ad
  • 8.105.503 stemmen

The Leisure Seeker (2017)

Roadmovie / Romantiek | 112 minuten

Genre: Roadmovie / Romantiek

Oorsprong: Italië / Frankrijk

Geregisseerd door: Paolo Virzì

Met onder meer: Donald Sutherland, Helen Mirren en Kirsty Mitchell

Releasedatum: 3 september 2017

Over The Leisure Seeker

"A Once in a Lifetime Roadtrip They Will Never Forget"

John en Ella Spencer hebben samen een mooi huwelijksleven gehad voor meer dan vijftig jaar. Nu ze in de tachtig zijn lijdt Ella aan kanker en heeft ze besloten de behandeling te stoppen. John heeft Alzheimer. Ze vertrekken voor een reis in een oude betrouwbare camper die ze “De Vrije Tijd Zoeker” noemen. Ze reizen van Boston naar Ernest Hemingway Home in Key West. Ze herbeleven hun passie voor het leven en hun liefde voor elkaar op een tocht die openbaring en verrassing biedt tot het einde.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Ella Spencer

Will Spencer

Jennifer Ward

Jane Spencer

Gas Station Attendant

Nurse Marcia

Angry Young Driver

Vanaf 4 januari 2018 in de bioscoop (Imagine)

Trailer geplaatst

avatar van Zwaagje

Zwaagje

De film gisteren gezien. Het verhaal is geloofwaardig en wordt rustig verteld. Ik vond het een mooi verhaal en kon me inleven in de hoofdpersonen. Het is wel een film die je moet liggen en voor een bepaalde doelgroep. De film verdient in mijn ogen meer aandacht. Een aanrader.

avatar van mrklm

mrklm

Een bejaard echtpaar bestaande uit een dementerende oud-professor Engelse literatuur [Donald Sutherland] en diens echtgenote [Helen Mirren], die ook aan de medicijnen is, besluit met een Winnebago 1975 een lange rit te maken naar het huis van Ernest Hemingway. Sutherland en Mirren leveren - niet geheel onverwacht - prima acteerprestaties af, maar je kunt al snel raden hoe de film gaat eindigen en dan duurt het nog onnodig lang voor die onvermijdelijke finale. Het scenario valt bovendien snel in herhaling en lijkt de boel zoveel mogelijk te willen rekken om tot speelfilmlengte te komen. Zonder de charme van en de chemie tussen de twee veteranen zou de film de moeite niet waar zijn geweest.

avatar van wwelover

wwelover

• 2012 berichten

Okay heel gewaagd is de film niet en hij raakt op den duur wat op repeat. Maar de humor en vooral chemie en acteerwerk tussen Mirren en Sutherland is heel aanstekelijk. De acteur die hun zoon speelt daarentegen was echt ongelooflijk slecht en irritant. Toch mij zeer goed vermaakt met de film.

avatar van voskat78

voskat78

Prima tragedie komedie waarbij ik me eigenlijk prima heb vermaakt. De charme ,de humor en de chemie tussen de twee veteranen maakt het zien van deze film zeker de moeite waard.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2002 stemmen

Goede film met uitmuntende acteer prestaties.

avatar van sperwer 27

sperwer 27

(Gezien op 5 januari 2018)

Wat een mooie en verrassende film. On-Amerikaans. Kanker en Alzheimer zijn verschrikkelijke ziektes en toch laat de film toe dat je er mee kunt lachen. Huilen ook over de vergankelijkheid van ...

Maar zelfs indien je oud en ziek bent, wil je nog niet kinderachtig behandeld worden, betutteld worden door je eigen kinderen of door personeel van een bejaardenhuis. Mensen willen in hun waardigheid blijven.

Toch gaat de film niets uit de weg. De film maakt je niet depressief. Gelukkig maar. Dat wil niet zeggen dat hij niets zinnigs weet te zeggen.

Bovendien doen grote acteurs als Donald Sutherland en Helen Mirren je in hun personages geloven.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Een ontzettend charmant filmpje met een lach en een traan. Zware onderwerpen maar toch luchtig gebracht. Soms erg geestig, soms ontroerend. En wat wordt er goed gespeeld zeg, de ouwelui doen het fantastisch. Een heel mooi filmpje, ik heb genoten. Het was alweer een tijd geleden dat ik 4 sterren heb gegeven, maar deze film verdient ze! Top!

avatar van Waku

Waku

Mooie, ontroerende road movie met een indrukwekkende Donald Sutherland en Helen Mirren die van een simpel verhaal een prachtig document maken. Ook het slot had niet doeltreffender kunnen overkomen en weet eveneens te raken.

