Good Time (2017)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Benny Safdie en Josh Safdie
met Robert Pattinson, Ben Safdie en Jennifer Jason Leigh

Een overval loopt verkeerd af. Het lukt Connie (Robert Pattinson) om te ontsnappen maar zijn broer Nick (Ben Safdie) wordt gearresteerd. Wanneer Connie probeert om de borg bijeen te krijgen om zijn broer uit de gevangenis te krijgen, krijgt hij nog een andere optie aangeboden om hem vrij te krijgen: hem helpen ontsnappen. Dat is het begin van een lange nacht vol van adrenaline in de buitenwijken van New York.

Uitstekende film waarin twee broers met weinig succes een bank overvallen. Een rauw in beeld gebrachte misdaadfilm die zich gedurende één dag afspeelt en waarbij het verloop zich niet gemakkelijk laat voorspellen. Het hoofdpersonage bevindt zich in een krankzinnige rit en dit wordt goed weergegeven door de stress verhogende rol van Robert Pattinson en de toch wel onderscheidende muziek.

avatar van IH88
“Is your brother okay?”

Sterk. Ik had misschien iets meer van de film verwacht, maar alles aan Good Time straalt kwaliteit uit. Het acteerwerk van Pattinson is geweldig, audiovisueel is de film een pareltje, en de regie van de Safdie’s zorgt voor een filmervaring die je bijna hallucinerend kan noemen.

Probleem van Good Time is dat het na het ijzersterke begin wat inzakt, en vooral wanneer Pattinson de verkeerde persoon uit het ziekenhuis ‘kidnapt’ wordt het wat rommelig en minder interessant. Dat gedeelte met Barkhad Abdi is wel geweldig en daarna is het een doldwaze race naar de finishlijn. De rustige laatste scene met het broertje (Benny Safdie) is indrukwekkend en een passend einde.

avatar van Woland
Lekkere verrassing. Good time is een cool adrenaline-vol filmpje waarin we een nogal intensief nachtje volgen in het leven van de kleine crimineel Connie Nikas. Na een beroving waarbij zijn wat zwakzinnige broertje cq handlanger opgepakt wordt, ontspint er zich een heel verhaal van onstnappingen, ontvoeringen, diefstal, oplichterijen, en double crossings waar je je geen moment hoeft te vervelen. De film dendert door zonder zich op al te clichematige paden te begeven, het filmwerk is tof gedaan en ja, ook Twilight-ster Robert Pattinson zet een uitstekende prestatie neer in de centrale rol van Good Time. Ik word hier wel blij van.

avatar van Filmkriebel
Is me niet echt bevallen. Niet verwacht dat de scores zo hoog zouden uitvallen hier. Een hopeloze man begaat allerhande misdaden met de bedoeling zijn achterlijke broer uit de cel te halen. Het eerste half uur vond ik aardig en zat er wat tempo in, maar alles zakte in nadat Connie de verkeerde man uit het ziekenhuis haalt. Dan valt de film precies stil en gebeurt er nog nauwelijks iets verrassends dat de moeite was om te zien. De mist in dus. Er zijn wel goede scènes maar lang zal dit niet blijven hangen.

avatar van Banjo
Het klinkt als een heel standaard verhaal..
Maar het is gewoon heel goed uitgewerkt, van het begin tot het einde was het interessant.
En was het een achtbaan vol drama en heel goed acteren.
verassend goed!.

4 sterren

avatar van Brabants
Deze film schetst een voortdurend escalerende reis met een sterk neergezette rol door Robert Pattinson. Het portret van een donkere nacht met veel neonlicht geeft een mooi contrast. Het tempo en de spanning wordt heerlijk aangedikt met toepasselijke muziek. De Safdie broers leveren hiermee een mooie film af waarvan ik zekers heb genoten.

Onderhoudende film. Wel af en toe een beetje absurd.

avatar van schumacher
Een rare film hoor, slecht was het niet maar de hoge scores hier zijn er in mijn ziens wat over, zo top was het nu ook niet.

avatar van Atheistus
Bewegende camera maakt je kotsmisselijk.
Welke idioot dat bedacht heeft.

avatar van Basto
Atheistus schreef:
Bewegende camera maakt je kotsmisselijk.
Welke idioot dat bedacht heeft.

