2:22 (2017)

Verenigde Staten / Australiƫ
Thriller

geregisseerd door Paul Currie
met Michiel Huisman, Teresa Palmer en Sam Reid

Dylan Branson is een man wiens leven permanent ontspoort wanneer een onheilspellend patroon van gebeurtenissen elke dag precies op dezelfde manier zich herhaalt en precies om 2:22 uur eindigt. Dan ontmoet hij Sarah, een mooie vrouw, wier leven door deze vreemde gebeurtenissen wordt bedreigd. Dylan valt voor haar en is vastbesloten het mysterie van 2:22 uur op te lossen om een liefde te behouden waarvan de tweede kans eindelijk is gekomen.

• vanaf woensdag 22 november te huur
  • vanaf woensdag 22 november te koop op dvd en blu-ray
27 BERICHTEN 15 MENINGEN

kappeuter (moderator)
Ah, weer een variant op Groundhog Day...
Source Code in de lucht.

Vanaf 6 juli in de bioscoop (eOne)

avatar van Daan258

Dit is ook precies wat ik dacht toen ik het las kappeuter. Weer een soort Source Code??
Toch hoop ik op wat leuks en Teresa Palmer is sowieso niet vervelend om naar te kijken toch?

avatar van mjk87
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De film begint nog wel aardig. Sfeervol geschoten met soms fraaie plaatjes (dat ballet) en fijne muziek, zonder echt bijzonder te zijn. Je merkt dat de regisseur wel een goede smaak heeft, maar een beetje eigen smoel mist. Het voelt meer aan als het betere jatwerk dan een volledig eigen product. Maar dat is niet zo erg, want het kijkt prima weg. Maar als eenmaal het mysterie opkomt glijdt de film weg in het belachelijke en uiteindelijk lachwekkende, vooral doordat de film zichzelf enorm serieus neemt. Er is iets met een patroon, maar dat patroon bestaat niet. Dat is bedacht door een scriptschrijver, en nergens wist de film mij op een andere gedachte te brengen. Buiten dat sloeg dat hele gedoe met dat patroon gewoon helemaal nergens op. Dan helpt ook niet mee dat Huismaan als een dooie staat te acteren zonder enig teken van leven. Palmer is nog wel lief, maar redt het ook niet. Door het behoorlijke eerste halfuur niet de laagste score, maar de rest wat zo absurd slecht en vervelend en saai dat ik niet verder kom dan 1,0*.

avatar van Bubblez
mjk87 schreef:
De film begint nog wel aardig...

Film net gezien en ik wilde zo'n beetje precies hetzelfde erover gaan zeggen. Mijn score iets hoger, omdat ik de vormgeving wel goed vond. Maar inderdaad wat betreft het geheel; kant nog wal.

avatar van Pastaman
Kostte veel moeite om dit uit te kijken.

avatar van tbouwh
Cyclische tijd, gebeurtenissen die zich herhalen, verwarrende romances, protagonisten wier schijnbare waanbeelden niet geloofd worden. De romantische thriller 2:22 staat op de schouders van films als Groundhog Day (1993), Source Code (2011), Edge of Tomorrow (2014) en Déjà Vu (2006). Geliefde premissen garanderen echter geen goede films, zo bewijst ook dit project van Paul Currie (One Perfect Day).

Verder lezen

na het dramatische spiderman van de week, met zn hopeloze 3d effecten en totaal verkeerde verhoudingen van personages enzo, weer een heerlijke , goedgemaakte thriller. Heerlijke cast, pracht vormgegeven....heerlijk om zo t weekend te beginnen.

avatar van AmazingPP
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Wat een enorme flutfilm! Zelden zo'n hoop flauwekul bij elkaar gezien. Je hoopt dan toch als Nederlander dat Huisman in een leuke productie zit. Helaas is dat niet het geval. Het is een superdun en ook zeer matig en ongeloofwaardig verhaal (als je daar al van kunt spreken) opgevuld met veel onnodige beelden, "zodat we dan toch nog op ruim anderhalf uur komen". Huisman speelt zijn rol goed, maar zijn tegenspeelster daarentegen praat de hele film door alsof ze net 28 km hard heeft gelopen of een hijgnummer in zingt. Met totaal onnodige beelden, zoals dat ballet, en veel slow motion wat de film ook niet precies zijn tempo geeft wordt de film totaal om zeep geholpen. En waar kijk ik nu eigenlijk naar: is het een romantische film, is het een drama; het moest een thriller voorstellen. Om dan een spannend muziekje achter een scene te zetten waarin Huisman foto's loopt te nemen helpt het dan echt niet om spannend te maken. Nergens spanning, nergens een logisch iets, nergens fijne teksten. Van mij krijgt hij met pijn en moeite 1 *.

avatar van pierre18
Een ware tegenvaller. Het is allemaal zo gekunsteld en in elkaar geflanst dat ik dacht naar een Nederlandse B-serie zat te kijken. Het voelt nergens een logisch geheel. Huisman speelt aardig en Palmen doet ook haar best maar de romance tussen deze twee spat niet van het doek. Helaas was de trailer veel aantrekkelijker dan de werkelijke film.
En inderdaad wordt hier de vraag gesteld: Thriller? Romance? Science fiction? Drama? Oeps. Geen van alle. 2 sterren maximaal.

avatar van Davido
Ik begrijp werkelijk nooit iets van de reacties op films. Deze worden vaak laag beoordeeld en/of afgebrand. Dit betreft gewoon een zeer goede film. Er wordt goed geacteerd, verhaal zit goed in elkaar en er is volop spanning en romantiek.

