Good Time (2017)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Benny Safdie en Josh Safdie
met Robert Pattinson, Ben Safdie en Jennifer Jason Leigh

Een overval loopt verkeerd af. Het lukt Connie (Robert Pattinson) om te ontsnappen maar zijn broer Nick (Ben Safdie) wordt gearresteerd. Wanneer Connie probeert om de borg bijeen te krijgen om zijn broer uit de gevangenis te krijgen, krijgt hij nog een andere optie aangeboden om hem vrij te krijgen: hem helpen ontsnappen. Dat is het begin van een lange nacht vol van adrenaline in de buitenwijken van New York.

avatar van DwarreI
Ondanks alle bizarre wendingen voelt het geheel realistisch en geloofwaardig aan, geweldige film met ook nog eens een fantastische soundtrack.

avatar van Decec
Een goede misdaad/thriller/drama film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Onrustig camera beweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/ muziek (Dolby Digital)...

avatar van Fisico
Wegens de sterke commentaen deze ook maar eens gezien. Eentje waarvan ik het gevoel krijg van “net niet”. Het begint allemaal vrij sterk waarbij twee broertjes een bank overvallen. Uiteraard loopt dit fout af en het is Nick, de minder begaafde broer, die het onderspit moet delven. Ik vond het sowieso al een vreemd uitgangspunt dat Connie - ondanks de goede relatie met zijn broer - beroep op hem deed bij zo’n hachelijke onderneming. Alsof het sowieso niet gedoemd was om te mislukken.

Ook de ontsnappingspoging, het onderduiken en het daarbij gepaarde misverstand is verhaalvulling dat nergens op slaat. Weliswaar een sterke rol van Pattinson en een leuke soundtrack, maar de film zal voor de rest snel uit het geheugen gewist worden. Al bij al een vermakelijk misdaadverhaaltje, maar vrij doorsnee. Het verhaal valt na een sterk begin wat stil, maar wordt constant opgepompt door de soundtracks en hyperactieve camera-uitvoering.

avatar van TornadoEF5
Heerlijke film, met een film die nooit stilvalt. Mooi gebruik van het audiovisuele aspect. Heerlijke soundtrack, maar absoluut heerlijk, en eindelijk eens iets anders dan wat we meestal horen. Lekkere thriller die beklijft, en paar onverwachte wendingen, en Pattinson snoert andermaal de critici van weleer de mond. Hij heeft definitief het label van "acteur van Twilight" achter zich gelaten, en laten we eerlijk zijn. Twilight was gewoon een goede film, deze alleen nog beter gelukkig!

Ik ben wel positief, maar ik ben helaas niet omver geblazen door de film zoals ik had gehoopt. Good Time wordt omweven door een fijn rauw sfeertje: het voelt echt heel erg eigen aan en dat is een flinke meerwaarde. De soundtrack helpt hier ook zeker aan mee, al werd ik die na de helft van de film wel een beetje zat. Dat kan er ook mee te maken hebben dat voor mij de film wat inzakte tijdens de tweede helft. De film begint namelijk heel sterk: het is soms een beetje chaotisch, maar dit werkt wel omdat er op de juiste zaken wordt gefocust. Wanneer Ray wordt geïntroduceerd, gaat het een beetje langs de rails en wordt het verhaal een beetje slordig.

Audiovisueel en qua sfeer dus prima in orde, maar te slordig laatste half uur om echt indruk te maken.

Zwolle84
De tweede zeer sterke film in korte tijd die ik van de Safdies zie. Bijzonder sterke combinatie van elementen die naadloos in elkaar klikken: heel mooie visuele stijl, zeer beklemmende, intense actie die constant aanvoelt alsof je erbij bent - op het ongemakkelijke af, ijzersterk acteerwerk en een hoop emotie waar je die niet direct verwacht. Alleen die aftiteling al: zo aangrijpend op een vreemde manier.

Jammer dat ze verder nog geen filmografie hebben om je eens goed in vast te bijten. Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat het debuut een stuk minder eigenzinnig is.

Zwolle84
John Milton schreef:
Verrassend sterke film.

Heaven Knows What nog niet gecheckt?

avatar van John Milton
Zwolle84 schreef:

Heaven Knows What nog niet gecheckt?
Nope. Ligt klaar.

avatar van McSavah
Zwolle84 schreef:

The Pleasure of Being Robbed en Go Get Some Rosemary vind ik minstens even sterk, maar zijn inderdaad wel minder eigenzinnig, vooral die eerste. Hoewel die tweede al wel heel gejaagd is, maar ook wat komischer/luchtiger dan Heaven en in mindere mate Good Time. Hun shorts zijn ook zeker de moeite waard.