De bewegende camera? Volgens mij is die een dikke eeuw geleden uitgevonden. Geen idee door wie. Wellicht de broertjes Lumiere.

avatar van macrobody
Irritante film. Irritante filmmuziek. Irritant verhaal. Een film over een loser die denkt wel even een bank te beroven en daarna volkomen respectloos voor zijn omgeving zijn zin doordrijft. Nu ben ik van mening dat iedereen moet doen en laten wat ie zelf wil zonder anderen daarbij lastig te vallen maar daar was hier dus duidelijk geen sprake van. Een paar dagen uit het leven van Connie, nou van mij hadden ze 'm al in minuut 1 neer mogen knallen, hadden we verder gauw klaar geweest.

avatar van Atheistus
Basto schreef:

Ehh ja, op een statief. Niet op de schouder.

avatar van filmkul
Matige misdaad film. Het verhaal is aardig bedacht maar niet bijzonder. De uitwerking is wel bijzonder, apart. De manier van filmen, de muziek, het visuele aspect, de humor... origineel, maar helaas verder weinig boeiend. Het begint nog wel aardig, maar al snel gebeurd er niet zo heel veel interessants meer. De film kabbelt dan voort tot het eind en zit op het randje van verveling. Pattinson zet verder een aardig rol neer. 2.0

avatar van hoffhaan
Aparte maar boeiende film. 3.0

Alleen door de vreselijke poster zou ik deze film al niet kijken, maar door de reacties hier toch maar eens geprobeerd.

Bleek inderdaad erg vermakelijk, idd wat After Hours achtig.

Zeker niet perfect maar die broertjes Safdie tonen toch aardig wat talent voor later.

Film die hoopvarend van start ging maar wat mij betreft steeds meer mijn aandacht deed verliezen.
Vond hem zelfs de kant van saai opgaan.
Nee, niet bijzonder.

avatar van jipt
Mooie poster die duidelijk die mosterd bij After Hours heeft gehaald. De film trouwens ook, maar de toon is hier dramatischer en zwartgalliger. Dikke 4*

(verwijderd)
Leuk begin, maar daarna kon het me echt geen moer meer interesseren. Het tempo en de sfeer worden er compleet uitgehaald wanneer we het nachtleven in gaan en we niets meer te zien krijgen dan de binnenkant van een donkere kamer of auto voor tientallen minuten, spanning 0,0. Ook Adventureland's neon even later redt helemaal niets op visueel gebied. Robert Pattinson kan ik goed hebben als acteur, maar speelt ook een wat standaard en saaie kleine crimineel hier die eigenlijk het tegenovergestelde moet voorstellen. Om het af te sluiten hebben we nog de elektronische soundtrack, 2 woorden die prachtig klinken zo achter elkaar, maar ook die liet me koud.

avatar van O.M.M.H.
Het begin verhaal begon erg goed en spannend!!! Naarmate werd de film voor mij te slordig en begon ik het verhaal van zijn broertje redden langzaam te vergeten... Heb de film halverwege afgekapt helaas.... 1,5*

avatar van david bohm
De nerveus makende manier van filmen plus de bijbehorende soundtrack toen recht aan het verhaal waarbij de hoofdpersoon psychopathische trekjes heeft. Acteerwerk is in orde en de stijl daar moest ik even aan wennen maar kan ik wel plaatsen en daarmee waarderen.

avatar van Noodless
Leuk begin met een sterk vervolg waarbij de enerverende manier van filmen en de soundtrack een meerwaarde biedt. Ergens in het midden van de film voel je dat het allemaal wat minder oogt, vooral de scènes daarna in het kermispark en de slotscène in het flatgebouw vallen binnen het geheel erg tegen. De uitwerking hiervan is gewoon zwak en als kijker verwacht je dat er nog meer staat te gebeuren. Helaas is de film dan gedaan. Jammer, want hier zat veel meer in. Gezien het leuke concept en een sterk eerste uur een verdiende 7/10.

avatar van Rodger
prima start van de film, maar op het einde zwakt het toch wat af.
toch 3 sterren.
3.0***

avatar van john mcclane 2
Even wel wat Anders , de stijl , en vormgeving van de broers safdie , lees hier dat ze de soundtrack geheel in de stijl van de film vonden passen .
Personelijk vond ik het in het begin te nadrukkelijk aanwezig ,maar dat was gelukkig niet de hele tijd zo , en naa mate het einde vorderde kwam de muziek terug , en snapte ik het meer .
Het was prettig chaotisch . Eigenzinnig . En prima acteer werk . Meer van deze broers ga ik niet uit de weg .
De regiseurs dan hè
De broers in de film moet je in het echte leven mijden als het even kan .
Goed. 3,5 *

avatar van leatherhead
Vond juist, in tegenstelling tot velen blijkbaar, het stuk in het flatgebouw + einde één van de beste momenten uit de film. Het shot van Pattinson in de politiewagen is niks minder dan magistraal en de soundtrack spot on. Verder een uiterst vlot en vermakelijk misdaadvehikel dat dankzij leuk camerawerk genoeg dynamiek uitstraalt en hier en daar een paar rake scenes kent.

