Unforgettable (2017)

Thriller

geregisseerd door Denise Di Novi
met Rosario Dawson, Katherine Heigl en Cheryl Ladd

Tessa Connover kan nauwelijks omgaan met het einde van haar huwelijk wanneer haar ex-man David gelukkig verloofd is met Julia Banks. Hij brengt niet alleen Julia in het huis dat ze vroeger samen deelden maar ook hun dochter, Lilly. Julia probeert zich te vestigen in haar nieuwe rol als echtgenote en stiefmoeder en gelooft dat ze eindelijk de man van haar dromen aan de haak heeft geslagen. Ze hoopt dat hij haar kan helpen haar eigen moeilijke verleden te vergeten. Maar Tessa's jaloezie neemt al snel een pathologische wending en ze deinst voor niets terug om Julia's droom te veranderen in een vreselijke nachtmerrie.

avatar van tattoobob
Cijfers vallen jammer genoeg tegen.

avatar van Left4Dead
Tja, het begint met een nummer van Sia, dat was dan ook het beste van de prent.
Rosario Dawson is een prima actrice die met deze prent even uit de bocht is geschoten. Zij heeft hier als tegenwicht Katherine Heigl mogen opdoen, an sich niets mis mee allemaal wat de cast betreft.

Julia lijkt een mooi toekomst in het verschiet te hebben, een idyllische situatie met de nieuwe man in haar leven. Zij heeft echter een verleden waarin geweld centraal stond, inmiddels is het straatverbod opgeheven voor haar ex die ook de handjes los had. Je voelt op je water waar het verhaal heen zal gaan.
Daarnaast neemt ze met de rol van stiefmoeder op zich wat aardig kwaad bloed zet bij Tessa, Lilly's moeder. Voor mij altijd heerlijk zulke gegevens, houd wel van meiden die elkaars leven flink onmogelijk maken door jaloezie o.i.d.. Dus er was hoop toen ik begon aan deze film.

De introducties vergen weer een half uur, dat is er even doorheen bijten, de spanning wordt al snel opgebouwd. We zien Tessa snel turnen tot een miss knifing bitch, een vlijmscherpe vrouw die zich niet zomaar aan de kant laat zetten. Met een snood plan zet zij het leven van Julia flink op zijn kop.

Helaas pakt het allemaal erg slap uit, nergens wil het echt los gaan lopen en is het mat te noemen wat we te zien krijgen. Er had meer met het, al niet te origineel, verhaal gedaan kunnen worden, wanneer er even een teken van gevaar was werd dit meteen weer slap afgerond. Nee nergens wil het overtuigen en de achtergrond van Tessa m.b.t. haar moeder is ook maar slap te noemen.

Hier had meer vuur uit mogen voortvloeien, de ingrediënten zijn aanwezig maar het eindproduct is halfbakken. Binnen dit genre zijn genoeg films aan te geven die soortgelijke verhalen beslaan maar ook echt iets doen met het verhaal. Wellicht dat het voor de regisseur een goede optie was geweest om zich te verdiepen in die films, dan had ze prima ideeën op kunnen doen. Nu zit de film vol zwak gelul waar je echt niet op zit te wachten, ik zie liever meiden met messen schreeuwend achter elkaar aan rennend. Balen dit product.

Jammer, de twee dames wilden wel maar het verhaal en script gaven geen mogelijkheid om alles uit de kast te kunnen trekken. Qua regie schort er nog het één en ander aan, de soundtrack doet geen wonderen. Nee het constante gelul maakt er een saai en lange oninteressante zit van die met een gerust hart over te slaan is.

Standaard thriller met goede cast op papier maar wat is er in godsnaam gebeurt met de altijd mooie Cheryl Ladd (https://www.tvmeter.nl/season/7715) het lijkt wel een opgespoten tennisbal...

