ad
  • 8.117.348 stemmen

Voor Elkaar Gemaakt (2017)

Romantiek / Komedie | 93 minuten

Genre: Romantiek / Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Martijn Heijne

Met onder meer: Matthijs van de Sande Bakhuyzen, Loes Haverkort en Roeland Fernhout

IMDb beoordeling: 6,2 (632)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 20 april 2017

Over Voor Elkaar Gemaakt

Felix (Matthijs van de Sande Bakhuyzen) geniet volop van zijn vrijgezelle bestaan; hij is heel gelukkig met een leven zonder vaste relatie en kinderen. Totdat een one night stand door een bizar incident eindigt in het ziekenhuis. Als Felix daar bijkomt, krijgt hij tot zijn schrik de diagnose dat hij voor eeuwig onvruchtbaar zal zijn. Nu het stichten van een gezin opeens geen keuze meer is, maakt zijn happy single gevoel plotseling plaats voor een groeiende kinderwens. Zijn prettig gestoorde broer Jelle (Fabian Jansen) ontdekt dat een eerdere donatie van Felix aan de spermabank goed terecht is gekomen: bij de eicel van tv-presentatrice Jip (Loes Haverkort). Vanaf dat moment zet Felix alles op alles om de vader te worden van het enige kind dat hij ooit zal kunnen hebben. Of Jip nu een vriend heeft of niet…

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Ted Kerkjes

Ted Kerkjes

jordorientje schreef:

Ik vind elke vorm van seks onnodig in een film. Ik hoef niet te zien hoe 2 mensen het doen, alsof de kijker niet weet hoe het moet denk ik dan ? Of alsof de kijker geen idee heeft hoe borsten, billen of een piemel eruit zien ?

Ja precies. Daarom hoeven hoofden, gezichten en handen van mij ook niet zo. Die zie ik dagelijks. Stemmen hoor ik ook al genoeg om me heen...

Als je erover nadenkt hoeven films eigenlijk sowieso niet zo.

avatar van jordorientje

jordorientje

Ted Kerkjes schreef:

Wát een vergelijking en wát enorm uit z'n verband gerukt zeg. Je ziet inderdaad elke dag hoofden, maar je ziet toch niet elke dag vrijende mensen in de bus/trein/file/werk/school/winkelcentrum etc? Dus het is heel normaal om mensen te zien, het is minder normaal om ne#kende mensen te zien ? Anders lag iedereen op straat met elkaar als het de gewoonste zaak van de wereld was hé ? Dat JIJ elke dag wél vrijende mensen had willen zien, dat is wat anders. Dat zegt wat over jou. Maar laten we dit aub afkappen want jouw reactie gaat totaal niet over de film. Joe

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

*popcorn pakt*

avatar van Ted Kerkjes

Ted Kerkjes

jordorientje schreef:

Wát een vergelijking en wát enorm uit z'n verband gerukt zeg.

Het onderstreept wel perfect mijn punt.

Seks maakt een groot deel uit van het leven, net zoals praten, lopen, ademen, eten, et cetera. (Voor de duidelijkheid: ik zeg hiermee niet dat je net zoveel seks hebt als dat je ademhaalt - dan zou je waarschijnlijk adem te kort komen -, maar seks is in het dagelijks leven toch alomtegenwoordig.)

Het feit dat jij krampachtig seks uit films wil verbannen (je zegt immers "Ik vind elke vorm van seks onnodig in een film") geeft voor mij toch een beetje aan dat er voor jou toch een soort taboe of zoiets heerst.

Nu wil ik niet beweren dat in mijn ogen seksscènes altijd goede scènes zijn die altijd iets toevoegen aan de film. Natuurlijk bestaan er slechte seksscènes, net zoals er bijv. slechte ontbijtscènes zijn. Maar een slechte ontbijtscène is w.m.b. net zo onnodig als een slechte seksscène. In mijn ogen is er niet zo veel verschil tussen die twee.

Dat is eigenlijk wat ik hierboven, met wat minder woorden, wilde zeggen.

Hahaha, shit je hebt me door. En ik doe altijd nog zo mijn best om mijn puberale frustraties te maskeren...

avatar van TronMan

TronMan

Humorloze domme film, met schooltoneel acteer werk. Met daarbij overdreven zeik muziek en we hebben er weer een Nederlandse ruk film dr'bij gemaakt.

avatar van Winterklaar

Winterklaar

Slecht. Suf. Saai.

avatar van Superboy

Superboy

Pijnlijk slechte ROMKOM.

Geen romantiek / geen komedie. Paar leuke grappen, maar voor de rest ongelofelijk saaie film

avatar van Angel9999

Angel9999

Scenario is zwaar beïnvloed door de film Notting Hill. Leuk voor 1 keertje.

avatar van cornelis2

cornelis2

Zo slecht als deze film door een aantal kijkers beoordeeld werd, zo slecht was ie ook weer niet. De beide hoofdrolspelers doen hun job, m.i. vrij adequaat. Van de Sande Bakhuyzen is een innemende persoonlijkheid en acteur. En Loes Haverkort doet het zowel op het toneel als in de film altijd wel goed. En aan andere rollen, zoals die van Sanne Vogel, was weinig eer te behalen. De cameravoering was adequaat en het geluid was OK. Dat is ook niet altijd op orde in Nederlandse films. Het is een romcom en dan op een wat andere leest geschoeid, maar toch veel beter te pruimen dan de reguliere Halflmark movies op RTL8.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Voor Nederlandse begrippen best een aardige film. De enige die de film flink naar beneden haalt is die dikke rooie acteur. Ik weet niet wat hij in deze film doet, maar hij is zeer irritant, fake, slecht en niet grappig.

Voor de rest is de film best leuk. Zeker geen hoogvlieger, maar ook geen onvoldoende. Best geinig gemaakt.

avatar van mrklm

mrklm

Murmel Clausen had maar liefst 6 (!) andere schrijvers nodig om zijn roman om te zetten in dit misbaksel over vrijgezel Felix [Van de Sande Bakhuyzen] die als gevolg van een geslachtsziekte onvruchtbaar wordt. Wanneer zijn irritante broer Jelle [Fabian Jansen] zich aan hem opdringt besluiten ze te kijken hoe het staat met het sperma dat ze ooit hadden gedoneerd. Sterker nog: Jelle steelt Felix’ dossier om de identiteit te achterhalen van de vrouw die van zijn zaad gebruik heeft gemaakt. Toevallig blijkt dat lokale tv-presentatrice Jip [Haverkort] te zijn. Stompzinnig scenario vol toevalligheden en irritante karakters en een eindeloze stroom (!) aan infantiel zaad- en geslachtsdeelgerelateerde grappen. Bakhuyzen en Haverkort doen wat ze kunnen en Fernhout haalt het niveau nog iets verder omhoog als Jips egocentrische echtgenoot, maar dit blijft onsmakelijke ongein.

avatar van nijkerkbert

nijkerkbert

Me hier maar eens aan gewaagd na alle kritiek bovenstaand. En weet je wat? Het viel me niks tegen! Leuke (soms overdreven) grappen, een aardig verhaal (ook al voel je de afloop al mijlenver aankomen), goede chemie tussen de hoofdrolspelers Jip en Felix, en uiteindelijk deed zelfs de jonge Myra het nog best leuk.

Minpuntje was de slechte geluidskwaliteit, maar ja dat lijkt me dan weer een typisch Nederlands probleem. (Lang leve de ondertiteling voor doven en slechthorenden). Voor mij een voldoende.