Gekijouban Poketto Monsutâ: Minna no Monogatari (2018)

Alternatieve titels: Pokémon the Movie: The Power of Us | Pokémon the Movie: Everyone's Story | Pokémon the Movie: Story of Everyone | Pokémon de Film: Ieders Verhaal | Pokémon de film: Onze Kracht | Gekijō-ban Poketto Monsutā Minna no Monogatari | 劇場版 ポケットモンスター みんなの物語

Japan
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Tetsuo Yajima
met de stemmen van Sarah Natochenny, Inuko Inuyama en Ikue Ôtani

Ash en Pikachu beginnen aan een reis naar een klein kustplaatsje. Elk jaar komen de bewoners van het stadje samen om de legendarische Pokémon Lugia te vieren, die de stad vele jaren geleden heeft gered van de ondergang. Maar wanneer een reeks incidenten niet alleen het festival bedreigt, maar ook de stad waar alle mensen en Pokémon wonen, is het Ash en Pikachu de boel te redden.

avatar van Rico120
hij kan er mee door
maar eigenlijk is deze film lang niet zo goed and zijn voorgangers
de 3d CGI rond de aanvallen zagen er mooi uit maar het had geen toegevoegde waarde
het verhaal was best zwak maar dat is mijn mening
(Pokemon fan van het eerste uur)