomi Rapace zet gewoon eeen goede rol neer

avatar van schumacher
Diene regisseur is die mentaal een beetje achter?
Jezus zeg, die dialogen, dat script, de achterlijkheid vd acteurs van wat die dus moesten zeggen en doen en ook de houterigheid vd acteurs/atrices was schrijnend, net robots.
Er zaten ook gaten in de film.
En hoe slecht ik het ook vond , toch bleef ik om begot welke reden die film toch uitkijken, er waren wel een 3 tal leuke aktie scenes.

Gewoon 1 spoiler ivm de gaten of fouten in de film:

bv die hoofdrolspeelster heeft die meid haar dossier gelezen enz... en dan weet ze niet haare verjaardag?

avatar van mixmaster
Aardige actie-thriller met degelijk acteerwerk en een voorspelbaar verhaal.

De film is niet super maar ook niet slecht, kortom...... een leuk tussendoortje.

avatar van IH88

Aardige Netflix film. Close is een pretentieloze actiethriller waarvan er al duizenden zijn gemaakt, maar door het sterke en intense acteerspel van Rapace en Nélisse blijf je toch geboeid kijken. Sommige twists zijn wel heel voorspelbaar, en vooral het laatste gedeelte hangt van de toevalligheden en plotgaten aan elkaar. Maar dat moet je bij dit soort films een beetje voor lief nemen. Net zoals het feit dat de bad guys zich wel heel makkelijk in de luren laten leggen, en Rapace iedere huurmoordenaar en politieagent relatief simpel overmeesterd. Het is Rapace, dus ik ging er wel in mee.

Niet slecht, niveau betere B-film. Duidelijk wel dat het niet overdreven veel mocht kosten, waardoor het wat onopvallend blijft. Degelijk Netflixje maar geen materiaal voor in de bioscoop. Te weinig spektakel alles bij elkaar, ondanks enkele goed geschoten en spanende actiescènes. Aardig tussendoortje derhalve voor als je even niets beter te doen hebt. De dames in de hoofdrol acteren goed, vooral Rapace is prima gekozen. Als sterke vrouw met enkele mindere kantjes is ze zeker overtuigend, dit zijn echt de rollen waarvoor ze in aanmerking dient te komen.

avatar van nadrin
Verhaal al duizend X verteld. Maar het acteren maakte de film het bekijken waard

avatar van Onceuponanytime
Gepaste muziek in de aanvang van het verhaal. Ondanks de aardige pogingen van Noomi Rapace zijn er geen 'waaw'-effecten in deze film merkbaar. Zoals dertien in een dozijn...

avatar van Fisico
Close lijdt aan de ziekte waarbij je na enige tijd niet meer weet wat er nou precies allemaal is gebeurd in de film. Het is een erg vluchtige film geworden die vrij oppervlakkig blijft. Ik moet zelfs nu al eventjes nadenken waarover het precies ging. Noomi Rapace is het enige wat echt positief uit de verf springt en zij houdt zich staan. Maar ook zij kan de film niet echt redden. Zeker geen slechte film, maar gewoon te matig.

Het plot is niet zo bijzonder en heel veel gebeurt er eigenlijk niet. De weinige actiescènes zijn wel de moeite, maar dan is het kalf al verdronken. Beetje simpel en te gemakkelijk bij momenten, maar dat heb je wel meer in dergelijke films. Word er warm noch koud van. Jammer, want het potentieel was zeker aanwezig.

avatar van DjFrankie
Naar het einde toe steeds minder interessant helaas. Terwijl het begin veelbelovend was.

avatar van toscana99
Matige film, niet echt spannend.

avatar van Hans Gruber
Aardige actie thriller. Rapace speelt goed. Zij draagt de film helemaal. Verhaal is wel flinterdun met best wel wat onwaarschijnlijkheden. Maar al met al goed te pruimen. Voor mij 3*** waard.