• 8.605.047 stemmen

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Casting JonBenet

"Everyone wants the part that's missing"

Het zesjarig Amerikaans schoonheidskoninginnetje en winnares van vele missverkiezingen JonBenét Patricia Ramsey werd op 25 december 1996 vermoord gevonden in de kelder van haar ouderlijk huis in Boulder, acht uur nadat ze als vermist opgegeven was. De zaak trok veel internationale media-aandacht, omdat er in eerste instantie geen mogelijke dader gevonden werd en uiteindelijk zelfs de ouders als belangrijkste verdachten werden aangemerkt. Deze documentaire is een mix van publieke opinie en optredens van lokale artiesten en analyseert de nalatenschap van de moord op het jonge sterretje.

imageimage

kappeuter (crew films)

Vanaf 28 april te zien op Netflix

avatar van maurice32

maurice32

Ik kijk hem vandaag op netflix .

avatar van mikey

mikey

Een van de weinig interessante nieuwkomers op Netflix, tegenwoordig.

avatar van maurice32

maurice32

Vond er niet veel aan , al dat casting gedoe . Had gehoopt op orgineel materiaal, maar was niet aanwezig .

Op YouTube vind je meer informatie.

Magere 2,5 ster ?

Onderhond

Wel grappig.

Heel informatief is het inderdaad niet, maar daar lijkt deze docu ook niet 100% of gericht. Als iemand die onbekend was met het verhaal wat het uiteindelijk wel duidelijk genoeg om welke zaak het ging, maar erg veel feitelijkheden krijg je niet voorgeschoteld.

Wat je wel krijgt zijn meningen van andere mensen over de zaak, waarbij je ziet dat velen graven in hun eigen leven om uit te leggen wat daar die avond gebeurd is. De docu zelf voegt er niet zoveel aan toe, wat mij betreft had het iets scherper en kritischer gemogen, maar als bronmateriaal is het zeker wel boeiend.

Weinig mensen die het verstand hebben te verklaren dat ze het gewoon niet (kunnen) weten en net daar zit wel de kracht van deze docu. Want ondanks dat er een aantal mensen zeer overtuigd zijn van hun eigen gelijk, doe je er beter aan in dit soort zaken niet teveel een eigen realiteit te fabriceren. Maar blijkbaar is dat moeilijk.

Qua vorm had het wel wat beter gekund en het had ook iets meer mogen zijn dan enkel observerend, maar het is wel grappig om een gemeenschap compleet los te zien gaan op een beruchte moord en een onopgelost mysterie.

avatar van missl

missl

Ik snap de toegevoegde waarde van deze docu niet, er zijn alleen maar mensen aan het woord die er niets mee te maken hebben en er zijn geen originele beelden. Eigenlijk weet je nog niets op het moment dat de aftiteling begint.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Irritante film. Ik had gehoopt dat het me na een tijdje wel duidelijk zou worden waar deze hocus pocus op vormgebied naar zou leiden, maar niet dus. Wisten de auditanten waar ze mee bezig waren? Waren de audities überhaupt echt? Is er echt een script voor de speelfilm geschreven? De film fascineerde me wel, maar dat had vooral met het onderwerp te maken - een onopgeloste moord.

avatar van 606

Kinderen zo jong opgemaakt als volwassene vind ik sowieso misselijk makend en moet niet kunnen. Dat gevoel krijg ik zeker op het eind met het nummer miss America erbij.

avatar van DiamondsRealDeal

DiamondsRealDeal

Onderhond schreef:

Wel grappig. Wat je wel krijgt zijn meningen van andere mensen over de zaak, waarbij je ziet dat velen graven in hun eigen leven om uit te leggen wat daar die avond gebeurd is.

Ik snap wat je bedoelt, maar voor het eerst ben ik het toch niet helemaal met je docu-smaak eens. Waarschijnlijker gewoon acteurs in hun rol. En grappig.. Ik vind het verpakt als docu toch wel disrespectful naar dat meisje toe.

Lees de review van Onder hierboven voor een beter beeld van deze docu.

Of ze leeft.