Le Brio (2017)

1 stem

Frankrijk / België

geregisseerd door Yvan Attal
met Daniel Auteuil, Camélia Jordana en Yasin Houicha

Neïla Salah is opgegroeid in Créteil en droomt ervan advocaat te worden. Ze schrijft zich in bij de grote Parijse universiteit van Assas en ontmoet Pierre Mazard, een professor die bekend staat omwille zijn provocaties. Om zich van zijn reputatie te verlossen komt de man overeen om Neïla voor te bereiden op de prestigieuze wedstrijd van welsprekendheid. Tegelijk cynisch en veeleisend als hij is, zou Pierre de mentor kunnen worden die ze nodig heeft... Desondanks moeten ze hun vooroordelen overwinnen.