2:22 (2017)

Australië / Verenigde Staten
Thriller / Actie

geregisseerd door Paul Currie
met Michiel Huisman, Teresa Palmer en Sam Reid

Dylan Branson is een man wiens leven permanent ontspoort wanneer een onheilspellend patroon van gebeurtenissen elke dag precies op dezelfde manier zich herhaalt en precies om 2:22 uur eindigt. Dan ontmoet hij Sarah, een mooie vrouw, wier leven door deze vreemde gebeurtenissen wordt bedreigd. Dylan valt voor haar en is vastbesloten het mysterie van 2:22 uur op te lossen om een liefde te behouden waarvan de tweede kans eindelijk is gekomen.

avatar van Daan258
Vermakelijk. Niet goed, niet slecht.

Het had allemaal veel beter gekund maar toch wist de film mij redelijk te vermaken tot het eind.
Verhaal is zo slecht nog niet maar er had meer in kunnen zitten, hier en daar toch wat rommelig en wat foutjes. Het acteerwerk kon er zeker mee door en was het ook niet vervelend om naar Teresa Palmer te kijken.
Er had gewoon veel meer tempo in moeten zitten, interessanter verhaal en er had meer mogen gebeuren.

Wat voor film het ook is "bijna" allemaal worden ze op MovieMeter tot op de grond toe afgebrand. Kan het ook wat positiever?!

avatar van lagaiske
Happy death day maar dan zonder het horror element.

Saaie Thriller / Actie film met onze Nederlandse acteur Michiel Huisman in de hoofdrol, die een soort van nieuwe Rutger Hauer aan het worden is in Amerika.

In dit verhaal draait het om luchtverkeersleider Dylan (Michiel Huisman), die wordt geschorst na een bijna-botsing tussen twee passagiersvliegtuigen. Kort daarop ontmoet hij toevallig de beeldschone Sarah (Teresa Palmer), die in één van de betrokken vliegtuigen zat. Er zullen nog meer omstandigheden samenlopen die in de sterren blijken te zijn geschreven, al weet Dylan, die patronen ontdekt, niet waartoe ze zullen leiden.

Een naar kitsch neigend romantisch (de romantisch bedoelde dialogen zijn onnatuurlijk) mysterie dat met vaart wordt verteld, en dat met een ontknoping die nog vele malen onwaarschijnlijker is dan de aanloop daar naartoe. Bijrollen verdwijnen in het niets, er duikt een kunstenaar met een artistiek staartje op en Dylan mompelt regelmatig voor zich uit om de plot uit te leggen. Michiel Huisman houdt zich nog net staande in deze film, maar veel meer kun je hier ook niet van hem verlangen. Verder maakt schoonheid Teresa Palmer deze film nog enigszins genietbaar en ik vond haar wel iets weghebben van actrice Amber Heard.

Voor films met herhaling kan je beter kijken naar "Groundhog Day (1993)" of "Source Code (2011)", want de tijdlus daarin bod mogelijkheiden tot het stellen van vragen omtrent ethiek, het leven en het noodloot, waarbij "2:22" alleen maar saai is.

Al met al dus een saaie Thriller / Actie film, die het aankijken eigenlijk niet waard is.

avatar van Decec
Een goede thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende actrice Teresa Palmer...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek met
Dolby Digital...
Prima camerabeweging...

Uiterst magere film. Te zoet en een te verzonnen verhaal. Acteerprestaties ook niet bijzonder. Matigheid troef. Door Huisman (nl) mooie jongen, een halve ster extra. 2.

avatar van Phantasm
Saai en langdraderig. Gauw vergeten.

Best aardig. Het duurt alleen wel even voordat de film opgang is.

avatar van K. V.
Ik vond het wel een intrigerende film die wist te boeien van begin tot einde. De cast deed het prima en het verhaal was ook wel leuk. Niet geheel origineel, denk maar aan genrefilms gelijk Groundhog Day, Happy Death Day, ... maar deze was ook wel leuk. Een beetje een mix van thriller en romantiek, maar nergens is het te.
Toch wel de moeite om gezien te hebben.

avatar van =EL!ZE=
Vond het een heerlijke film. Mooie effecten, mooie acteurs.....ONZE EIGEN MICHIEL HUISMAN!! De film lijkt een beetje op een combie tussen Age of Adaline en Frequency. Ik hou d'r van! Zeker een aanrader!