Het begin wordt er goed opgebouwd. Je komt midden in het liefdesleven van Julia. Helaas moet ik toegeven dat Julia en Tessa naar mijn mening saai overkomen. Ze tonen namelijk dezelfde emoties en laten dezelfde gezichtsemoties zien.
Ook konden ze het verhaal spannender maken. Sommige dingen konden namelijk heftiger en kwamen iets te slap over

Voor de rest is het een leuke film met pluspuntjes!

avatar van snarfje5508
Voorspelbare thriller, kijkt wel lekker weg op een regenachtige avond maar valt toch in de categorie B-films. Wat je verwacht komt, zogenaamde gewelddadige scenes zijn matig uitgewerkt.
Helaas geen voldoende overall.

avatar van Imane10
De commentaren hier zijn wel heel kritisch, ik vind het heel underated. Want het was hoe dan ook een hele vermakende spannende film. Het acteren was geen minpuntje aan te bekennen zelfs het kleine meisje deed het uitstekend. Vanaf begin tot einde is de film heel meeslepend. Valt wel een beetje onder de categorie (vrouwen), drama film. Maar het is een aanrader !

avatar van schumacher
Ik heb al beter in dit genre gezien maar saai was het niet, het ging vlot vooruit en al bij al toch een vermakelijke film, niet hoogstaand, uiteraard het einde wel voorspelbaar alhoewel ik niet verwacht had de manier waarop.
Ik vind het zeker oke om eens gezien te hebben.

avatar van Daan258
Beter dan verwacht.

De film verloopt wel wat stroef maar toch heb ik me er best mee kunnen vermaken.
Het mist wel behoorlijk wat spanning maar gelukkig wist Katherine Heigl nog wel een aardig dreigende rol neer te zetten. Het moet het dan ook vooral hebben van de onderliggende spanning tussen de 2 vrouwen wat goed werd neergezet.
Het verhaal is ook erg voorspelbaar en kan je natuurlijk na de intro al bijna 90% raden hoe de gehele film in elkaar zit maar dat mocht de pret zeker niet drukken.
De speelduur had van mij wel dik 20 min korter gemogen maar ik kan er nog wel een klein 3,0* voor geven.

Ik vond deze film toch slapjes en ik miste affiniteit met de karakters. Ik sluit me aardig aan bij Left4Dead. Af en toe was de film gewoon traag te noemen, miste ik genoeg diepgang en vond ik reacties op gebeurtenissen in de film niet geloofwaardig en wat slap. De spanning leek nogal geforceerd opgelegd te worden middels de soundtrack. Anderzijds vermaakte de film mij genoeg om deze gewoon af te kijken. Vandaar 2 sterren van mij.

avatar van K. V.
Deze eens meegepikt, maar ik had er wel wat meer van verwacht. Niet dat het een slechte film was, maar wel redelijk voorspelbaar. De cast deed het niet slecht en verder zag hij er wel goed uit.
Leuk om eens gezien te hebben, maar vernieuwend was hij zeker niet.

avatar van bjerik76
film gaat wel lekker snel, al is /lijkt het wel duidelijk een tv film.
Echt spannend/eng word het niet.
een gigantische plotwending komt er ook niet.
Wat de film wel " leert" is dat ook de daders een reden hebben waarom zij zo zijn als ze zijn.
In dit geval komt het dus door hoe streng zij zelf is opgevoed door haar moeder.

Haar moeder komt maar in iets van 3 scene's voor, maar dit geeft al een behoorlijke duidelijkheid / inzicht over Tessa.

avatar van Tommy De Vito
Simpele thriller die op veel fronten te kort schiet.

Het verhaaltje kan opzich prima mee, maar de uitwerking is teleurstellend. Geen spanning, voorspelbaar en een teleurstellende climax. Heigl en Dawson kunnen heus acteren, maar wat spelen ze bedroevend in deze film. Ze halen net het niveau van een tv-serie. Dan niet te spreken over Stults die David speelt..

Heeft de film pluspunt(en)? Ik kan ze in ieder geval niet benoemen. Misschien als je in de stemming bent om je verstand op -10 te zetten en gewoon zonder verwachtingen deze film kijken. Dan kan die er mee door, voor één keer dan !

avatar van fritsy
deel 2 mother's revenge

Als je echt echt niks beters kan vinden, dan is deze film misschien wel te behappen, maar meer ook niet.

avatar van Noodless
Psycho-barbie
Leuk tussendoortje die het vooral moet hebben van de cast. Katherine Heigl speelt een krankzinnige bitch die er alles aan doet om haar familie terug te herenigen. Rosario Dawson is daarbij een leuke tegenpool.
De film kijkt vlot weg, maar echt verrassend of spannend wordt het nergens. Voorspelbaarheid troef !
Het slot is wat magertjes en simplistisch uitgewerkt. Gemiddeld. 6/10