Outside In (2017)

geregisseerd door Lynn Shelton
met Edie Falco, Jay Duplass en Kaitlyn Dever

Nadat hij 20 jaar heeft gezeten voor een misdaad die uit de hand is gelopen, wordt de 38-jarige Chris vervroegd vrijgelaten dankzij zijn onvermoeibare advocate Carol, tevens zijn voormalige lerares. Terwijl hij moeite heeft zich aan te passen aan de buitenwereld, het digitale tijdperk en de uitdagingen om werk te vinden als ex-gevangene, bekent Chris zijn liefde voor Carol. Een liefde waaraan de getrouwde Carol geen gehoor kan geven. Ondertussen raakt Carols dochter Hilde bevriend met Chris. Ze vindt in de oudere man een vriendelijke geest waarbij ze zichzelf kan zijn.

niks baanbrekends ofzo , de film keek lekker weg en wist me te houden tot het eind* 3.5

Aardige film over een man die na 20 jaar vrij komt uit de gevangenis en zijn leven op de rails probeert te krijgen. De relaties/connecties tussen het hoofdpersonage en de andere personages komen soms wat geforceerd over. De film bevat zeker wel een aantal mooie momenten en heeft een aangenaam tempo. Prima acteerwerk van de hele cast.