• 8.229.631 stemmen

Virus (1999)

Sciencefiction / Horror | 99 minuten

Genre: Sciencefiction / Horror

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Japan / Frankrijk

Geregisseerd door: John Bruno

Met onder meer: Jamie Lee Curtis, William Baldwin en Donald Sutherland

Releasedatum: 10 juni 1999

Over Virus

"Life on earth is in for a shock."

Een dodelijk, buitenaards virus infecteert de crew van een Russisch schip, waardoor iedereen ziek wordt. Wanneer zij door een groep Amerikanen midden op zee gevonden worden, probeert het virus zich verder te verspreiden. De aliens zijn niet erg vriendelijk: hun doel is om de Aarde te overheersen door het menselijk ras uit te roeien.

imageimageimageimageimageimage

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Het heeft behalve een hoop herrie niets om het lijf en duurt ruim 20 minuten te lang, maar lekker wegkijken deed het zeker. Aangenaam hapsnap-vermaak zonder verplichtingen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke film , prima vermaak, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van John Barry

John Barry

Virus vindt ik wel een aardige film.

Origineel is deze film niet. Zo moest ik ook wel vaak tijdens het kijken aan Alien denken. Maar ik vindt de film toch best wel vermakelijk. Deze film duurt niet al te lang en kijkt lekker weg.

Het acteerwerk is nergens briljant, maar het kan er in het algemeen wel mee door. Al is het acteerwerk van Sutherland toch wel behoorlijk slecht. De special effects waren wel aardig. Vooral de robots vindt ik goed gemaakt.

Wat ik toch wel jammer vindt is dat die kapitein veel te makkelijk werd uitgeschakeld. Hier had veel meer uitgehaald kunnen worden. Ook een minpunt waren de dialogen. Die waren ook niet echt goed.

De actie scenes zijn wel aardig, maar nergens echt briljant. Echt nagelbijtend spannend is deze film ook niet.

De finale van de film valt wat tegen. De laatste overlevenden ontsnapte toch wat te makkelijk van het schip. Het einde is toch een beetje een anticlimax. Ik had toch nog wel een wat groter gevecht op het einde verwacht.

Al met al heb ik mij toch redelijk goed vermaakt met deze film. Nergens is de film echt briljant, maar deze film was wel leuk om eens een keer te zien.

3 sterren voor deze film.

avatar van blurp194

blurp194

Lijkt wel een parodie. Maar dat is het toch net niet, geloof ik.

Ongeloofwaardig slecht spel van een paar erg bekende namen. Sutherland voorop natuurlijk, maar JLC vond ik ook niet echt meevallen. Niet dat het verhaal nou echt de ruimte geeft om een mooie karakterrol te spelen, maar dit gehark is dan wel weer wat heel gemakzuchtig.

Het verhaal is ook al niet zo best, zwalkt een beetje teveel tussen de voorbeelden - idd, Deep Rising en Alien. Maar komt nergens ook maar in de buurt van die films.

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

Aardige actiefilm met geslaagde sf en horrorelementen. De film begint wel zwak en ik stoorde me vooral aan het acteerwerk van Sutherland en Baldwin (die m.i. geen acteur is en de stomste grimassen trekt op de meest vreemde momenten) maar gaandeweg wordt het verhaal toch sterker Natuurlijk is er een sterke knipoog naar Terminator, Aliens ed maar dat is niet echt storend. Het jongleren met mensenvlees door de robots vond ik best goor en vermakelijk. Al bij al een dikke voldoende, dus 3,5 sterren. En JL Curtis is een actrice waarvan je weet dat ze je nooit zal ontgoochelen, ook nu niet. 3,5 sterren

avatar van Supernatural

Supernatural

leuke film.heb me prima vermaakt.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag herbekeken, goede en spannende film, lijkt wel een beetje op Alien vs. Terminator.

Er gebeurd genoeg in de film, spanning en actie.

De cyborgs zijn mooi gemaakt ook! Top

avatar van keimpeS

keimpeS

Het klinkt gek, maar hoe vaker ik deze film zie hoe meer ik hem ga waarderen. Ik heb nu ook best genoten van de effecten. Qua verhaallijn heeft het iets van The Thing, Alien maar dan toch weer heel anders, ander soort alien, maar het gevoel geen kant uit te kunnen is hier zeker van toepassing.

avatar van basssss

basssss

Van de week gekocht bij de Kringloop voor 50 cent. Donald Sutherland speelt idd niet al te best maar voor de rest best wel vermaakt.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Toch een halve ster erbij, niet erg goed maar ook niet bijster slecht.

Het verhaal loopt een beetje uit de hand maar ach, daar is het ten slotte ook SF voor.

Acteerwerk was redelijk tot matig, script ietwat slap maar met een leeg hoofd kom je er wel doorheen.

Voor de liefhebber van jaren 90 prenten en SF. Puur ontspanning meer niet, dus niet met hoge verwachtingen deze prent gaan kijken.