Een melige slaapverwekkende lovestory in het jasje van ' terug in de tijd en hoe kunnen we het lot omkeren.etc. Een bekend thema, waar vaak geen touw aan vast te knopen is. Slechte acteerprestaties van Huisman en een zeer matige , niet zo aantrekkelijke Palmer, ("girl nextdoor" heren.. Bibliotheek Den Haag met buitenlandse studenten, valt je mond echt bij open..) een eindeloze reeks nutteloze beelden en je moet uitkijken niet in slaap te vallen, wat je achteraf beter had kunnen doen. Het boeit nergens, niks spannends...je weet hoe het afloopt.Echter het verhaal is eenvoudig te volgen en dat is een plus,..Meestal in dit genre kom ik binnen als appel en kom er uit als komkommer. Ach het verhaal...In een minuut verteld en daar zit 'm het falen. Met dit gegeven kan je niet zoveel, en wordt de film gevuld met niks. Zinloos luchtballet (cirque de vlouwecul), New York, JFK, een vrijpartij waarbij ik het koud kreeg Ik heb hem toch uitgekeken op deze corona zondag, je moet wat.

Die Huisman gaat het wel maken trouwens,al speelt ie nog zo amateurtoneel, die pakt duizenden vrouwen in, en zal veelvuldig gevraagd worden vanwege zijn mooie kop, ( hij heeft geen tekst nodig) en zijn perfekte Amerikaans .. Misschien de nieuwe 007 over een jaar of twee. Een nederlandse James Bond. Wat zouden we trots zijn. ( Moet ie wel wat overtuigender acteren, net of het hem wat kan schelen).Wachten op een knaller met een overbekende acteur(trice), Pitt, Damon, Streep, Jolie.... noem maar op.

K. V. schreef:
Toch wel de moeite om gezien te hebben.

Joh, ik heb gewoon tranquillizers moeten nemen bij deze film.

avatar van Donnie Vallermee
Deze film is echt heel mooi !

Had geen tijd om chips te pakken want blijft élke minuut zo spannend

avatar van Felmy..
Wat begon als een aardige film zakte voor mij volledig weg bij de 20e minuut.
Hoewel Huisman eerder goede vertolkingen heeft neergezet sloeg hij hier de plank mis, al geloof ik dat hij er alles aan heeft gedaan om het zo realistisch mogelijk te houden. Wellicht ligt het dus toch aan het script.
Palmer vond ik maar irritant door de film heen zuchten, had ze het er zwaar mee of praat ze in iedere film zo?

Qua looks is de film redelijk in elkaar gezet, ook de vaker benoemde balletscène was prachtig. Persoonlijk vind ik het jammer wanneer er een "ik-schrijf-op-glas" shot in dit soort films zit en ik vond het dus ook behoorlijk misstaan in deze film.

En dan nog even de soundtrack - wat een bagger. Ik moet daar toch wel even iets over kwijt, meestal weten films zoals deze zich nog net te redden met een goede hit aan het eind. Om de kijker toch nog met een vrolijk gevoel naar huis te laten gaan. Ik heb de film stopgezet toen ik 30 sec. In de track zat, ik kon het niet meer aanhoren.

Maar genoeg commentaar:
Het is een film die je best een keer kunt opzetten wanneer je wilt wegzwijmelen bij de spieren van Michiel Huisman of het mooie koppie van Teresa Palmer. Ga je echt voor spanning en het edge of your seat gevoel, dan raad ik hem niet aan. Het is een makkelijke film die goed wegkijkt op luie vrijdagavonden.

Ik geef een 2,5* omdat ik me niet verveelde maar het absoluut geen thriller is. Ik miste de absolute "wow" maar geloof wel dat de acteurs zo goed als mogelijk hebben gepresteerd met zo'n script. En nu heb ik de soundtrack niet eens bij mijn stem berekend.

avatar van Annalimanada
Leuk wegkijkfilmpje. Geen topper.
Vind die Palmer maar een B-actrice eerlijk gezegd.

avatar van boemboem27
Toch best een aardige film die inderdaad doet denken aan bv , denk maar aan genrefilms gelijk Groundhog Day, Happy Death Day, ...
Maar toch heeft deze een wat meer thrillerachtigs en wat romantische momenten wat aan de andere films niet of minder aanwezig waren.
Met 90 minuten ook lang genoeg om niet vervelend te worden die "herhalingen "
Leuk om gezien te hebben met 2 prima spelende hoofdacteurs

Waardeloze film. Onwerkelijk verhaal, slecht geacteerd, erg langdradig, zonde van de tijd.

Mooie film, ik heb geboeid zitten kijken. Leuk dat het gegeven van een uitdovende ster dit soort verhalen oplevert.

Enige minpuntje: ik had eigenlijk wel willen weten wat de connectie was tussen de politieagent van 30 jaar geleden en Jonas. Had hij ook een bepaalde geboortedatum?

Ik heb me eigenlijk niet verveeld, dikke voldoende.