• 12.866 nieuwsartikelen
  • 168.819 films
  • 11.052 series
  • 31.694 seizoenen
  • 628.732 acteurs
  • 196.065 gebruikers
  • 9.175.895 stemmen
Avatar
 
banner banner

Lady in Cement (1968)

Komedie / Misdaad | 93 minuten
2,78 54 stemmen

Genre: Komedie / Misdaad

Speelduur: 93 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Gordon Douglas

Met onder meer: Frank Sinatra, Raquel Welch en Richard Conte

IMDb beoordeling: 5,8 (2.939)

Gesproken taal: Engels

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Lady in Cement

"A beautiful body under water. A private eye in over his head."

Prive-detective Tony Rome (Sinatra) doet tijdens een zwempartijtje een macabere vondst: het lijk van een vrouw zit met de voeten in het cement gegoten. Wat een simpele zaak lijkt wordt al snel gecompliceerd.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van PaulieWalnuts

PaulieWalnuts

  • 1239 berichten
  • 815 stemmen

Gewoon leuk als luchtig filmpje. Verder niet echt bijzonder. Maar dat hoeft ook niet altijd.


avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

  • 5674 berichten
  • 7728 stemmen

Onderhoudend. Een leuk tussendoortje, maar zeker geen hoogvlieger. Dan Blocker schudde de rol van een parodiërende figuur uit stripverhalen uit zijn mouw, Frank Sinatra als protagonist viel ook goed mee. Maar deze sequel kan volgens de kritieken zijn voorganger "Tony Rome" toch niet evenaren. Misschien had ik deze beter eerst eens bekeken.


avatar van Zinema

Zinema (crew films)

  • 10202 berichten
  • 7053 stemmen

Cinematografische carrière.

Sinatra op plaat blijft, in het algemeen, leuker dan in de film. Nu had 'Ol Blue Eyes' wat dat betreft een veel betere cinematografische carrière dan Presley, maar ook in dit vervolg op 'Tony Rome' voelt de crooner soms verdwaald aan. Uiteraard wordt het mysterie met de superspeurder pas ontrafeld wanneer Rome zich zo cool mogelijk door het verhaal heeft heen gewerkt.

Met de beeldschone Welch aan zijn zij, blijkt het geen straf om de rit uit te zitten. Een lekker liedje zou ongepast zijn, maar wel welkom. Dit omdat het luchtigheidskarakter hoger is dan bij het eerste deel. Alhoewel? Gelukkig wordt hoop soms beantwoord. Hier middels een kleine inside joke. Wanneer Rome op de vlucht is, rent hij langs een terras met bandje. Het door hem beroemd geworden You Make Me Feel So Young wordt 'toevallig' en geheel instrumentaal gespeeld. Had hij tijdens het rennen nou maar eventjes de tijd genomen om daar te pauzeren.

Redelijk.


avatar van Betamax

Betamax

  • 1256 berichten
  • 1231 stemmen

Verhaal is niet bijzonder maar Welch maakt veel goed.


avatar van Mug

Mug

  • 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Een Sinatra-vehikel van jewelste boordevol inside jokes. Het verhaaltje stelt niet al te veel voor, en de veelal afwezige actie/spanning wordt teniet gedaan door zelfs een van de minst spannende / snelle achtervolgingen ooit op het celluloid. Om nog maar te zwijgen van de haaienscene, eng hoor.

Als komedie is deze private eye flick gelukkig wel geslaagd. De grappige oneliners vliegen om je oren en de corny soundtrack is te übervrolijk. Swingen met je heupen dus tijdens een lukrake shoot-out of een knokpartijtje.

De verfilming van het derde boek omtrent Tony Rome werd niet meer gerealiseerd door deze flop. Wist niet eens dat er een 'deel 1' was, Tony Rome (1967), kijken of ik die ook nog ergens tegenkom en of die net zo vermakelijk is als deze prent.


avatar van coumi

coumi

  • 1432 berichten
  • 11953 stemmen

Leuk om een keer te zien, hoogstaand wordt het nergens, maar dit zal destijds prima bioscoopplezier zijn geweest voor de jongelingen waarvoor het was bedoeld. Wie de eerste heeft gezien(Tony Rome) zal beseffen dat dit vervolg wel erg gemakzuchtig en vluchtig tot stand is gekomen. Sommige momenten uit die film worden hier schaamteloos herhaald, de intrige is wel wat moeilijker te volgen en toont ook wat meer hiaten dan bij de eerste, maar who cares? De verrukkelijke dames zijn de belangrijkste troefkaart, in het bijzonder natuurlijk mevrouw Welch die met maar enkele scènes de film bijna steelt van de wel erg oud geworden Sinatra. Voor de ouderen onder ons: erg leuk om de wereldberoemde jeugdheld Hoss uit Bonanza eens in een film te zien, de makers durfden het zichtbaar niet aan om maar een bad guy van hem te maken. Een bond light filmpje, getuige ook het begin, een variant op de beruchte scène uit Goldfinger.


avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

  • 2070 berichten
  • 1952 stemmen

Gewaagde mix van comedy en mystery. Gewaagd omdat een mix van beide nu niet zo vanzelfsprekend is. Het gaat hier om een neo noir geïnjecteerd met sixties hipster tongue in cheek humor/referenties. Die specifieke referenties aan de culturele onderstroom van die tijd maken er een interessante tijdscapsule van. Het verhaal is in orde en dat geldt ook voor de acteerprestaties. Sinatra was naar het schijnt zeer moeilijk om mee te werken tijdens deze film omdat hij door een persoonlijk dal ging (scheiding van Mia Farrow) en behandelde de regisseur als een lakei in zijn dienst. Wat er ook van zij kijkt deze film toch prettig weg. De score is echte poppy sixtiesfluff die twijfelt tussen een yeah yeah gehalte en een occasionele psychedelische gitaar. Het valt me toch op dat dit soort scores - voor die tijd hip - veel sneller veroudert dan de scores van klassiek Hollywood (met klassiek orkest). Visueel is het een genietbare film met gebruik van frisse kleuren en de nabijheid van Miami beach. Het is ook gewoon wel camp en ja in dit geval kan ik het smaken.