Zan (2018)

Japan
Drama / Actie

geregisseerd door Shin'ya Tsukamoto
met Sôsuke Ikematsu, Yû Aoi en Shin'ya Tsukamoto

Een Ronin poogt te overleven tijdens turbulente tijden in Japan in de negentiende eeuw. De transitie van het feodalisme naar een modernere maatschappij gaat vaak gepaard met geweld. Een vrouw afkomstig van een boerenfamilie, die in hetzelfde dorpje woont als de samoerai kruist zijn pad.

TEASER

avatar van Basto
Ze aardige ietwat minimalistische samourai film. Maar de trainingen en gevechten zijn leuk gedaan en ik vond ook de variatie op het seven samourai plot wel een mooie insteek.