ad

Geregisseerd door: Lars Klevberg

Met onder meer: Madelaine Petsch, Javier Botet en Kathryn Prescott

Releasedatum: 10 januari 2019

Over Polaroid

"Beware This Camera...Once You Take It, It Takes You."

Bird Fitcher is een eenzame middelbare scholiere. Op een dag vindt ze een Polaroid camera. Al snel komt ze erachter dat de camera een verschrikkelijk geheim bevat: een ieder die ermee op de foto wordt gezet komt tot een tragisch en gewelddadig einde. Bird en haar vrienden moeten nog een nacht zien te overleven en het mysterie zien op te lossen voordat ze allemaal gedood worden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Tyler Drew

Avery Bishop

avatar van tattoobob

tattoobob

Hatseflats....laat maar komen die film.

avatar van clockwork72

clockwork72

Verhaal doet me denken aan de Kippenvel aflevering Say cheese and die

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Film is in de stijl van The Ring en Final Destination. Ben wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken

avatar van Daan258

Daan258

klinkt tof

Kom maar op.

avatar van Valak

Valak

De eerste trailer:

Ziet er wel leuk uit, geen meesterwerk maar wel goed gevuld met akelige jumpscares, als ik hier zo op af ga, en genoeg spanning om de speeltijd wel vol te maken denk ik.

Vanaf 7 december in de bioscoop (The Searchers)

NL trailer geplaatst

avatar van maurice32

maurice32

Er is ook een korte versie van polaroid van 15 min van 2015 ook van die regisseur , kijken of ik die vind ?

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Alweer verschoven naar 2018...

avatar van Actarus

Actarus

Een beetje zoals deze Camera Obscura (2017) ???

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2010 stemmen

Nice.

avatar van clockwork72

clockwork72

Deze film laat wel errrugg lang op zich wachten zeg.. Voorspelt niet veel goeds...

avatar van Jake the muss

Jake the muss

Toffe film, goede schrikeffecten. niet te lang..... Ja, heb me wel vermaakt. maar dat is persoonlijk natuurlijk. 3,5

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1904 berichten

Behoorlijk slaapverwekkend dit. Het kost veel moeite om de aandacht erbij te houden en dat is zelden een goed teken. Hopelijk is dit geen voorbode van wat ons te wachten staat bij de nieuwe Child's Play.

Onderhond

Je hebt genre en je hebt genre.

Horror films zijn vaak niet de meest originele, daarom gaat het vaak ook om uitwerking. Daarnaast is timing toch ook wel een beetje van belang. Zo zijn niches af en toe in, om dan weer even een winterslaap te nemen en 10-15 jaar later weer op te duiken.

Polaroid is "zo'n" filmpje, met een fototoestel dat een vloek plaatst op de mensen wiens foto genomen worden. Een 20-tal jaar geleden echt enorm populair, met videobanden (Ringu), telefoontjes (One Missed Call) en ja, fototoestellen (Shutter). Daarna nog sporadisch wel soortgelijke films gezien (dan eerder met behekste voorwerpen, vaak wat minder digitaal), maar uiteindelijk komt het wel op hetzelfde neer.

Polaroid (de naam zegt het ook al) doet echt geen enkele moeite om af te wijken van het gekende concept. Fotos worden genomen, mensen sterver, de personen die het beseffen worden niet geloofd, het verleden wordt erbij gehaald en de zoektocht naar het verborgen drama begint. Het is vooral in dat laatste stuk dat de zwakte zit van deze film.

Want sfeervol is het wel allemaal. Erg netjes neergezet, mooi camerawerk, passende soundtrack en het acteerwerk voldoet. Enkel de scares zijn een beetje magertjes, maar dan wordt verdoezeld door het fijne sfeertje dat er hangt. Maar het tweede deel richt zich meer om mysterie, plot en drama, met wat flauwe twistjes. De horror verdwijnt grotendeels en wat er nog in zit overtuigt niet echt, waardoor de film naarmate hij vordert afzwakt eerder dan toewerkt naar een echte climax.

Beetje jammer, want Klevberg heeft volgens mij wel het talent om met iets beters te komen. Op zich ook wel een geschikte regisseur voor een wat oubollige filmreeks als Child's Play (op)nieuw leven in te blazen, maar als hij zich zo netjes aan de regeltjes houdt als hier, moeten we van die film niet al te spannende dingen verwachten.

avatar van Doom4

Doom4

Ik vond dit wel een leuke film, maar verwacht geen enge film en gore.

