Petit Paysan (2017)

Alternatieve titel: Bloody Milk

Frankrijk

geregisseerd door Hubert Charuel
met Swann Arlaud, Sara Giraudeau en Isabelle Candelier

Een jonge boer heeft een bedrijf waar een koe door een besmettelijke ziekte getroffen is. Daarna wil de boer uit angst voor de ontruiming van zijn bedrijf alles verdonkeremanen. Op die manier raakt hij meer en meer geïsoleerd. Zijn eenzaamheid dreigt te ontsporen tot paranoia .

kappeuter (moderator)
Vanaf 23 november in de bioscoop (September Film)

avatar van John Milton
Ziet er goed uit.

Wel maf om Swann Arlaud als keuterboertje te zien, aangezien ik hem gisteren nog als aristocraat zag in Une Vie (2016).

avatar van Verhoeven
Parodie? Ik kon het in ieder geval nauwelijks serieus nemen.

avatar van John Milton
Ben benieuwd. Als het lukt wil ik hem nog wel even zien, kijken wat ik vind.

avatar van Mr Thee
John Milton schreef:
Ben benieuwd. Als het lukt wil ik hem nog wel even zien, kijken wat ik vind.

De Volkskrant/ Kevin Toma vindt van wel: ****

avatar van mrklm
Interessant, maar niet helemaal geslaagd drama over Pierre Chavanges [Swann Arlaud], een jonge boer die ontdekt dat zijn koe Topaze leidt aan een dodelijk infectie die zich o.a. uit in de vorm van bloedzweten. Hij beseft zich meteen dat een officiële melding van dit virus betekent dat zijn hele veestapel geruimd zal worden, daarom doet hij er alles aan om te voorkomen dat dat gebeurt, ook al weet zijn zus [Sara Giraudeau], de plaatselijke veearts hoe vork in de steel zit.
Arlaud loopt tussen de koeien en doet zijn werk als boer alsof hij ervoor geboren is. Regisseur Hubert Charuel, die samen met Claude Le Pape tevens het scenario schreef, slaagt er knap in de wederzijdse band tussen boer en dier zichtbaar en voelbaar te maken. Het geeft voldoende verklaring voor Pierres wanhopige daden. Het verhaal had de potentie om Pierres beschermingsdrang op een meer dramatische (en spannende) manier uit te werken, maar daarin schiet het scenario toch wat te kort. Nu is het een goed geacteerd en degelijk geregisseerd drama dat echter de emotionele impact mist die het relevante onderwerp toekomt.

avatar van K. V.
Deze eens bekeken en hij was wel eens het bekijken waard. De speelduur was goed, niet te lang en niet te kort, al mocht het eind misschien nog iets uitgebreider geweest zijn. De cast deed het goed en kwam wel overtuigend over en verder zag hij er prima uit.
Ik vond het wel eens de moeite om gezien te hebben.

avatar van Darbie
Verhoeven ........ dat is nu echt een opmerking van een stads fatje.
Of ben je echt zo wereldvreemd ?