Voor Elkaar Gemaakt (2017)

Nederland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Martijn Heijne
met Matthijs van de Sande Bakhuyzen, Loes Haverkort en Roeland Fernhout

Felix (Matthijs van de Sande Bakhuyzen) geniet volop van zijn vrijgezelle bestaan; hij is heel gelukkig met een leven zonder vaste relatie en kinderen. Totdat een one night stand door een bizar incident eindigt in het ziekenhuis. Als Felix daar bijkomt, krijgt hij tot zijn schrik de diagnose dat hij voor eeuwig onvruchtbaar zal zijn. Nu het stichten van een gezin opeens geen keuze meer is, maakt zijn happy single gevoel plotseling plaats voor een groeiende kinderwens. Zijn prettig gestoorde broer Jelle (Fabian Jansen) ontdekt dat een eerdere donatie van Felix aan de spermabank goed terecht is gekomen: bij de eicel van tv-presentatrice Jip (Loes Haverkort). Vanaf dat moment zet Felix alles op alles om de vader te worden van het enige kind dat hij ooit zal kunnen hebben. Of Jip nu een vriend heeft of niet…

kappeuter (moderator)
Vanaf 20 april in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Alleen al het begin van de film was voor mij reden om niet verder te kijken. Zo Amerikaans, stel je voor dat we een paar borsten te zijn krijgen!

avatar van 93.9
Aardig grappige film.
Ziet er goed uit. Helaas een paar miscastings (beau, bridget schuurman)

avatar van xxERWINxx
93.9 schreef:
Aardig grappige film.
Ziet er goed uit. Helaas een paar miscastings (beau, bridget schuurman)

Het is Birgit Schuurman!

avatar van 93.9
xxERWINxx schreef:

Het is Birgit Schuurman!

☺️ Sorry waarschijnlijk in de war met die griet van TMF vroeger, al net zo irrirant..

Heb me hier niet mee verveeld, zonder trouwens ook maar een moment het idee te hebben gehad naar iets te kijken waar Nederland jarenlang trots op mag wezen. Een film die een beetje in disbalans is en daarmee een wat meewarig gevoel achterlaat, dat wel. Het eerste gedeelte was meer een klucht, met grappen en beelden die vaak vooral geschikt zijn voor volwassenen. Ja, ik heb daadwerkelijk een paar keer kunnen lachen. De tweede helft krijg je een stijlbreuk omdat er plotseling erg op safe word gespeeld en het echt een romantische komedie word gemodelleerd naar de bekende Amerikaanse voorbeelden met dan ook een vreselijk sentimentele en voorspelbare afloop. Ook vreselijk was die prominente rol van dat echt iets te schattige kind....kippenvel in de slechtste zin des woords.
Haverkort en Van de Sande Bakhuyzen voldoen, alhoewel de echte chemie ontbreekt en ik geen moment het gevoel kreeg dat deze twee mensen in het echte leven ook voor elkaar zouden gaan, laat staan dat ze voor elkaar gemaakt zouden zijn. Matthijs doet hier een sympathieke poging om het gestuntel van Hugh Grant te imiteren, en komt ermee weg. Loes speelt als zijn aangeefster vooral op safe met haar voortdurende tandpasta glimlach. Maar ze is een prettige verschijning en ik heb het sterke vermoeden dat er een betere actrice in haar schuilt dan ze in deze film kan laten zien. Fabian Jansen als de excentrieke broer, die de lachers op zijn hand zou moeten krijgen(een beetje zoals Rhys Ifans in Notting Hill zal de gedachte zijn geweest?), werkt niet echt en had beter gemoeten. Al met al een kleine voldoende(drie sterren) voor die eerste drie kwartier, het middelmatige restant is hen vergeven.

avatar van Hyl-e
Dit is zonder enige twijfel de allerslechtste NL romantische komedie ooit! Het acteerwerk is werkelijk om te huilen en het verhaal is niet alleen totaal ongeloofwaardig, het is ook ronduit stuitend om te zien hoe er met een thema als "spermadonoren" omgegaan wordt in deze film. Ik zet niet snel een film uit, maar deze heeft de 20 min niet aangetikt. Kan ik die 20 min van mijn leven nog ergens declareren?

Behoorlijk flauwe romcom van nederlandse bodem.
Er valt weinig te lachen en de chemie tussen Matthijs van de Sande Bakhuyzen en Loes Haverkort is ver te zoeken.

avatar van missl
Jip doet het heel leuk en is charmant, daardoor is deze film nog wel aan te zien, het verhaal en de teksten zijn slecht. En slecht overgebracht.

