ad

Met onder meer: Brie Larson, Samuel L. Jackson en Joan Cusack

Releasedatum: 11 september 2017

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Unicorn Store

"Everyone needs a little magic. Even if they're all grown up."

'Unicorn Store' volgt een jonge vrouw, Kit genaamd, die terug bij haar ouders gaat wonen. Vervolgens ontvangt ze een mysterieuze uitnodiging van een winkel die haar denkwijze wil testen. Uiteindelijk leert Kit hierdoor wat er verstaan wordt onder volwassen worden.

imageimageimageimageimageimage

Vanaf 5 april te zien op Netflix.

scorsese

Matige film waarin een jonge vrouw onder druk van haar ouders gaat werken bij een uitzendbureau. Een coming of age film met een nogal onnozel plot dat niet echt weet te boeien. Enigszins origineel te noemen, maar goed wordt het niet. Dit regiedebuut van Brie Larson (die hier ook de hoofdrol voor haar rekening neemt) oogt hier en daar wel fris.

avatar van wwelover

wwelover

• 2012 berichten

Ik heb een ongelooflijk zwak voor Brie Larson en ze speelt ook erg leuk in deze film. Het is ook zeker origineel, maar de film weet uiteindelijk nooit echt aan te slaan en moet het vooral hebben van de interacties tussen bepaalde karakters.

avatar van ziggy06

ziggy06

Omdat Brie erin zit een 2,5 ster. Maar wel erg matig uitgevoerd. Maar ja voor een eerste film heeft ze nog wat credits...Ik hoop dat ze in de toekomst betere films gaat maken!

avatar van mjk87

mjk87

Mislukte film. Ergens is dit drama, maar de acteurs denken in een rare komedie te zitten en dat schuurt op de verkeerde manier. Qua tempo werkt het ook niet echt en uiteindelijk wist de film me maar matig te boeien. Af en toe nog wel prima ideetjes qua beeldvering en leuk kleurgebruik, maar te weinig om de film te redden. 1,5*.

avatar van Shadowed

Shadowed

Vooruit dan.

Uiteindelijk een redelijk dramafilmpje met een wat luchtige en komische noot. Alleen gekeken vanwege Larson dan eigenlijk, die ondertussen misschien wel mijn favoriete actrice is geworden. Ook hier weet ze een dragende rol te spelen, maar kan zich misschien wat extra geven aangezien ze dit zelf had geregisseerd.

Sterke rol dus ook van Larson, al weet ze de komische snaar niet echt te raken. Op gebied van drama is het allemaal wat vlotter voor haar. Ook L. Jackson is weer leuk in een rol die wat vreemd is, des te beter voor L. Jackson dus eigenlijk. De rest is redelijk onzichtbaar, al was Athie ook wel goed op dreef.

Verhaal zelf stelt niet al te veel voor uiteindelijk, behalve dat het allemaal wel luchtig genoeg gebracht is om te vermaken, jammer dus dat de komedie niet zo goed werkt. Daar kan Larson zelf helaas niet al te veel aan doen uiteindelijk.

Boodschap is ook wellicht beter dan het verhaal zelf. Einde is wel sterk, waar de boodschap ook echt naar voren komt en de film op het juiste plekje weet te landen. Goddank dat er ook daadwerkelijk een eenhoorn bijkwam, en niet weer de zoveelste geforceerde boodschap film werd. Hierdoor krijgt het allemaal nog dat snoeperige toontje en dat heeft absoluut een meerwaarde.

Brie stelt wellicht nog weinig voor als regisseuse, maar waarschijnlijk regisseert ze meer voor het verhaal dan het visuele niveau, want dat was allemaal, op enkele leuke kleurtjes en een fantasievol einde met de eenhoorn niet al te bijzonder. Wel vermaakt uiteindelijk. Net aan 3,0*.

avatar van remorz

remorz

Afgezet.

Irritant niet-grappige weirdness die de plank constant mis slaat. Misschien vanwege de acteurs zonder gevoel voor timing of charisma, misschien vanwege het matige script. Ook het “magische” deel van de film overtuigt niet, roze maatpakken en eenhoorngeblaat ten spijt. Painful to watch.

avatar van IH88

IH88

Unicorn Store

Matig. Brie Larson is wel sterk op dreef en ook de andere acteurs doen hun best, maar echt interessant wordt het niet en het verhaal gaat uiteindelijk nergens heen. Op zich heeft Larson wel een duidelijke visie over hoe haar film eruit moet komen te zien, maar ze komt eigenlijk met weinig nieuws of een interessante invalshoek. De film heeft ook een fantasie element en het is zeker geen normale coming of age film, maar dat betekent niet dat het gelijk boeiend of vernieuwend is.

avatar van Purple09

Purple09

Persoonlijk vond ik het een erg prachtige film om te kijken. De film liet zien om naive en kinderlijk te zijn in een grown up world, waar alles al donker en saai is. Ik vond het een magical aspect van de film om gewoon jezelf te zijn en blijven geloven in je dromen wanneer iedereen denkt dat je gek bent.