Virus (1999)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Japan / Frankrijk
Sciencefiction / Horror

geregisseerd door John Bruno
met Jamie Lee Curtis, William Baldwin en Donald Sutherland

Een dodelijk, buitenaards virus infecteert de crew van een Russisch schip, waardoor iedereen ziek wordt. Wanneer zij door een groep Amerikanen midden op zee gevonden worden, probeert het virus zich verder te verspreiden. De aliens zijn niet erg vriendelijk: hun doel is om de Aarde te overheersen door het menselijk ras uit te roeien.

avatar van BlueJudaskiss
Het heeft behalve een hoop herrie niets om het lijf en duurt ruim 20 minuten te lang, maar lekker wegkijken deed het zeker. Aangenaam hapsnap-vermaak zonder verplichtingen.

avatar van Phantasm
Leuke film , prima vermaak, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van John Barry
Virus vindt ik wel een aardige film.

Origineel is deze film niet. Zo moest ik ook wel vaak tijdens het kijken aan Alien denken. Maar ik vindt de film toch best wel vermakelijk. Deze film duurt niet al te lang en kijkt lekker weg.

Het acteerwerk is nergens briljant, maar het kan er in het algemeen wel mee door. Al is het acteerwerk van Sutherland toch wel behoorlijk slecht. De special effects waren wel aardig. Vooral de robots vindt ik goed gemaakt.

Wat ik toch wel jammer vindt is dat die kapitein veel te makkelijk werd uitgeschakeld. Hier had veel meer uitgehaald kunnen worden. Ook een minpunt waren de dialogen. Die waren ook niet echt goed.

De actie scenes zijn wel aardig, maar nergens echt briljant. Echt nagelbijtend spannend is deze film ook niet.

De finale van de film valt wat tegen. De laatste overlevenden ontsnapte toch wat te makkelijk van het schip. Het einde is toch een beetje een anticlimax. Ik had toch nog wel een wat groter gevecht op het einde verwacht.

Al met al heb ik mij toch redelijk goed vermaakt met deze film. Nergens is de film echt briljant, maar deze film was wel leuk om eens een keer te zien.

3 sterren voor deze film.

avatar van blurp194
Lijkt wel een parodie. Maar dat is het toch net niet, geloof ik.

Ongeloofwaardig slecht spel van een paar erg bekende namen. Sutherland voorop natuurlijk, maar JLC vond ik ook niet echt meevallen. Niet dat het verhaal nou echt de ruimte geeft om een mooie karakterrol te spelen, maar dit gehark is dan wel weer wat heel gemakzuchtig.

Het verhaal is ook al niet zo best, zwalkt een beetje teveel tussen de voorbeelden - idd, Deep Rising en Alien. Maar komt nergens ook maar in de buurt van die films.

avatar van dvdcrusher
Aardige actiefilm met geslaagde sf en horrorelementen. De film begint wel zwak en ik stoorde me vooral aan het acteerwerk van Sutherland en Baldwin (die m.i. geen acteur is en de stomste grimassen trekt op de meest vreemde momenten) maar gaandeweg wordt het verhaal toch sterker Natuurlijk is er een sterke knipoog naar Terminator, Aliens ed maar dat is niet echt storend. Het jongleren met mensenvlees door de robots vond ik best goor en vermakelijk. Al bij al een dikke voldoende, dus 3,5 sterren. En JL Curtis is een actrice waarvan je weet dat ze je nooit zal ontgoochelen, ook nu niet. 3,5 sterren

leuke film.heb me prima vermaakt.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, goede en spannende film, lijkt wel een beetje op Alien vs. Terminator.
Er gebeurd genoeg in de film, spanning en actie.
De cyborgs zijn mooi gemaakt ook! Top