Gekijo-ban Poketto Monsuta Kimi ni Kimeta (2017)

Alternatieve titels: Pokémon the Movie 20: I Choose You!, Pokemon de Film: Ik Kies Jou!, Pocket Monsters the Movie: I Choose You!, Pokémon the Movie: I Choose You!, 劇場版ポケットモンスター キミにきめた!

2,83

Japan
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Kunihiko Yuyama
met de stemmen van Unshô Ishizuka, Rica Matsumoto en Ikue Ôtani

In een wereld waarin Pokémon samenleven met mensen woont het 10-jarige jongetje Ash Ketchum. Hij woont in het dorpje Pallet Town in de Kanto-regio en droomt ervan de wereld over te reizen en een succesvolle Pokémontrainer te worden. In het laboratorium van de lokale professor ontvangt Ash de Pokémon Pikachu. Ash trekt met Pikachu de wereld in en zal ondertussen de band tussen hem en Pikachu moeten versterken.

6 BERICHTEN 1 MENING
avatar van Fueledable

Nostalgie! Deze ga ik zeker kijken!

avatar van Rico120

deze Pokemon film ga ik overslaan omdat punt A Misty en Brock niet mee spelen en B ze hadden beter een mooie afsluiter kunnen maken van de Pokemon serie

avatar van mjk87

Is dit gewoon een hervertelling van de eerste afleveringen van de serie? Herken wel een en ander daaruit, alleen wat meer detail in de tekeningen.

avatar van Donkerwoud

'Gotta Catch 'm All' wordt wel lastig als er godverdikkie zoveel series/spin-offs/remakes/reboots/films/games zijn. Geef mijn portie maar aan Fik...Pikachu!

avatar van brawljeff
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuke bioscoopervaring. De zaal was helemaal uitverkocht en zat gevuld met 50% aan mensen die hun jeugdherinneringen kwamen ophalen, 25% die-hard anime geeks (inclusief wanhopige pogingen tot cosplay) en 25% ouders met kinderen. Grappig om te zien dat iedereen hetzelfde op de scènes reageert. Sommigen hadden waarschijnlijk nooit het eerste seizoen gezien, terwijl anderen, inclusief mijzelf, de eerste aflevering van de Pokémon serie wel kunnen dromen.

Pathé heeft wat van deze speciale vertoning proberen te maken met twee afleveringen Pokémon Generations - TvMeter.nl, een videoclipje en door iedereen een Pokémonkaart te geven. Ik had de afleverignen zelf al eens gezien, maar voor de rest zal het vast leuk geweest zijn.

Deze film volgt in de eerste tien minuten exact de eerste aflevering van de wereldberoemde serie. Daarna volgt een openingslied en vervolgens gaat het verhaal op een eigen wijze verder. Er komen nog wel een aantal bekende scènes uit de serie voorbij: Caterpie als eerste Pokémon, het dramatische afscheid van Butterfree en helaas ook Jessie, James en Meowth. Dit voelde allemaal zeer geforceerd aan. Nu moet ik wel zeggen dat de iconische scène met Charmander zijn dovende vlammetje het hoogtepunt was van deze film.

De hoofdlijn van dit verhaal, de zoektocht naar Ho-Oh, boeide mij eigenlijk wat minder. Er zit een erg vervelende droomscène in de film die nergens op slaat en ook het einde vond ik veel te overdreven. Ik had eigenlijk liever een Pokémon film gezien waarin Ash het opneemt tegen Giovanni en Mewtwo, hoewel ik mij heb laten vertellen dat er na de aftiteling een hint zit naar een vervolg met exact dat verhaal.

Conclusie: geen hele boeiende film, maar een leuke bioscoopervaring en een Pokémonkaart rijker.

avatar van brawljeff
Voor de liefhebber: hij staat nu ook op Videoland, samen met het eerste seizoen van de serie.