Deed me heel erg denken aan een aflevering van ''are you affraid of the dark" the tale of the curious camara. Wel wat enger en meer voor volwassenen maar eigenlijk vond ik are you affraid of the dark soms ook wel eng en vooral het theme filmpje en liedje.

avatar van Phoenix Phaedra

Phoenix Phaedra

Het begon spannend, met wat goede schrikeffecten, maar vervolgens zakte het in. Concept behoorlijk gejat van Shutter, totaal niet origineel. Ook het einde sloeg nergens op, ik bedoel toen ze die foto in de fik stak was ik toch wel verbaasd. Wat moet ze met een aansteker op zak, heb haar de hele film geen peuk zien roken. En een mooie Zippo nog wel! Dure gadget om voor de lol op zak te hebben. Mager filmpje, 2 sterretjes

avatar van Macmanus

Macmanus

Matig.

Film die al een poos op de plank lag. Misschien dachten ze laten we wachten tot dit weer vintage origineel genoemd mag worden. Ben bang dat ze dan nog minimaal 20 jaar de film op de planken hadden moeten liggen. Het is altijd een dooddoener om een film on-origineel te noemen helemaal in het horrorgenre. Toch is dit allemaal te generiek om het niet te benoemen. Het beloopt de begane paden zo nauwkeurig dat het toch allemaal wat melig wordt. Binnen de cliches is het toch wel broodnodig om een klein beetje te spelen met je verwachtingen om nog enige spanning te creëren. Als dit ontbreekt kun je het misschien nog een klein beetje hebben van de kills, maar die zijn te matig en de toon blijft zo bloedserieus dat er te weinig te genieten valt.

2 sterren.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Dit miste behoorlijk wat om er wat van te maken .

Het werd een soort variatie van The ring maar dan niet goed uitgewerkt ,

Had er meer van verwacht maar gelukkig duurt het niet lang .

Het pakt je totaal niet , en wil maar niet spannend worden .

Maar richting het slot , word de verklaring gegeven , en tot een redelijk einde gebrouwen .

Wat niet helemaal tegen viel .

En niet helemaal af te raden .

2,5 * een zesje !

• 2033 berichten

Dit zijn zo'n films die in eerste opzicht volledig m'n ding zijn en waar ik enorm nr uitkijk. Als die verwachting dan niet of maar gedeeltelijk worden ingelost, treed teleurstelling al snel nr boven. En dat had ik wel met deze. Ik hou van dit genre, is leuk tussendoortje, maar vond hem te zwak uitgewerkt, weinig echte spanning, met redelijk flauw soepje als resultaat.

avatar van lordhumangus

lordhumangus

Geen slechte uitwerking alleen je hebt het allemaal al een keer.

avatar van Rickyman

Rickyman

Ja inderdaad, we hebben het allemaal al eens beter gezien.

Het is wel sfeervol, donker gefilmd en sommige schrikmomentjes zijn nog effectief, maar verder erg zwakjes en clichématig uitgewerkt. Zo ook het acteerwerk, met de hoofdrolspeelster voorop die voortdurend een sip en droevig gezicht trekt. Nog ver voordat er iets ernstigs ging gebeuren en bij het minst geringste in huilen uitbarst. Bah, z....... .

avatar van Collins

Collins

Hoewel de kritieken niet mals zijn, heb ik me met deze horror prima vermaakt. Aan de film kleven zeker tekortkomingen, maar deze low budget-poging om met een samenraapsel van horrorclichés een leuk genrefilmpje te maken is best aardig gelukt.

Het grote voorbeeld voor de film lijkt me Ringu (1998) te zijn. De film waarin mensen sterven als ze een bepaalde videoband bekijken. Het plot vertoont er gelijkenis mee. Meer stilistisch zijn er overeenkomsten met It Follows (2014). De manier waarop het kwaad stapsgewijs naderbij komt en een beklemmend gevoel oproept tapt uit hetzelfde vaatje. Als ik m'n best zou doen, zijn er waarschijnlijk wel meer overeenkomsten met andere films te vinden.

Misschien is gebrek aan originaliteit wel een beetje de vloek in veel moderne horrorfilms. Soms stoort me dat. Soms niet. Ik ben niet per sé wars van wat clichématige middelen in horrorfilms. Als het maar goed gebeurt. Als de clichés maar respectvol en creatief worden gebruikt en de liefde voor film er in doorschemert, ben ik altijd wel clement naar de film toe. Uiteraard spelen zaken als script, dialoog, acteerwerk en camerawerk ook een rol, maar aan de basis staan liefde en respect.