Check ook eens Frownland (2007) en Yeast (2008), vooral die eerste. Ronald Bronstein werkt nauw samen met de Safdie broers.

avatar van Warp
Nu ik Buffalo 66 gezien heb lijkt het erop alsof Pattinson personage op doe van Gallo geïnspireerd is.

avatar van Boneka
Was een beetje aan het twijfelen of ik een 3 of 3,5 zou geven. De doorslag was toch de uitstekende acteerprestaties van zowat de hele cast. Je zou bijna denken dat je naar live act aan het kijken was. Vond de beelden soms wel wat too closed in het beeld. Vooral in het begin waar de hoorapparaatjes wel erg dichtbij te zien waren. Hij speelde trouwens ook een sublieme rol. Vond de attractie park ook heel erg sterk maar wel allemaal heel klungelig natuurlijk. Het zat m ook niet mee.

Beelden waren vooral ruw maar past mooi in deze film. Ik lees hier veel over de prettige soundtrack ik vond het geluid soms slecht. Vooral bij de dialogen leek het soms of je niks meer hoorde. Geen idee waar dat aan lag. Tv? Of mijn oren? Blu ray ? De stem werd dan ineens heel erg zacht alsof ie weg viel.

Afijn voor de rest best genoten van deze film!

Spannend van begin tot eind. Je zit op het puntje van je stoel!
90 minuten schieten voorbij.

avatar van Antonin
een film die aan de ribben blijft kleven, na een nachtje slapen verhoog ik naar 4,5 sterren.

avatar van El ralpho
It's always a good time

Good time is een aparte film, waarvan ik aanvankelijk nog zat te twijfelen om hem wel helemaal uit te kijken. Gelukkig is het alleen met name in het begin doorbijten. Ik vond de filmstijl aanvankelijk wat te hectisch, onpersoonlijk en vluchtig, om echt in het verhaal te komen. Vanaf het moment dat Connie denkt dat hij zijn broer uit het ziekenhuis bevrijd heeft, verandert de zaak en begint het verhaal gelukkig goed op stoom te komen, waardoor ik mij minder stoorde aan bovenstaande.

Naarmate het misdaaddrama vordert val je als kijker van de ene verbazing in de andere omdat de gebeurtenissen die zich voltrekken zo compleet bizar zijn, dat ze bijna niet te geloven zijn. De film deed mij meerdere keren denken aan bizarre stap avonden in het verleden waarbij je zelf, of een van je vrienden, compleet van de radar verdwenen, om vervolgens apen gapend aan te horen in welke situatie zij (of ik zelf) nu weer terecht waren gekomen. Te bizar om te geloven, maar eveneens te bizar om te kunnen verzinnen. Good times gaf een soortgelijke vibe af, al waren onze avonden gelukkig op een andere meer acceptabele manier extreem, dan dat ze hier waren

Inmiddels een week na het bekijken van Good Time valt mij op dat hij nog steeds door mijn hoofd blijft spoken en mij op een bepaalde manier bezig houdt. Ook de relatie tussen Connie en zijn broer zal veel ruimte voor discussie bieden. Het is gemakkelijk gezegd dat Connie erg manipulatief is en zijn broer meesleept in het criminele circuit door een overval met hem te plegen. Kon hij echt niet iemand anders vinden, i.p.v. zijn gehandicapte broer aan het risico van gepakt worden, bloot te stellen? Eveneens lijkt Connie ook niet te geloven in maatschappelijke zorg, en is de vraag hoe reëel zijn frustratie tegen het systeem is, omdat de relatie met verdere familie en wat er precies allemaal gebeurt is waardoor Connie met zijn broer van de radar wil verdwijnen, onderbelicht blijven. Ook het slot laat duidelijk zien dat Nick tijdens een therapiesessie langzaam eigen beslissingen begint te maken, wat indiceert dat hij door Connie in de overval gepraat is. Anderzijds komt dan wel weer de sterke relatie tussen de broers heel sterk naar voren. Maar in hoeverre is deze gezond? Was Nick echt zo slecht af in de instelling? En is Connie niet enorm egoïstisch om Nick in zijn ellende mee te slepen? Als je het doel achter de roofoverval van Nick onder de loep gaat nemen, zijn dit vragen die je jezelf begint te stellen.

Ik heb in ieder een good time met deze bizarre achtbaanrit gehad, waarbij ik aanvankelijk nog niet door het verhaal gegrepen werd, maar uiteindelijk onherroepelijk werd meegesleurd. Het filmwerk had wat minder rauw mogen zijn, en meer context over de familiesituatie om de daden van Connie (wellicht) beter te kunnen begrijpen, waren welkom geweest, maar dit alles doet gelukkig geen verdere afbreuk aan wat je als kijker voorgeschoteld krijgt.