Me, Myself & Irene (2000)

3,05

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Jim Carrey, Renée Zellweger en Chris Cooper

Agent Charlie leeft een voorbeeldig leven. Als State Trooper probeert hij de vrede binnen de gemeenschap te bewaren. Wat er ook rondom hem gebeurt, hij verheft nooit zijn stem. Kortom, hij is eigenlijk veel te goed voor deze wereld. Ook wanneer zijn vrouw hem op een dag plotseling verlaat, geeft Charlie geen krimp. Maar op een dag gebeurt er iets vreemds met hem. Plots lijdt hij aan een gespleten persoonlijkheid. Zijn goede kant, Charlie, blijft bestaan. Maar soms is hij Hank, een brutale durfal. Zijn meerderen geven hem de opdracht even vakantie te nemen en alleen nog de voortvluchtige Irene naar een ander politiebureau te brengen. En dan loopt het volledig mis.

216 BERICHTEN 20 MENINGEN
avatar van Timothyvdmeer
Vagiclean huh? What's the matter, honey? Little extra cheese on the taco?
Excuse me?
No, excuse me. There's no tag on this.
[grabs microphone]
Price check on Vagiclean, aisle five. I repeat: price check on Vagiclean, aisle five. That's Vagiclean. We've got a customer down here with a full-on fallopian fungus. She's baking a loaf of bread and I think it's sourdough.

Ja dit stukje zorgt toch elke keer weer dat ik het bescheur van het lachen. Geweldige film van Carrey met daarnaast ook nog eens zijn 3 zoons.

avatar van Lof78
Had hem wel eens gezien.... maar het was weer om te gieren gisteren **** sterren!

avatar van PSV.
Goeie film , jim op zijn best.

avatar van SmackItUp
Wat een onnozel geniale vent is het toch die Carrey.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Me, Myself & Irene

Bah, ik ben overduidelijk GEEN fan van Carrey. Na zijn heerlijk rollen in Dumb & Dumber (1994) en The Truman Show (1998) was ik erg enthousiast geworden omtrent deze man, hier vond ik hem echt heerlijk acteren en het waren zeker GEEN slechte films, maar toch heeft Carrey iets wat mij dus totaal niet kan boeien en daarbij dus ook niet vermaakt. Ook bij deze film heb ik me helemaal niet vermaakt om de man, met zijn af en toe wel eens leuke momenten zijn de rest van zijn streken echt dodelijk, zo heb ik mij er aan geërgerd soms.

Het verhaal was , prima. Politie agent Charlie Baileygates gaat trouwen maar zijn vrouw gaat op de eerste dag al vreemd. Ze krijgen een drieling en zijn vrouw verlaat hem. Zijn leven is toegewijd aan de politie en hij houd van zijn motor. Op een dag is hij het helemaal zat (volgens mij) en er slaat iets om in zijn hoofd waardoor hij veranderd in personage en een soort vna duivels wordt. Dit blijft hij houden tot het eind, en vind zijn nieuwe liefde Irene P. Waters

Het verhaal kon nog wel maar het concept was echt een aftreksel. Ook leek het soms dat ik naar een hele fout maar o zo slechte groep acht school musical zat te kijken, nee ik kon echt niet genieten van deze film. Carrey ligt mij wat dat betreft niet zo goed (Vaak) maar ik ben vaak nog wel benieuwd naar andere films waar hij in speelt, omdat het nogal vaak om kan slaan tussen ons. Jammer, maar helaas. Verkeerde poging aan mijn kant.

avatar van IH88
“He may have advanced delusionary schizophrenia with involuntary narcissistic rage. But he is a very gentle person!”

Absurde film. Het verhaal is origineel en Carrey en Zellweger zijn een leuk duo. Carrey speelt iemand met een gespleten persoonlijkheid en dat is wel aan hem toevertrouwd. Het betere gekke bekken werk is het gevolg. Het verhaal vliegt alle kanten op en er komen een reeks van kleurrijke personages voorbij. Het verveelt geen moment en dat zorgt voor een prima kijkervaring.