2:22 (2017)

Australië / Verenigde Staten
Thriller / Actie

geregisseerd door Paul Currie
met Michiel Huisman, Teresa Palmer en Sam Reid

Dylan Branson is een man wiens leven permanent ontspoort wanneer een onheilspellend patroon van gebeurtenissen elke dag precies op dezelfde manier zich herhaalt en precies om 2:22 uur eindigt. Dan ontmoet hij Sarah, een mooie vrouw, wier leven door deze vreemde gebeurtenissen wordt bedreigd. Dylan valt voor haar en is vastbesloten het mysterie van 2:22 uur op te lossen om een liefde te behouden waarvan de tweede kans eindelijk is gekomen.

avatar van Daan258
Vermakelijk. Niet goed, niet slecht.

Het had allemaal veel beter gekund maar toch wist de film mij redelijk te vermaken tot het eind.
Verhaal is zo slecht nog niet maar er had meer in kunnen zitten, hier en daar toch wat rommelig en wat foutjes. Het acteerwerk kon er zeker mee door en was het ook niet vervelend om naar Teresa Palmer te kijken.
Er had gewoon veel meer tempo in moeten zitten, interessanter verhaal en er had meer mogen gebeuren.

Wat voor film het ook is "bijna" allemaal worden ze op MovieMeter tot op de grond toe afgebrand. Kan het ook wat positiever?!

avatar van lagaiske
Happy death day maar dan zonder het horror element.

Saaie Thriller / Actie film met onze Nederlandse acteur Michiel Huisman in de hoofdrol, die een soort van nieuwe Rutger Hauer aan het worden is in Amerika.

In dit verhaal draait het om luchtverkeersleider Dylan (Michiel Huisman), die wordt geschorst na een bijna-botsing tussen twee passagiersvliegtuigen. Kort daarop ontmoet hij toevallig de beeldschone Sarah (Teresa Palmer), die in één van de betrokken vliegtuigen zat. Er zullen nog meer omstandigheden samenlopen die in de sterren blijken te zijn geschreven, al weet Dylan, die patronen ontdekt, niet waartoe ze zullen leiden.

Een naar kitsch neigend romantisch (de romantisch bedoelde dialogen zijn onnatuurlijk) mysterie dat met vaart wordt verteld, en dat met een ontknoping die nog vele malen onwaarschijnlijker is dan de aanloop daar naartoe. Bijrollen verdwijnen in het niets, er duikt een kunstenaar met een artistiek staartje op en Dylan mompelt regelmatig voor zich uit om de plot uit te leggen. Michiel Huisman houdt zich nog net staande in deze film, maar veel meer kun je hier ook niet van hem verlangen. Verder maakt schoonheid Teresa Palmer deze film nog enigszins genietbaar en ik vond haar wel iets weghebben van actrice Amber Heard.

Voor films met herhaling kan je beter kijken naar "Groundhog Day (1993)" of "Source Code (2011)", want de tijdlus daarin bod mogelijkheiden tot het stellen van vragen omtrent ethiek, het leven en het noodloot, waarbij "2:22" alleen maar saai is.

Al met al dus een saaie Thriller / Actie film, die het aankijken eigenlijk niet waard is.

avatar van Decec
Een goede thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende actrice Teresa Palmer...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...
Prima camerabeweging...

Uiterst magere film. Te zoet en een te verzonnen verhaal. Acteerprestaties ook niet bijzonder. Matigheid troef. Door Huisman (nl) mooie jongen, een halve ster extra. 2.

avatar van Phantasm
Saai en langdraderig. Gauw vergeten.