Wij hebben er echt van genoten.

baggerfilm van de bovenste plank, vooral die epische muziek bij elke dramatische scene. aaaaaaaah.
En wat hier boven is gezegd is waar, alles is opgevuld met onnodige scenes om de anderhalf uur vol te maken.

Tegenvallende film waarin een luchtverkeersleider geschorst wordt nadat hij bijna een ongeluk heeft veroorzaakt. Het plot begint op zich wel intrigerend, maar de opbouw duurt veel te lang en ook stelt de uiteindelijke ontknoping nogal teleur. De personages staan slechts in dienst van het ongeloofwaardige plot en weten dus ook al niet te boeien.

Kan me wel voorstellen dat een enkeling dit een mooie film vind. Het oogt allemaal lekker kunstig en het lijkt of Currie iets heel belangrijks heeft te vertellen maar voor mij was het toch te veel much ado about nothing. Intrigerende, aantrekkelijk opzet dat zeker, maar met zo'n aanpak moet het balletje aan het einde wel helemaal goed rollen en dat deed het voor mij niet. Onbevredigend einde, waarbij het gevoel overheerst dat de intrige niet helemaal klopt, om over de geloofwaardigheid maar niet te spreken. Aan Huisman heeft het niet gelegen, die doet het heel aardig. Een superster zal hij niet worden maar hij heeft de looks en beheersing om een leuke carrière op te bouwen, nu nog het goede gevoel voor betere scripts.

avatar van filmkul
Matig romantisch drama met wat thriller elementen. Het grootste probleem van deze film is het verhaal. Het is best origineel, maar is volkomen onlogisch en is ook niet volledig. Over het einde maar te zwijgen. Ondanks het zeer zwakke verhaal weet Currie er best nog wel wat van te maken. Hij bouwt het goed op met hier en daar visuele hoogstandjes. Zo nu en dan is het ook spannend en blijf je toch geboeid kijken naar de film. Zoals gezegd is het einde onverklaarbaar slecht. Huisman en Palmer doen het aardig en er is voldoende chemie tussen beide. 2.5

Michiel Huisman bewijst wederom goed mee te kunnen komen in het hollywoodse
Hij zet een prima rol als verkeersleider Dylan neer.
De film zelf zit ook goed in elkaar.
"2.22" is een combinatie tussen romantiek. mysterie en thriller.
De beelden zien er regelmatig prachtig geschoten uit en de soundtrack voegt eveneens meer beleving toe. Vrouwelijke kijkers zullen genieten van Huisman. Ik zelf vond Teresa Palmer wel om te smullen.

avatar van bombario
Het script is zwak en ongeloofwaardig. Het acteren houdt ook niet over, Sfeertje vond ik wel oké, net als de muziek en de beelden. Aardig vermaak voor in de bios, maar thuis had ik hem afgezet.

P.S. Bij dit soort films vraag ik me altijd af waarom ze toch gemaakt mogen worden. Er zal toch wel iemand zijn die zegt dat het verhaal rammelt? Met een beter script en dezelfde mensen was het resultaat veel beter geweest. Of merk je pas tijdens de productie dat het idee beter was dan de uitvoering?

avatar van NERD
Mooie beelden, goede muziek, prima tempo. Grootste zwakte voor mij was dat het voelt alsof de belangrijke momenten die zorgen voor voortgang van de film op toeval gebaseerd zijn of nog erger, compleet uit de lucht komen vallen. Het meegenomen worden in de ontdekkingen die een film zoals deze de moeite waard maken zouden juist erg belangrijk en meeslepend moeten zijn. Toch zeker niet slecht, maar niet meer dan een krappe voldoende.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Goede film, Goede muziek, Wel trage opbouw. Wel raar dat op het einde, die man met zijn pistool gericht staat op de vrouw, er nog steeds mensen tussenlopen?? We zullen maar uitgaan van het gemiddelde IQ in Amerika. Al bij al was het een mooi verhaal, maar je kan beter Thriller schrappen en er drama van maken.

Erg genoten van deze film samen met mijn vriendin. Was door een kennis aanbevolen. Lekker rustig tempo, mooie beelden, spannend verhaal. Geen Hollywood opsmuk maar gewoon een goeie film

Vond hem helaas heel erg tegen vallen. Keek er naar uit om de film te zien maar helaas.. Ja, de beelden waren inderdaad mooi maar kom op.. Het verhaal zelf was een beetje ver gezocht. Age of Adeline bijv ook met Michiel Huisman vond ik 10x beter! Nou ben ik geen fan van Michiel Huisman.. Bij Age of Adeline geen moment moeite gehad maar tijdens deze film heb ik me een aantal keer echt zitten irriteren.

avatar van IH88
2:22

Ontzettend zonde van het barslechte script. Want regisseur Currie heeft een scherp oog voor mooie beelden, en in combinatie met de muziek en het sterke acteerspel (van vooral Palmer) levert dat zeker in het begin een fijne film op. Huisman is op zichzelf niet geweldig, maar in combinatie met Palmer best goed.

