Below Her Mouth (2016)

2,73

Canada

geregisseerd door April Mullen
met Natalie Krill, Erika Linder en Sebastian Pigott

Jasmine dacht solide structuren te hebben gecreëerd voor haar verdere leven. Ze is een succesvolle mode-journaliste en verloofd met Rile, terwijl ze nu de toekomst plant met haar partner. Maar op een nacht is het duidelijk dat Jasmine's levensplannen afbrokkelen. Tijdens het uitgaan ontmoet zij Dallas, een frisse aparte dakdekker. Het duurt slechts een paar dagen en de twee vrouwen hebben een affaire. Voor Jasmine voelt de nieuwe relatie aan als een fantasie en heel verschillend van haar partnerschap met Rile. Maar al snel veranderen de zaken.

14 BERICHTEN 4 MENINGEN
avatar van IH88
Below Her Mouth

Indringend, expliciet en sfeervol drama. De verkorte versie van La vie d’Adéle met als twist dat nu één van de vrouwen verloofd is met een man en gevoelens krijgt voor een vrouw. De korte speelduur is wel een nadeel, want Below Her Mouth voelt soms erg gehaast en de personages worden matig uitgewerkt. Met uitzondering van Jasmine, fantastisch gespeeld door de onbekende Natalie Krill. Krill weet Jasmine’s innerlijke strijd tussen haar verloofde en haar ontluikende lesbische gevoelens geweldig te spelen. En oké, ze is bloedmooi (niet onbelangrijk).

Linder heeft ook een hoofdrol als vrouw waar Jasmine verliefd op wordt, maar ze is een stuk minder overtuigend en Dallas blijft een wat afstandelijk en moeilijk te doorgronden personage. Vooral op de emotionele momenten gaat het mis. De chemie tussen de dames is er wel, maar eigenlijk duurt de film tekort om echt een band met het duo op te bouwen. De expliciete seksscènes duren te lang en er zitten er ook overbodig veel in, maar het heeft wel een functie. Net zoals bij Adéle voel je daardoor de passie en de chemie tussen de vrouwen en je snapt waarom ze voor elkaar kiezen. Op het einde wordt het wat afgeraffeld, maar de liefde overwint. Mooi toch…

Goed verhaal van IH88. Ik zat naar deze film te kijken toen ik bijna wanhopig op zoek was/ben naar een dakdekker (geen grapje). Kom je die Erika Linder tegen... Nou, die had bij mij zo het dak op gemogen. Maar ja, ze had andere dingen te doen....

Ik was wel onder de indruk van deze film. De passie (en seks) spat van het doek af. Er wordt aanvaardbaar geacteerd en het gewetensconflict van Jasmine is geloofwaardig neergezet. Maar, zoals IH88 al vaststelt, de film en de personages hebben iets haastigs, en dus oppervlakkigs. Is ook een beetje een allegaartje: Canadese productie, Zweedse regisseuse, een all girl crew en een internationale cast. Maar die Linder is weer Zweeds en als actrice onervaren. Maar gelukkig geen preuts gedoe. Lust is lust en seks is seks. Als je daar een film over wil maken, laat het dan ook zien. En dat doen ze. Daarom een ruime voldoende.

avatar van IH88
Fransman Dank! Wat vond jij van Krill? Ik vond haar echt geweldig op dreef (en meer mijn type dan Linder ook ). Hij zat bij mij tegen een 7 aan, maar ik vond het allemaal net niet overtuigend genoeg. Over een paar weken nog maar een keer kijken.

Tsja IH88, ik val op een beetje androgyne types, vandaar die Linder. Maar die Krill is ook niet mis hoor. Kijk maar naar de openingsscène. Valt al met al toch genoeg te genieten voor een zeventje...

avatar van Pazmaster
Een homo-erotisch drama over 2 vrouwen die verliefd worden. Eén daarvan is echter verloofd met een man... wat een drama zeg! Een verhaal van lik m'n k.. (ahum) waarin het hoofdzakelijk draait om de seks. Ook qua acteerwerk stelt het niet zo veel voor, maar aan de andere kant hoeft dat ook niet want je krijgt toch voornamelijk seks te zien. De bedscènes zijn wel goed gedaan, het tonen van de vleeswaren wordt dan ook niet geschuwd en de passie spat er vanaf. Dat dan weer wel...

