Acts of Vengeance (2017)

Bulgarije / Verenigde Staten
Actie

geregisseerd door Isaac Florentine
met Antonio Banderas, Karl Urban en Cristina Serafini

Frank Valera is een gladde advocaat. Zijn leven komt echter op zijn kop te staan door de brute moord op zijn vrouw en dochter. Frank besluit een fysieke transformatie te ondergaan door in training te gaan bij een karate Sensei en doet een plechtige belofte: hij zweert niet te stoppen totdat hij wraak heeft genomen.

avatar van eka81
klink simpel maar leuk, ik hoop dat de actie goed wordt verzorgd

avatar van DreamTech
Nou dit met kromme tenen zitten kijken. Ik had goede hoop na de film Security met Antonio Banderas die ik wel een aardige film vond maar hier word toch weer de plank volledig mis geslagen. Een flut verhaal van een advocaat die binnen 5 minuten via een boekie Zen of meditatie en een stuk of 4 judo en karate lesjes oh wat gewichten tillen een soort van John Wick word. ( ja John Wick want hij mag ook ineens een Mustang hebben denk ff geleend want mag er niet in rijden uiteraard omdat zijn engels denk ik net zo slecht is als zijn rijden). wat een drama dan nog het eind gevecht ( want veel meer actie is er niet echt stuk of 3 gevechten van zeg ff 20 seconden) Enig voordeel in de film is dat hij niet meer spreekt halverwege de film wat de film beter maakt. Moest nog ff lachen toen hij werd geslagen met de plank en die werd weg gegooid, de plank waaide zowat weg omdat het wel piepschuim leek. nou 1 1/2 ster voor mijn moeite van het schrijven wat een drama !

avatar van Pazmaster
Security was al geen beste film van Banderas maar deze film is gewoon nóg slechter. Een simpele wraak film met een slap verhaal waarin hij zich ontpopt van een dronkaard tot martial arts expert. Er wordt matig tot slecht gespeeld, ook de voice-over van Banderas is niet om aan te horen. Het lijkt erop dat hij zijn beste tijd nu wel gehad heeft. Afrader!

avatar van Brabants
Prima wraakfilm met zeker wel een waardig verhaal wat ook qua actie goed is vertegenwoordigd. Het acteerwerk is niets mis mee en Antonio Banderas groeit als acteur mee met zijn leeftijd. Ik zal niet ontkennen dat dit verhaal al duizend keer is verteld, maar dat maakt deze film serieus niet minder. Prima vermaak!

Een regisseur die gespecialiseerd is in vechtfilms welke vroeger nog rechtstreeks naar de videoboer gingen.....dan weet je eigenlijk wel wat je te wachten staat. Weinig verhullende titel ook voor deze qua opzet eenvoudige actiefilm met dus de allure van een onvervalste b film. Durf het bijna niet te schrijven maar binnen zijn zelf opgelegde beperkingen is Acts of Vengeance nog genietbaar ook. Een middelmatige film zonder grove fouten kan namelijk best werken als je zelf maar weet waar je aan begint. Banderas is bijna de gehele speelduur continue in beeld, dus heeft deze man niet de gunfactor voor je, dan word het al wat minder. Verder hoef je ook geen Sherlock Holmes te zijn om vroegtijdig te ontdekken wie hier de slechterik van dienst is, maar ook dat willen we Florentine graag vergeven. Positief in elk geval dat er wat oprechte emotie in het verhaal word gestopt, en er serieuze pogingen worden ondernomen om enkele momenten van echte spanning op te bouwen in plaats van goedkoop effectbejag na te streven met overbodige, bloederige actiescènes. Sympathieke maar wat kwaliteitsarme hapklare brok dus, kan een leuk tussendoortje zijn als je even echt niets beter te doen hebt.

avatar van Action02
Wat een lage cijfers zeg. Deze film verdient echt veel hoger. De mensen die deze fim zo laag hebben beoordeelt. Actie films is duidelijk niet jullie genre. Deze film had een goed verhaal, actie, Humor en spanning.

avatar van blurp194
Een degelijke en simpele rechttoe-rechtaan actiefilm, zoals je die vroeger met Mel Gibson in de hoofdrol wel eens had, en daarvoor misschien met Charles Bronson. Jammer wel dat er wat veel op de voice over stem vertrouwd wordt, daar heb ik het nooit zo op - maar allez, het is in ieder geval de stem van Banderas zelf, die daarmee langs die weg zijn vow of silence doorbreekt.

De citaten van Marcus Aurelius passen wat mij betreft wel aardig in het verhaal. De hoofdstuktiteltjes dan weer niet, dat is eigenlijk haast altijd een fout.

Banderas is nog maar een schim van de held die hij ooit in Desperado was, overigens. En dat lijkt me net iets meer dan alleen een dagje of wat ouder, het is niet alleen het fysiek waar het mis loopt in vergelijking met die film - en het is toch nog maar een jaartje of 25 geleden, en de man is nog geen 60. De stap van bureau-gebonden advocaat naar hersenloze vechtmachine is in ieder geval nergens geloofwaardig - en net zo min als Banderas overtuigt als advocaat, kan hij ook als de vechtmachine niet overtuigen. En da's toch wat vreemd, want dat kon hij ooit heel goed.

avatar van cor1946
Best een redelijke film, Banderas speelde het prima niks mis mee.

