Bright (2017)

Sciencefiction / Fantasy

geregisseerd door David Ayer
met Will Smith, Joel Edgerton en Noomi Rapace

In een alternatieve versie van ons hedendaagse bestaan leven mensen, orcs, elven en feeën samen. De routine werkavond van twee agenten van verschillende afkomst, de menselijke Ward (Will Smith) en orc Jakoby (Joel Edgerton), verloopt heel anders wanneer zij moeten samenwerken om een jonge vrouwelijke elf en een kostbaar relikwie te beschermen. Wanneer dit in verkeerde handen terechtkomt, zal de toekomst van elke levend wezen niet zeker zijn en dus moeten Ward en Jakoby, zowel hun persoonlijke verschillen als vele vijanden verslaan, om de wereld van de ondergang te redden.

avatar van jippie2010
Geforceerd stukje fantasie die nergens body krijgt.
Voor het oog allemaal prima, maar zonder al teveel inhoud.
Helaas. *2.0

avatar van feyenoord126
Kooiman schreef:
Jezus wat slecht...

Goed onderbouwd!

Lang geen slechte film maar had er toch wat meer van verwacht.
Prima cast, met een van mijn favoriete actrices, Noomi Rapace, al vond ik haar rol toch wel een beetje té klein.
Maar de prent is leuk, voldoende actie, maar had een beetje meer inhoud mogen hebben.
Toch blij dat ik hem heb gezien, en twijfel of ik hem zou aanschaffen of niet... wie weet..

avatar van Warning
The Lord of the Rings 'ghetto style’.

avatar van Thomas83
Een gedurfde mix van genres. Op zich kan ik het wel waarderen als filmmakers dit soort risico's durven te nemen. Maar als deze mengelmoes al ooit had kunnen werken doet het inspiratieloze verhaal alle goede intenties wel teniet. De zeer geforceerde politieke boodschap wordt wel op een erg kinderachtige manier behandeld. Ook wil die hele fantasiewereld maar niet tot leven komen. Bright is gewoon een rommelige film, vol luidruchtige actiescènes die amper te volgen zijn.

Een wat luchtigere benadering had de film nog kunnen helpen. Spijtig genoeg is de humor vrij schaars, al helemaal voor een Will Smith-film. Met het uitgangspunt van de film verwacht je toch wat meer een Men in Black met fantasiewezens in plaats van de aliens. Verder is er ook niet echt een klik tussen Smith en Edgerton, wat toch essentieel is voor dit soort buddy-films. 1.5*.