The Saint (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Ernie Barbarash
met Adam Rayner, Enrique Murciano en Eliza Dushku

Internationale dief Simon Templar, ook wel bekend als The Saint, wordt door een wanhopige rijke man gevraagd om zijn dochter Zooey te vinden die ontvoerd is. De Nigeriaanse president Ezekiel Ibaka krijgt 2,5 miljard dollar hulp voor zijn land, maar een mysterieuze man (Ian Ogilvy) heeft dit geld gestolen. Echter, naast het ontwijken van de autoriteiten, moet Simon een gevaarlijke tegenstander uit zijn verleden, Arnie Valecross, onder ogen zien.

avatar van filmkul
Matige actiefilm. Het verhaal is zwak en de uitwerking niet echt sterk. De film heeft het net allemaal niet en voelt ook wat kinderachtig aan. De Saint zelf is niet glad genoeg, de actie is vrij doorsnee, de spanning is matig en af en toe slaat de vervelling zelfs toe. Visueel ziet de film er verzorgd uit. Het acteerwerk van hoofdrolspeler Rayner is matig. Misschien leuk voor 10 jarigen. 2.0

avatar van Brix
Wel leuk dat twee befaamde (TV) Saint acteurs erin meespelen Roger Moore en Ian Ogilvy.
Ik zag in een flits "Returns to TV "voorbij komen in de clip.
Is dit een TV pilot?

Als dit een pilot is, dan denk ik niet dat er ooit een tv serie op gaat volgen want het is een vrij zwakke film. De charme van de serie uit de sixties was dat men een perfect evenwicht vond tussen de goed geschreven avonturenverhalen en een luchtige, bijna nonchalante sfeer. Deze nieuwe update ligt nogal zwaar op de hand met een gortdroge en humorloze actieheld, een erg grimmig verhaal waarin logica vaak ontbreekt, en actiescènes waaraan valt af te zien dat het allemaal niet te veel mocht kosten. De creatieve armoede word verder vormgegeven doordat de makers hebben getracht het personage Simon Templar hier wat meer een smoel te geven door fragmentarisch zijn jeugdjaren te behandelen, waarbij het bijna op de lachspieren werkt dat The Saint blijkbaar precies hetzelfde heeft meegemaakt als die andere kruisvaarder voor gerechtigheid: Batman/Bruce Wayne. De ultieme Saint, Roger Moore, duikt nog heel even op in een ondankbare bijrol(zou wel eens kunnen dat dit officieel zijn laatste optreden in een film is geweest), met als pijnlijk effect dat je er louter aan word herinnert hoe goed de serie wel niet was in vergelijking met deze ondermaatse versie.

avatar van thunderball
Dit is een pilot die al enkele jaren geleden is gemaakt en op de planken is blijven liggen, want door geen enkel TV station was er voldoende belangstelling en is daardoor nooit aangekocht en uitgezonden, laat staan een verdere reeks van gemaakt. Moores rol stelt niet veel voor en is bijna zelfs groter in de trailer dan in de uiteindelijke versie. Ogilvy heeft een aardige rol verspreidt over de hele aflevering.
Hoofdrolspeler is een miscast van jewelste, maar Dushku als zijn -in de boeken jarenlange- vriendin Patricia Holm is goed.

Op iTunes te verkrijgen.

avatar van Left4Dead
Simon West, tja.....
Toch maar efkes bekieken.

Yuk.

Geen grootse West fan, maar af en toe heeft hij wel vermakelijke actiefilmpje. Het type dat makkelijk wegkijkt wanneer het verstand even af mag en de beschikbare tijd ietwat beperkt. Op het eerste zicht leek deze The Saint daar wel aan te voldoen, het resultaat is echter bedroevend.

Ik lees hier dat het als pilot zou dienen voor een nieuwe reeks, dat zou in ieder geval een hoop verklaren. Want wie hoopt op enige filmische verwennerij komt compleet bedrogen uit. Het oogt cheaper dan cheap, van acteurs tot camerawerk en muziek, het is allemaal erg second rate. En niet eens B-film second rate, maar TV-serie second rate.