Nikske afrader; leuke film en de 3 tal vechtscenes waren goed.
Banderas was oke.
Een 3.5 is op zijn plaats.

avatar van ikkegoemikke
“Do I look crazy to you?
Unhinged? Maybe I am.
But before you rush to judgment, let's rewind a bit.”

Antonio Banderas zal nooit de rol die hij speelde in “Desperado” kunnen evenaren. Er was nog een opflakkering in “Autómata” en “The 33” een tijdje terug, maar grotendeels speelt hij alleen maar mee in matige films die net ontsnappen aan het ontvangen van het label “B-Film”. Meestal is het niet zijn acteren dat hem de das omdoet, want dat blijft eigenlijk in elke film op hetzelfde niveau. Het zijn telkens andere facetten die de film doen mislukken. In “Black butterfly” was het einde teleurstellend. En “Security” was niet meer dan een volwassen versie van “Home Alone” in een warenhuis. Ik hoopte na het zien van “Black Butterfly” dat Banderas niet in een ellenlange reeks van flut B-Films zou opdagen. Tja, die hoop heb ik dus opgegeven, want deze creatie is toch wel het schoolvoorbeeld van een B-Film. Nee, het is weeral niet het acteren dat voor ergernis zorgt, maar wel het inhoudelijke.

Ik kan begrijpen dat een mens zichzelf niet kan vergeven omdat hij voorrang gaf aan zijn werk als een uitstekend advocaat, die dankzij zijn gladde tong en door het produceren van een spraakwaterval (80.000 woorden op een dag volgens Frank. Dat is één woord per seconde een etmaal lang. Verbazingwekkend!) er in slaagde om criminelen uit de gevangenis te houden, in plaats van tijd te spenderen met zijn familie. Dat die persoon dan overgaat tot zelfkastijding door zich dronken in het illegale vechtcircuit te storten waar zijn gezicht en lichaam danig toegetakeld wordt door anderen, nadat zijn lieftallige vrouw en dochtertje vermoord werden, terwijl hij druk doende was met wettelijke paperassen te ondertekenen, is ook nog begrijpelijk. Dat diezelfde persoon, die meestal vreedzaam een betoog hield in een rechtszaal, zich ontpopt tot deskundige op gebied van gevechtssporten na enkele privélessen en dankzij wat stretchoefening en schijnbewegingen rond een boksbal, is dan wel echt overdreven. Voordat je het beseft raast hij in een Ford Mustang door de stad op zoek naar de daders en mept hij diegene die hem in de weg lopen het ziekenhuis in als een rasechte John Wick.

Elk denkbaar cliché uit een jaren 80 actiefilm met een wraakthema, werd in deze film gebruikt. Misschien is de gelofte van stilte die Banderas aflegt hier een meerwaarde. Om eerlijk te zijn was dit geen meerwaarde voor mij. Ik hou wel van dat met een Spaans accent gesproken Engels dat Banderas hanteert. Dat je gehoor er op vooruit gaat indien een ander zintuig niet in gebruik is, is een feit. Dat Frank Valera ineens over een Daredevil-gehoor beschikt na zo’n korte periode, is dan toch weer bij de haren getrokken. En voordat je het weet krijgt hij het gezelschap van een herdershond en een toegewijde verpleegster (Paz Vega) na een aanvaring met een bende. Vervolgens is er ook nog een politieagent (Karl Urban) die hem duidelijk maakt dat het onderzoek in een doodlopend straatje zit. En tenslotte knalt Frank ook nog eens doorheen de vitrine van een boekhandel waar hij een met zijn bloed besmeurd exemplaar van “Meditations” door Marcus Aurelius ontdekt. Een duivelse zet van het lot, want dit boek leert hem zijn geestelijk vermogen te beheersen waardoor hij beter observeert en zijn lichaam en geest in balans krijgt. Schitterend toch.

Nee, echt indrukwekkend is deze film niet. Het meest indrukwekkende uit deze film is de scène op het kerkhof. De conversatie tussen Frank en zijn schoonvader is het hoogtepunt uit de gehele film. Een intense conversatie waarbij de oude man hem duidelijk maakt dat diegenen die Frank heel zijn leven heeft verdedigd, nu verantwoordelijk zijn voor de dood van zijn dochter. De rest is gewoon doorsnee filmmateriaal waarbij ik al heel vroeg kon vermoeden wie de uiteindelijke dader was. Sorry, Banderas. Je moet toch originelere scripts uitkiezen om nog eens indruk op mij te maken !

avatar van mixmaster
Leuke wraak film met het bekende recept, vader neemt wraak omdat zijn vrouw en dochter zijn vermoord.
Antonio Banderas doet het wel goed als de wraaknemende Frank Valera.

Voor de actie liefhebber is dit wel een film om een keer gezien te hebben.

avatar van Phantasm
Niet echt geweldig allemaal, toch leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van macrobody
Okay, stel je voor: je dochtertje komt om het leven en je zint op wraak, wie ga je dan te grazen nemen?
- degene die je dochtertje heeft vermoord
- de advocaat die verantwoordelijk is voor de vrijlating van de moordenaar
- het dochtertje van de moordenaar
- het dochtertje van de advocaat
- de vrouw en dochter van de moordenaar
- de vrouw en dochter van de advocaat
- jezelf
- iedereen behalve jezelf

Als alle antwoorden logische antwoorden zijn dan is deze film wel een aanrader. Verder is het niet meer dan een B-film en zijn de hoogtijdagen van Antonio Banderas duidelijk voorbij.

avatar van JanLo
DreamTech schreef: