Aala Kaf Ifrit (2017)

Tunesië / Frankrijk / Zweden
Misdaad / Drama

geregisseerd door Khaled Walid Barsaoui en Kaouther Ben Hania
met Mariam Al Ferjani, Ghanem Zrelli en Mohamed Akkari

Tijdens een studentenfeest ontmoet de jonge Tunesische Mariam de mysterieuze Youssef. Ze vertrekt met hem in wat een lange nacht zal worden. Gedurende de volgende uren zal ze moeten vechten voor haar rechten en haar waardigheid, maar hoe kan het recht zegevieren wanneer het aan de kant van de folteraars staat?

avatar van EIGER3970
Indrukwekkend film. Tunesische recensenten schrijven dat dit een realistisch verhaal is...shockerend! Eigen aan de arabische cultuur... misschien. We hebben natuurlijk ook MeToo en de kerkschandalen in onze cultuur gekend. Toch wel een film om over na te denken. Aanrader!

avatar van John Milton
Ik was er niet zo kapot van. Misschien omdat ik me niet voor kan stellen dat deze mannen echt zo nasty en simpel kunnen zijn.

Doet me qua thematiek wel wat denken aan Sofia (2018) die nu draait; die echter nog niet gezien