Het predikaat 'achtbaanrit' vind ik dan weer wat te geflatteerd. Het is een lekker action-packed filmpje, maar zo chaotisch en hectisch als sommige doen beweren vond ik het helaas ook weer niet. Had nog wel best een onsje meer mogen zijn. Wel 3,5*.

Kopen doe ik ze niet meer, maar denk dat ik ook ga stoppen met de films waarin Robert Pattinson opdraaft, te huren.
Heb van deze man nog maar één degelijke film gezien, en verder niet veel goeds.
Ook deze kon me helemaal niet bekoren.
Ik vond in tegenstelling tot andere de filmmuziek wel goed.
Maar verder zal ik niet veel van deze film onthouden.

Nietszeggende titel voor een toch wel pakkend misdaaddrama, films waar je vooraf weinig van verwacht blijken vaak toch de grootste meevallers. Door die dicht op de huid camera, en een werkelijk onvoorspelbaar verhaal heftig en intens, zo zie ik ze graag. Een visitekaartje om u tegen te zeggen, dit project van de broers Safdie die zo slim waren om voor hun rauwe independent film de verdienstelijk spelende ster Pattinson de hoofdrol te geven. Met Jennifer Jason Leigh is trouwens nog een naam van faam aan boord maar zij heeft een teleurstellend kort rolletje. Jammer ook van de conventionele, teleurstellende finale, maar dat mocht de pret van de anderhalf uur daarvoor bij deze eigenzinnige variant op After Hours voor mij niet drukken. Aanradertje.

avatar van Zandkuiken
Sterke film met een weergaloze Pattinson. En wat een slotakkoord zeg, op die prachtige muziek.

avatar van EIGER3970
Originele rollercoaster;

avatar van DjFrankie
Leuke film. Vol domme en onverwachte wendingen, maar wel op een manier dat je geboeid blijft kijken. Robert Pattinson in een rol die ik niet gauw van hem had verwacht. Ook het sfeertje in deze film beviel me goed.

avatar van cantforgetyou
Sterke film, die je meteen opslokt. De beklemmende sfeer wordt goed neergezet. De synth muziek is bijzonder mooi en apart. Robert zet een ijzersterke personage neer. Toch dus wel een goede acteur. De film vliegt voorbij. Het is soms zeer interessant om te zien wat voor domme keuzes de broers maken. En alleen maar om geld. Zeker een aanrader om deze 'niet commerciële film' eens te gaan bekijken.

avatar van DwarreI
Ondanks alle bizarre wendingen voelt het geheel realistisch en geloofwaardig aan, geweldige film met ook nog eens een fantastische soundtrack.

avatar van Decec
Een goede misdaad/thriller/drama film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Onrustig camera beweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/ muziek (Dolby Digital)...

avatar van Fisico
Wegens de sterke commentaen deze ook maar eens gezien. Eentje waarvan ik het gevoel krijg van “net niet”. Het begint allemaal vrij sterk waarbij twee broertjes een bank overvallen. Uiteraard loopt dit fout af en het is Nick, de minder begaafde broer, die het onderspit moet delven. Ik vond het sowieso al een vreemd uitgangspunt dat Connie - ondanks de goede relatie met zijn broer - beroep op hem deed bij zo’n hachelijke onderneming. Alsof het sowieso niet gedoemd was om te mislukken.

Ook de ontsnappingspoging, het onderduiken en het daarbij gepaarde misverstand is verhaalvulling dat nergens op slaat. Weliswaar een sterke rol van Pattinson en een leuke soundtrack, maar de film zal voor de rest snel uit het geheugen gewist worden. Al bij al een vermakelijk misdaadverhaaltje, maar vrij doorsnee. Het verhaal valt na een sterk begin wat stil, maar wordt constant opgepompt door de soundtracks en hyperactieve camera-uitvoering.