Jammer genoeg stort 2:22 in elkaar wanneer Huisman rare patronen begint te zien en er iets van spanning moet worden gecreëerd. De belachelijke plotontwikkelingen stapelen zich op. 2:22 is een romantische thriller, waarbij de film toch op zijn sterkst is als Huisman en Palmer keuvelen over van alles en nog wat. Helaas is dat alleen maar het eerste gedeelte, en begin je jezelf daarna af te vragen wie in hemelsnaam het script heeft goedgekeurd.

Geaccidenteerd.

De link met films als Source Code of Groundhog Day lijkt me vooral op basis van een brakke trailer of halve plotomschrijving te zijn, want buiten wat verre gelijkenissen heeft deze 2:22 weinig met zulke films van doen. Dan eerder Age of Adaline, die andere romantisch/mystieke film waarin Huisman mocht opdraven.

Al zou je in het begin nog kunnen denken dat we hier met een commerciële Pi te maken hebben. Man ziet overal patronen enzo ... maar dan met een dikke, vette Hollywoodsaus eroverheen. Beetje jammer, want ik kreeg het idee dat Currie nooit echt volledig achter zijn film stond. Hij leek meer te kopiëren wat hij elders ooit eens gezien had, een idee hoe films als deze moeten lopen en er moeten uitzien. Het resultaat is redelijk zielloos en sfeerloos als gevolg.

Qua plot loopt het ook echt voor geen meter. Ik begrijp waar het uiteindelijk allemaal naartoe wilde, maar dat lijkt compleet los te staan van het hele patronen verhaal. Er zitten een aantal ideeën in deze film die nooit bij elkaar lijken aan te sluiten, enkel gekozen omdat het nu eenmaal "allemaal wel wat mysterieus aanvoelt".

Huisman doet het niet slecht, aan hem heeft het niet gelegen. Maar de film rondom hem is een cop-out. Een erg lauwe en flauwe poging om mysterie en romantiek met elkaar te vermengen. Allicht dat een betere regisseur hier wat mee had kunnen aanvangen, Currie is duidelijk niet de man voor dit soort films.

avatar van Pazmaster
Het verhaal heeft best wel iets, mysterie en geknoei met tijd vind ik meestal wel interessant, helaas is het allemaal niet goed uitgewerkt. Het is vrij sfeerloos en het gemompel in zichzelf van de karakters komt nogal geforceerd over. Ook het acteerwerk is matig, Huisman vond ik absoluut niet overtuigend, Kristen Stewart deed het gelukkig wel iets beter. En wat is Stewart opgeknapt zeg, wat ziet ze er goed uit! Tenminste, dat dacht ik, want het blijkt hier om Teresa Palmer te gaan. Hier kwam ik later pas achter, maar ze lijkt er verdomd veel op. Maar goed, geen geslaagde film dus. Jammer, want met dit verhaal had best een goede film gemaakt kunnen worden.

avatar van DreamTech

Iemand enig idee die show met dat lucht ballet of daar een video of show van is ?

avatar van dvdcrusher
Leuke film met mooie beelden en muziek, best goede acteurs en er wordt door de regisseur echt wel een vreemd sfeertje gecreeerd. Filmtechnisch alles dus dik in orde. Het verhaal is wel ietwat voorspelbaar en heeft te weinig body. Toch genoten omdat ik nu eenmaal hou van dit soort mysterieuze films. 3 sterren

avatar van Left4Dead
Een trage roman met een achtergrond op wiskundig vlak. Daarmee ook een mislukking aangezien het allemaal matig ten tonele wordt gebracht. Thriller staat erbij genre, weet niet waar dat op gebaseerd is. Spanning was echt de ontbrekende factor in meervoud. Daarnaast had de soundtrack veelvuldig een absolute foute sound.
Een paar leuke shots via de cameraman trok de kar nog om het flutverhaal uit te gaan zitten, dat met de mooie setting van het station. Met moeite uitgezeten.

avatar van aspers
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Traag, niet spannend en té ver gezocht. Een thriller? Meer een romantisch drama/mysterie. Ben hier normaal best voor in, maar deze kon mij totaal niet boeien. En complete logica ontbreekt en op kritische vragen kunnen de makers zelf dan ook geen antwoord geven! waarom zijn de videoprojecties in de gallerie precies als datgene dat de hoofdrolspeler steeds ziet? Als Dylan dit vraagt aan de kunstenaar tijdens de ruzie. Krijg je het gevoel dat de kunstenaar hier echt een reden voor heeft gehad, maar je krijgt hier geen antwoord op.

Kon ‘m met moeite uitzitten. Het voelde ook echt als een film van 2,5 uur ipv 1,5 uur...