Slome saaie film. De chemie voel ik niet tussen die 2. Had hoge verwachtingen van deze film maar heb in dit genre betere films of series gezien. En die sex scènes.....ach......van mij hoeft dat niet zo expliciet....daar heb ik andere kanalen voor

avatar van mikey
Deze film over het vrouwelijke orgasme, behandelt een tom-boy, een Leo DiCaprio lookalike uit zijn matige j90 periode, die consequent een strap-on verbergt onder haar outfit. Erg handig wanneer je een heerlijk (ja zeker) meisje mee naar huis neemt voor expliciete seks. Klinkt als sexploitation, maar nu respectvol (door hedendaagse dames gemaakt = niet door sleazy kerels uit de J70) en misschien verknipt door Notflics want hun versie is 91 minuten en de imbd variant duurt 94 minuten. Ja ik check altijd de duur van Notflics want ze gooien vaak versneden spul op hun site (rot Amerikanen). En zo expliciet was de seks niet.

Saaie boel.

avatar van SmackItUp
mikey schreef:

avatar van Zwolle84
Mooie, intieme film. Laat zich qua onderwerp natuurlijk direct vergelijken met La Vie d’Adèle, waarbij ik vanwege de sfeer en speelduur de voorkeur geef aan deze. Prachtige verfijnde vrouw ook, die Krill. Wat naast de bonkige Linder extra opvalt.

Qua verhaal en karakteruitdieping houdt het niet heel erg over, maar een fijne film is het zeker.

avatar van eppo349
Onzin film. Gaat nergens over. Waarschijnlijk wilde Netflix wat sex in de catalogus hebben.
Maar goed dat de actrices er nog van genoten hebben anders was het helemaal zonde geweest ...

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Gedurfde film die best net even wat wat meer uitgewerkt had mogen worden in de karakters en vooral de omgeving van het tweetal. Na het 'heterdaadje' door haar vriend is de film ook bijna klaar, jammer. Ik vind het einde wat afgeraffeld en de nadruk ligt naar mijn smaak toch wat teveel op de expliciete seks dan op het diepere relationele en persoonlijke aspect.

Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen, die zich als persoon meer in deze dames kunnen verplaatsen dan ikzelf, dit een geweldige film vinden maar ook desondanks het einde wat teleurstellend vinden. De sexscenes zijn voor een mainstream drama film gedurfd en zeker niet plat in elkaar gezet. En komen ook best indringend over. Vooral Krill zet haar opgewondenheid en emoties die daarbij loskomen goed neer...

Geen slechte film maar mist wel zijn doel denk ik.

avatar van 93.9
Smaakvolle naaktscenes. Film verder is zeker niet slecht, maar erg middelmatig.
Weing geen urgentie..

avatar van missl

Verhaal zoals al die gay films zijn. Saai en totaal vervreemde gesprekken. Wel mooie naakt scènes.

Een passende titel voor dit gevoelige drama over de liefdesrelatie tussen twee vrouwen, van wie er één verloofd is met een man. Het eerste deel van de film is nagenoeg een aaneenschakeling van seksscènes, die overigens met gevoel in beeld gebracht worden. De focus lijkt daarmee aanvankelijk meer op lust dan op liefde te liggen. Pas vanaf de thuiskomst van de verloofde krijgt de film wat meer diepgang en wint daarmee aan kwaliteit. De slotscène is de spreekwoordelijke kers op de taart.
Gezien de moeilijkheidsgraad puik acteerwerk van de protagonisten.

Met de verwijzing van IH88 naar La Vie d’Adèle kan ik maar ten dele instemmen. Dat is volgens mij veeleer een coming-of-age film, terwijl dit puur een liefdesdrama is. De enige overeenkomst is, dat beide films drama's over lesbiennes zijn.