Erg origineel is de film dus niet. Toch is het geen naadloze kopie van iets. Zo heeft de film enkele heel behoorlijke eigenzinnige scènes die visueel en spannend indruk maken. Verder zijn er enkele alleraardigste plotwendingen, hanteert de film een redelijk tempo en bevat ie goed geplaatste jump scares. Prima sfeerschepping ook. Het winterse weer geeft een kille indruk. De balans tussen licht en donker is omfloerst en wazig en die schemerige atmosfeer geeft de film een verontrustend en somber laagje.

Het kwaad wordt door Javier Botet belichaamd. Een man die vanwege een ziekte in het bezit is van onnatuurlijk lange ledematen en zeer elastische gewrichten. Hij was ook verantwoordelijk voor de verbeelding van demonische en geestige entiteiten in films als Conjuring 2 en Crimson Peak. Hij deed dat grandioos en doet dat hier wederom. De verschijning van het creatuur is een fijne gebeurtenis en heerlijk creepy.

De personages zijn nogal fantasieloos ingevuld. Daar had best nog wat laag op gemogen. Hoofdpersonage Kathryn Prescott doet het trouwens leuk en onderscheidt zich in acteer technisch en in kosmetisch opzicht van de andere personages, die me er iets te vlak en te gepolijst uitzagen. Dat zal wel aanslaan bij een jeugdige doelgroep, maar ik heb het liever naturel.

Leuke film.

avatar van Daan258

Daan258

Mehh, vrij matig allemaal.

Het is niet origineel en dit soort ideeën hebben we vaker gezien bij films. Het is ook nog is een PG-13 film wat erg jammer is. Spannend weet het nergens te worden, bijna elke scene waar het wat "spannend" llijkt te worden is het allemaal zo donker gefilmd waardoor je bijna niets ziet.

Een film die ik snel zal vergeten.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Zag achteraf pas dat dit de regisseur achter de recente Child's Play reboot is. Één ding is wel duidelijk; hij krijgt ondanks z'n gebrek aan ervaring wel het vertrouwen van de studio en daarmee aardige budgetten om mee te werken. Ondanks dat Polaroid werkelijk 0,0 nieuws brengt binnen het beproefde 'dit voorwerp vervloekt een groep tieners, zoek het lekker uit'-concept, heeft het wel een degelijke productiewaarde en weet hij alles heel vlot en vermakelijk te presenteren. Erg toegankelijke genrefilm met verder weinig pretenties; niet geheel gek dat het niet breed gedragen wordt, maar voor alles-vretende-genrefans zeker geen verkeerde filler.

avatar van wibro

wibro

Veel te serieus. Dat is het eerste wat ik kan zeggen van dit filmpje waarbij het aan originaliteit overigens ook totaal ontbrak. Allemaal al tig keer eerder gezien en tja, dan is de lol er ook wel snel van af. En, zoals ik al in het begin zei, deze film kende geen sprankje humor en dat vind ik toch wel belangrijk in horrorfilms. Als je een horrorverhaal bloedserieus wil laten overkomen, dan zal je een stuk geloofwaardigheid toch wel mee mogen nemen. Daar was in Polaroid totaal geen sprake van. Onzin troef. Ook op visueel vlak vond ik dit zeker geen mooie film. Neen, geef mij toch maar die horror komedies die ik de laatste tijd bekeken heb. Daar viel ondanks de voorgeschotelde onzin tenminste nog wat te lachen.

avatar van Elchapo

Elchapo

Deze film zal de originaliteits prijs niet winnen.Dat neemt niet weg dat ie niet prettig wegkijkt.....3.5 stars.

Elchapo schreef:

Voor een film die niet origineel is en niet prettig wegkijkt, een hoge score me dunkt

avatar van Elchapo

Elchapo

umbra schreef:

ach ja jij jouw mening prima toch....? Donnie Darko in je top 10.... zegt mij al genoeg

Elchapo schreef:

Nee hoor, is gewoon reactie op jouw mening vs jouw score, is een zuivere tegenstelling. Slechte review met een goede score Dus is zelfs geen mening van mij, gewoon een vaststelling. Heeft niets met mijn top10 te maken dutske.