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Nog zo'n film waarvan ik lang getwijfeld heb of ik 'm wilde zien. Toen hij in de bioscoop draaide, heb ik mijn kans gemist. Nu zag ik de DVD in de bieb en heb ik 'm alsnog gezien. Daar heb ik geen spijt van. Ik vind het een erg mooie, ontroerende film. Het verhaal verveelde mij geen moment en keek vlot weg. De zoon van het echtpaar vind ik wel een beetje overdreven en als ze op straat overvallen worden, vind ik de overvallers nogal neergezet als karikaturen, maar verder heb ik mij goed vermaakt met deze film. De twee hoofdrolspelers spelen geweldig en de film is best avontuurlijk en niet oppervlakkig. Het zet je aan het denken. Ondanks de zware onderwerpen, blijft het prettig om naar te kijken. 4*

avatar van missl

missl

Rustige film over 2 mensen die getrouwd zijn en op stap gaan met een camper, onderweg komen ze zichzelf tegen, leren ze elkaar en hun liefde nog beter kennen. Mooie film die gedragen wordt door Mirren en Sutherland.

scorsese

Goeie film waarin een ouder echtpaar een laatste trip maken met hun camper. Mooi om te zien hoe gehecht de twee hoofdpersonages aan elkaar zijn en ook hoe afhankelijk ze van elkaar zijn. Niet te zwaarmoedig, maar ook weer niet te luchtig. Het valt hier en daar in de herhaling, maar dit wordt goedgemaakt door de twee prachtrollen van Donald Sutherland en Hellen Mirren. Met gemak 3.5 sterren.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

The Leisure Seeker liet ik aan me voorbij gaan in de bioscoop, maar ik had dit beter niet gedaan. Ik heb echt genoten van The Leisure Seeker. Een type film waar ik warm van loop: een drama met een vleugje humor over een uit het leven gegrepen situatie.

Sowieso vallen de uitstekende acteerprestaties van Helen Mirren en Donald Sutherland op. Beiden tillen de film naar een hoger niveau. De klemtoon wordt gelegd bij de dementerende John. Het is tragisch om je geliefde zo te zien aftakelen. Als partner is het zwaar vergeten te worden alsof je niet meer belangrijk zou zijn. Confronterend is het ook als andere banale personen wél herinnerd worden en jijzelf of de mooie momenten die je samen beleefd hebt, niet. Op subtiele wijze brengt Paolo Virzi een levenecht verhaal van een bejaard koppel sukkelend met hun gezondheid. De regelmatige grappige noot maakt het extra luchtig, al is het leven met een dementerende echter geen pretje natuurlijk. De film valt geen moment in en blijft de hele rit boeiend. Het is aandoenlijk om het nog steeds verliefde koppel bezig te zien. Het enige wat me een beetje stoorde was de affaire van John met zijn buurvrouw (cliché), maar dan vooral het script, niet hoe het werd gebracht, want dat was best komisch. Wat een bekentenis!

Het einde is tragisch en voor hen een ideale uitweg. Vraag die ik me stel is of Ella vooraf al van plan was haar man te “vermoorden” en zelfmoord te plegen of dat het gewoon op het moment zelf genoeg geweest is. Dat tedere seksuele moment was tegelijk taboedoorbrekend als een expressie van echte liefde en tederheid. Op zich een mooi levenseinde: wie wil niet op deze manier sterven? Met de liefde van je leven op de reis van je leven on the road met je camper? Mooi!

avatar van Phantasm

Phantasm

Je moet ervan houden, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van K. V.

K. V.

Deze film eens geprobeerd en vond het wel een mooie film. De cast was subliem en paste goed samen. Het verhaal was ook wel mooi en een geslaagd einde. Af en toe ook wel wat grappig, maar ook wel serieus.

Een aanrader!

avatar van Movsin

Movsin

Helen Mirren en Donald Sutherland trekken deze film onbetwistbaar een niveautje hoger. En zeggen dat ze meer dan een kwarteeuw geleden ook al eens tesamen waren in "Bethune:the Making of a Hero" (1990) maar dan in een rol ver van deze van twee oudjes die beiden lijden onder dramatische aandoeningen.

Wordt de film grotendeels luchtig en zelfs karikaturaal, de dreiging van het onheil is er steeds. Toch wrong het wel een beetje dergelijke ernst zo te zien aangepakt en ook de manier waarop het slot zich toch wel plots, eerder bruusk, manifesteert (met de beslissing voor beiden er een einde aan maken)vond ik minder evident.

Wat er dan overblijft is wel de tedere ode aan de echtelijke liefde en ook wel knap in de film is het inlassen van gevatte aspecten van the american way of life, soms het naïeve, soms het bittere.

avatar van John Milton

John Milton

Beduidend luchtiger dan Amour en Away From her, en voor die insteek valt ook wat te zeggen. Toch vond ik die films een stuk beter en haalt die brief op het eind van de film er een punt af. Wel leuke rollen van Mirren en Sutherland.

avatar van loer

loer

Een mooie, ontroerende film die je doet beseffen dat je ooit in eenzelfde situatie terecht kunt komen. Kies je dan voor dezelfde ontsnapping? Ik hoop van wel... 4,5 *