The Little Mermaid (2018)

Avontuur / Familie

geregisseerd door Chris Bouchard en Blake Harris
met Poppy Drayton, William Moseley en Gina Gershon

Cam Harrison is een jonge verslaggever. Hij wordt naar een klein plaatsje in Mississippi gestuurd om een verhaal te onderzoeken over een vrouw die een zeemeermin is. Zijn jongere nichtje ontmoet de zeemeermin. Ze vertelt haar dat er een legende onder het volk leeft over een klein meisje die gezegend is met de ziel van de zeemeermin.

avatar van BlueJudaskiss
Is dit de officiële Disney-versie?

BlueJudaskiss schreef:
Is dit de officiële Disney-versie?

Is niet van Disney nee. Netflix gaat de film deze zomer uitbrengen.
The Little Mermaid is an upcoming 2017 live-action fantasy-adventure film loosely based on the original Hans Christian Andersen novel of the same name.

Troep.

Een film die op de goede naam van Andersen's sprookje probeert mee te liften. En uiteraard ook het succes van Disney's tekenfilm. Het heeft er verder niet zo héél veel mee te maken, behalve dan dat het een film is over zeemeerminnen. Lekker makkelijk.

De productie zelf oogt vooral als een TV-film. Slechte acteurs, goedkoop en verveeld geschoten en voorzien van een hoop goedkope special effects. Ook de muziek was niet echt om aan te horen, vooral die klassieke tinkeltjes als er weer wat "magisch" gebeurde.

Lekker makkelijk cashen dit. Teren op naam, verder gewoon een halfslachtige productie afleveren en mensen zullen het wel een keertje kijken. Je moet al een grote liefhebber van het romantische fantasy genre zijn om hier wat lol uit te putten. Ik vond het voornamelijk slecht en slaapverwekkend.

avatar van bounze
Ze hebben het geprobeerd maar slaat toch met grote regelmaat de plank mis. De acteurs zijn droevig te noemen. Het verhaal is flinterdun en zeer voorspelbaar. Nergens is deze film spannend of vermakelijk. De special Effects en muziek is droevig. Waarom ze deze film gemaakt hebben is mij een raadsel. Het voegt namelijk nergens iets toe. Jammer dat men deze Disney titel zo te grabbel hebben gegooid.

avatar van bjerik76
? komt deze zo snel al op netflix ?
volgens mij is deze in nl niet eens in de bios geweest nog.

bjerik76 schreef:
? komt deze zo snel al op netflix ?
volgens mij is deze in nl niet eens in de bios geweest nog.

Ja echt waar.
Deze film komt niet in de bioscoop uit in Nederland.

avatar van bjerik76
een film voor erg jong publiek.
De film is " te" overdreven kleurrijk, volop met nep/kunst decors, de plastic nep planten met gekleurde lampenbollen erboven maken het mierzoet voor de aller kleinsten.

Daarnaast de cast acteert enorm overdreven. ( Shirley Mclaain en Gena Gershon kunnen de film niet redden.)
( vooral Elle acteer enorm overdreven, na 40 minuten had ik het wel gehad met haar overdreven gehuppel en gelach.)
Leuk voor de kleintjes maar voor de wat ouderen is het tenenkrommend overdreven neergezet met een aantal fouten in de film ( die de kleintjes niet op zullen merken)

Tot nu toe heeft nix SPLASH of de Disneys kleine zeemeermin kunnen overtreffen.

Bovendien staat dat Elle het jongere zusje is in de film, maar het is het jongere nichtje van Cam Harrison.
Dit word al vrijwel in het begin van de film zo verteld, en ook een aantal keer aangegeven in de film zelf.

avatar van jippie2010
Poppy Drayton lijkt op de jonge Jennifer Connely.
Kan reden genoeg zijn om de film een keer een kans te geven

avatar van keukenzout
Om te janken. Niet te doen. Zo simpel en toevallig allemaal.

Onderhond schreef:
Troep.

Kan hier niets extra aan toevoegen....

avatar van Soldier-Joey

avatar van BlueJudaskiss
Niet zo slecht als de meesten hier zeggen. Het verhaal is vreselijk langdradig, maar sfeervol camerawerk en belichting doen een hoop.

avatar van JanineV
Aiii... Ik ben toch snel tevreden met een leuke feelgood film, maar hier kan zelfs IK niet heel veel van maken. Gewoon te nep, te overdreven, te weinig verhaal. Mijn zoontje van 10 vond het "wel leuk", maar vooral door de gezelligheidsfactor van het samen kijken.
De sfeer is best aardig, best wat mooie plaatjes, maar gewoon compleet ongeloofwaardig.
Sorry, gemiste kans.