Van de originele serie wel eens wat gezien denk ik, in ieder geval kwam het melodietje mij erg bekend voor, maar veel stond me daar niet van bij. Maar het is erg makkelijk inpikken voor mensen die niet bekend zijn met de Saint franchise. Vraag is of je dat zou willen natuurlijk, je moet denk ik al erg fan zijn van het hele gebeuren alvorens dit prul aanspreekt.

Mnee, als West voor TV wil werken moet hij maar gewoon serietjes maken, niet dit soort halvelingse films.

avatar van Left4Dead
The General's Daughter (1999) is toch wel de enige film van West die ik echt goed vind. Vooral het verhaal in die prent was sterk, feminisme binnen het leger en de oude garde die daar moeite mee heeft. De rest van zijn prenten zijn in mijn ogen simpele actie-prenten vanuit het goedkope Hollywood. Dit zie je meteen ook in deze prent terug.

Het oogt onmiddellijk goedkoop, het acteerwerk, de setting en noem het maar op. Vooral zo'n goedkoop uitziende bom, je zou precies zo maken op de lagere school. Leslie Charteris verhalen zijn vaker verfilmd en Roger Moore is natuurlijk wel het bekendste gezicht voor deze hedendaagse Robin Hood. Simon Templer, The Saint vanwege de afkorting ST, moet het weer opnemen tegen standaard getypeerde schurken. Het oogt allemaal erg kinderlijk.

Phillip Noyce heeft eerder een film over The Saint gemaakt met Val Kilmer in de hoofdrol, een vermakelijk prentje die een 3** van mij verdiende. Hier moest Adam Rayner de kar trekken, best lastig met het magere, soms belachelijk, script en slap bekend verhaal. Maar ach...., je weet dat dit simpele actieprentjes zijn dus weet je van te voren dat het hapklare brokken zullen worden. En ja, men wordt aan het handje het verhaal binnen geloodst en vastgehouden tot het eind.

We krijgen een stukje geschiedenis van de Saint te zien, men probeert een moraal voor de dief te creëren. Dan is het natuurlijk heerlijk als men een nemesis van Temple maakt en zijn aartsvijand tegenkomt, actie met een hoofdletter A. Temple wordt ingeroepen om een dochter van Arnold Valecross, Katherine, te redden. Deze is ontvoerd aangezien Arnold 2,5 miljard heeft gestolen uit moraal besef. Dit geld zou in de verkeerde handen gaan vallen i.p.v. als geld voor ontwikkelingshulp. Dat is het verhaal, een ring is de sluiting tussen de verschillende personages.

Ja The Saint kun je eigenlijk in het rijtje van Mission Impossible, Charlie's Angels en noem ze maar op indelen. Van hetzelfde laken een pak. Is het nu slecht te noemen?, nee.... het is simpel vermaak qua verhalen die makkelijk wegglijden zonder nauwlettend het oog gericht op het scherm te moeten houden. En zo zul je de film ook in moeten gaan wil je ervan kunnen genieten. Vermommingen, snelle auto's, bad guys, mooie vrouwen en gadgets, ja als je van James Bond houdt dan zul je hier ook van kunnen genieten. West heeft The Saint op beeld gezet zoals het klassiek bedacht werd door de bedenker van de verhalen. Jaren 60 á 70 style, gedurfd in deze tijd moet ik eerlijk zeggen.