Leuke film...amusementswaarde is in orde. Had iets meer gevoel in mogen zijn.

avatar van Phantasm
Mooie grappige film, aardig in elkaar gezet, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van bjerik76
deze film is voor niks gemaakt.
wat een langdurige saaie film was dit.
kon er niet om lachen, noch huilen over deze gemaakte karakters.

avatar van mjk87
Pijnlijk. Zo'n komedie die graag leuk wil zijn en daardoor de plank volledig mis slaat. Acteerwerk ligt er vaak veel te dik op, met die broer die niet helemaal goed is of een volstrekte idiote en miscaste Beau van Erven Dorens*. Zelfs een aardig acteur als Van de Sande Bakhuyzen kan hier helemaal niets mee en hij loopt wat verloren rond. Daarmee ben je als film mij al kwijt, zelfs een komedie heeft een zekere geloofwaardigheid nodig en is leuker als die zichzelf enigszins serieus neemt. Verder ook vreselijk lelijk gefilmd trouwens en verder op geen één punt interessant of origineel. Ondanks de leuke Haverkort, een prima Van de Wijdeven, dat wel grappige jonge meisje (wat ontwapenend zonder dadendrang) en dat bloedmooie meisje Julia dat voor 3 seconden in beeld brengt kan ik hier weinig mee. 1,0*.

* Wel kudo's voor Beau trouwens met zijn uitspraak richting de advocaat van Kemna. Dat had ik nog nergens gezegd. En Beau zit in deze film en Kemna deed de casting. Dus bij dezen.

avatar van mikey
ik denk dat we maar moeten besluiten dat nl het verschrikkelijkste filmland van dit moment is. mede dankzij nl filmfonds en deze regisseur. burgelijke christelijkheid over het belang van pappa zijn. Film heeft het nivooo van een dronken l*lhannes of een burgertrut.
K.A.N. de Laar schreef:
nl probeert usa inderdaad 'rechts' in te halen op dat vlak. Wellicht al gelukt.

avatar van blurp194
De eerste twee minuten zijn leuk. Maar zodra Birgit en de rodeoseks gedaan zijn is de lol er af - op zich al een wat gedateerde grap, maar in ieder geval nog goed uitgevoerd, en Birgit mag ik ook altijd graag zien. Die scene geeft meteen ook wel aanleiding tot een op zich interessant vraagstuk - meestal krijgt een Nederlandse film een storm van kritiek zodra er ook maar een beetje vel te zien is. Onnodig naakt noemt men dat dan. In deze film is daarvan geen enkele sprake - en vervolgens stort iedereen zich erover met als verwijt dat het veel te preuts en te truttig is. Tsja. Wat willen we dan eigenlijk.

Wellicht is dat de enige toegevoegde waarde van deze film, om aan te tonen dat de Nederlandse film niet gebukt gaat onder een teveel aan bloot. Maar wat met deze film volgens mij zeker wel echt heel, heel kwalijk mis zit is de volslagen trieste humor en de volledige cast - nouja, behalve Birgit dan. Hopeloos. Met zo'n script en zulke acteurs een film maken, je zou om minder harakiri plegen. Pijnlijk, heel pijnlijk. Ik had vroeger ooit een docent, die had zo'n standaard rant met de strekking van 'als je dit dan niet kan, als je er je ziel niet inleggen wilt of er geen talent voor hebt, waarom trek je dan niet je conclusie dat het misschien beter is om maar op de grote vaart te gaan'. Check even, staat je naam op de titelrol van deze film, ga dan misschien toch maar even een monsterboekje halen.

avatar van mikey
blurp194 schreef:
Tsja. Wat willen we dan eigenlijk.
Onnodig naakt!!!!
Trouwens de preutse editing van de rodeo scenes werkt ook spierverslappend.

Edit: of je laat het zien of niet. Maar draai er niet flauw om heen.

avatar van blurp194
mikey schreef:
Onnodig naakt!!!!

avatar van Zwolle84
Ik dacht: ik probeer het gewoon eens, de Nederlandse film. Die trailers in de bios geven vast geen goed beeld van de werkelijkheid. Hoog tijd om je vooroordelen weg te poetsen. Kom op, je kunt het.

Een handjevol 'films' later en m'n beeld van de Nederlandse film is zowaar nóg droeviger geworden dan het al was. Ik kom domweg niet verder dan enen en tweeën. Wat. Een. Troep. Echt op alle mogelijke fronten is het abominabel en amateuristisch.

We kunnen het beter gewoon bij internationaal gezien onbeduidende sporten houden, daar zijn we veel beter in.

avatar van Pecore
De kwaliteit van Nederlandse cinema zal vast te wensen overlaten, maar Een tuintje in mijn hart en deze lijken mij nou niet bepaald de krenten uit de pap.

avatar van Zwolle84
Ik heb Komt Een Vrouw Bij De Dokter en Wonderbroeders ook al ondergaan.

avatar van Pecore
Zonder mijzelf te willen voordoen als expert die gaat rondstrooien met tips (daar zijn de tips te oppervlakkig voor): met films als bijvoorbeeld Aanmodderfokker, Gluckauf en het werk Taihuttu vind ik ons landje lang niet slecht voor de dag komen.

avatar van Zwolle84
Dank je, maar die staan geen van allen op Netflix.

avatar van Elineloves
Ah joh, het viel allemaal wel mee. Voor een comedy was er niet te lachen en het verloop kun je ook al erg snel raden, maar Jip is cute en de opbloeiende romance is wel lief. Voor een keertje best oké.

avatar van frodok
Ach ja. Wisselend acteerwerk in een erg cliche-scenario. Als je echt niks te doen hebt, kom je daar je tijd wel mee door.