Khali the Killer (2017)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Jon Matthews
met Richard Cabral, Corina Calderon en Ryan Dorsey

Nadat een huurmoordenaar uit het oosten van Los Angeles heeft besloten om te stoppen, besluit hij om nog een laatste klus aan te nemen om zijn noodlijdende oma te kunnen ondersteunen met zorg aan het einde van haar leven. Maar alles valt uit elkaar wanneer hij gevoelens ontwikkelt voor één van zijn doelwitten. Uiteindelijk wordt hij gedwongen om de moeilijkste beslissing uit zijn leven te maken.

Geweldige film met (voor mij) vrijwel onbekende cast.

Verfrissend om eens een Amerikaanse film te zien die geen gebruik maakt van cliché dialogen en stereotypen.

Aanrader!

avatar van Pazmaster
Een komisch misdaaddrama over een huurmoordenaar die zijn leven wil beteren maar om financiële redenen nog één klus moet klaren. Op zich niet zo bijzonder, net als het acteerwerk, maar toch kijkt het lekker weg. Ook zitten er hier en daar wat komische scènes in. Wat wel opvalt is de fijne muziek, variërend van Spaanse- tot westernmuziek, hiermee wordt een leuk sfeertje gecreëerd.

avatar van Left4Dead
Je moet van de humor houden, ik vond het niet sterk maar het hield het verhaaltje luchtig. Nergens is diepgang te ontdekken, het kijkt wel gemakkelijk weg. En dat is het dan ook wel zo'n beetje. Een huurmoordenaar die zich staande probeert te houden en zijn oma in een duur tehuis wil plaatsen.

Khali is genoodzaakt om een laatste grote klus te doen om aan geld te komen. Het noodlot heeft toegeslagen voor hem, al zijn geld is hij kwijt. Een simpele klus zal hem genoeg opleveren, echter het probleem is dat zijn geweten begint te knagen. Ach zo kabbelt het verhaaltje zich wat voort met het reilen en zeilen wat de hitman betreft.

Luchtig maar niks bijzonders.

Ik ben het met Doughnuttz volledig eens... Een geweldige film, deed mij persoonlijk een beetje aan de stijl van Tarintino denken....
Wat ik bedoel is als voorbeeld het inzoomen op de fluitketel.... Dat soort kleine geraffineerde stukjes in een scene waar (voor de oplettende kijker) Tarintino ook vaak gebruik van maakt. Moeilijk uit te leggen, je ziet en voelt wat een regisseur je wilt laten voelen of denken... Gewoon de aandacht vestigen op iets volledig onbelangrijks wat daardoor een eigen leven gaat lijden.
Voor degenen die willen weten wat ik bedoel zou ik zeggen kijk alle films van Tarintino nog eens een keer en let op deze subtiliteiten...
Hoe dan ook, juist door de eenvoud geweldige humor, afgewisseld met de nodige heerlijke muziek fragmenten....
Ik vindt dat je deze film gewoon even een kans moet geven, en om de waardering wat omhoog te brengen geef ik hem ipv een 4 een 5.

avatar van AmazingPP
Beetje vreemde film. Je denkt dat het een vette actie film wordt, maar dat wordt het niet. Het kabbelt en het kabbelt en eigenlijk gebeurt er weinig. Stijl is gejat van Tarantino, dat is duidelijk. Drie sterren.