2,5** een 5,5/10

avatar van killer13
Jesus, wat is er met simon west aan de hand zeg.
Vroeger keek ik altijd uit naar een nieuwe film van hem. Con air, the mechanic, the expendables 2,... Geen hoogstaande toppers maar wel uiterst vermakelijke films vol heerlijke en over the top actiescenes. Sinds hij stolen heeft gemaakt in 2012 lijkt het gewoon bergaf te gaan. Dit is persoonlijke smaak natuurlijk maar the expendables 2 was voor mij de laatste film van west waar ik echt van heb genoten. Wat een zonde. Ik denk dat ik deze en de andere b-films die hij aan de lopende band lijkt te maken gewoon ga overslaan.

avatar van schumacher
Niet top, ik heb al veel beter gezien maar ook al veel slechter, 1 keer is oke en daar blijft het ook bij.

avatar van italklaas
Ik verheugde me eigenlijk best wel op deze film. De laatste Saint (1997) met Val Kilmer vond ik een goeie film, vandaar dat ik er vanuit ging dat deze nieuwe ook wel wat zou hebben. NIET dus, het kostte me echt moeite om tot het eind te blijven kijken.
Mijn mening: eerste klas bagger, niet de moeite van het kijken waard.

keimpeS
Ik had er meer van verwacht, maar het is gewoon een hele slechte tv film geworden. Het kon mij totaal niet pakken/boeien...

avatar van IH88
The Saint

Rommelige en wat goedkoop aandoende actiefilm. The Saint heeft zeker zijn momenten, en Rayner en Dushku zijn aardig op dreef. Maar de actiescènes zien er matig uit, en het verhaal is slecht uitgewerkt. De film wil graag een soort van luchtige James Bond light zijn, maar faalt in de uitwerking. De cameo van Roger Moore is dan wel weer leuk, maar heeft verder weinig om het lijf.

avatar van boemboem27
Heel middelmatig actiefilmpje die nog niet kan tippen aan de vorige.
Heb m gekeken om te zien welke leuke gadgets er weer bij waren.
Zaten een paar leuke momentjes in maar daar is ook alles mee gezegd.
Zaten ook nog heel even de "originele " Saint.
Roger Moore voorbijkomen..
Leuk momentje.

Hier had ik wel veel meer van verwacht.
Er wordt slecht geacteerd, de dialogen zijn dom en het verhaal is geen bal waard.
Mooie locaties dat wel...
Het leek wel op een jeugdfilm, maar zelfs die zijn nog beter...
Geef mij maar de oudere film met Val Kilmer.
Leuk is wel de cameo van Roger Moore, maar denk niet dat hij met de prent in zijn geheel tevreden zal zijn geweest, of hij heeft de première wellicht niet meer meegemaakt !!

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
De eerste helft is nog redelijk vermakelijk maar naarmate de film vordert begint het niet alleen erg veel van het zelfde te worden maar tevens ook erg voorspelbaar en ontelbare keren beter gedaan in andere films.
De kleine cameo van Roger Moore is grappig en de paar mooie dames in de film waren ook zonder twijfel welkom, maar als geheel is het weinig overtuigend en halen de flashbacks erg veel vaart uit het verhaal.
Ik las later pas dat dit officieel was bedoeld als serie en dit een pilot moest voorstellen, dan maken de flashback scenes iets meer logica maar zorgen nog steeds voor een rommelig geheel.

niet slecht voor een actie film natuurlijk de zoveelste verfilming van een tv serie
maar toch heb ik er slechter verfilming gezien dan deze dus neen gewoon geen al te slechte actie film en roger moore mag voor zijn oude dag ook nog een klein rolletje mee spelen in een film. eliza dushku is zeker ook niet slecht en de acteur die de rol van Simon Templar Adam rayner voor zijn rekening neemt is best ook goed natuurlijk we zitten niet meer in de tijd dat roger moore nog jong toen hij de saint speelde zelf de andere acteur die de saint speelde is dat niet meer ook de tv en de films zijn erg veel verandert buiten in die tijd. dus kun je de films of tv series niet meer vergelijken met die van vroeger alles is nieuw. maar zoals gezegd zijn er verfilmingen of een Reboot van een eerdere verfilming die ik toch veel slechter vond dan deze en dan zijn er vele die dan de gene wel goed vonden.