• 8.260.537 stemmen

Abeltje (1998)

Familie / Avontuur | 110 minuten
2,40 1.173 stemmen

Genre: Familie / Avontuur

Alternatieve titels: Abeltje en het Mysterie van Quoquapepapetl / The Flying Liftboy

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Ben Sombogaart

Met onder meer: Rick van Gastel, Soraya Smith, Frits Lambrechts

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 26 november 1998

Plot Abeltje

Abeltje gaat werken als liftbediende in een groot warenhuis dat in zijn dorp geopend is. Hij is een dromer en vraagt zich af waar de groene knop bovenin de lift voor is. Met de mensen in zijn lift, een meisje dat hij kent, een zanglerares en een vertegenwoordiger in mottenballen wordt hij gelanceerd door het dak van het warenhuis zonder dat ze controle hebben over de lift of weten waar ze terecht zullen komen.

image

Jordy

Zeer vermakelijk filmpje, met leuk acteerwerk (van zowel de kids als de ouderen), een apart sfeertje en een paar mooie beelden. 3 sterren.

Jordy

kreeg ineens zin om deze film toe te voegen, weet ook niet waarom

kappeuter (crew films)

kijk ook bij Abel.

Jordy

ohja die hadden we ook al

avatar van cornelis

cornelis

Dit is echt niet goed. Het is niet anders, ik kan er niet veel van maken.

avatar van Jos2

Jos2

Zo'n beetje alles wat er mis kan zijn is mis in deze film. Lelijk gedraaid, slecht gemonteerd, vreselijke muziek, een stom script en hier en daar zelfs slecht geacteerd.

avatar van kbautr

kbautr

Prachtig boekje van Annie MG schmidt en dan durven ze er zo'n film van te maken. Hij leek me vlot te beginnen, maar dat was zo over. De jongen die abeltje speelt overtuigd niet (kruimeltje hetzelfde geval). De film is te kaal, te droog, te saai, en de effecten zijn waardeloos. Ik denk dat Annie er achteraf niet zo gelukkig mee is geweest. Gelukkig is minoes er om het goed te maken.

Groet Kbautr Bart

avatar van BS

BS

ik vind dit een leuk opgezette verfilming.Goed geacteerde luchtige jeugdfilm. 3.5 ster

avatar van vliegtuig13

vliegtuig13

Ik vind het verhaal nogal onnozel. Het is slecht geacteerd, en de special-effects maken 't er ook niet beter op. Nee, Abeltje is leuk voor kinderen maar...

avatar van Jerome-B

Jerome-B

M'n kleine broertje had deze film een keer gehuurd, dus ben hem maar gaan meekijken en ik moet zeggen dat ie me behoorlijk meeviel voor een Nederlandse film, leuk verhaaltje, en er wordt aardig geacteerd. 2,5 sterren.

avatar van Jildou

Jildou

Abeltje gaat wel, de film is wel okeej, wat ik persoonlijk het mooiste aan de film vind is de titelsong: Vlieg met me mee van Trijntje Oosterhuis..

Dat vind ik zooo'n mooi liedje

De film zelf krijgt 2,5 ster

visje1991

leuke film om 1 X te zien maar niet om te kopen

2.5

avatar van killerbee

killerbee

haha nee

saaie flim geen goede humor

avatar van gotti

gotti

Tja hij viel bes wel mee eingelijk. 2,5*

avatar van Lottt

Lottt

gewoon een blijheid-film, vermakelijk enz

avatar van Nils

Nils

Ik heb hem geloof ik al 2 keer op TV gezien, en elke keer zet ik 'm weer op een andere zender.

Niet overtuigend geacteerd, maar goed: het zal wel aan mijn leeftijd liggen. Ik hoop dat de films die Burny Bos mag verfilmen een betere cast/verhaallijn hebben.

Misschien wel leuk voor de kinderen, en daarom:

Beoordeling: **

avatar van Cornholio

Cornholio

Deze film zuigt zo dat het in de ontwikkeling had moeten worden gestaakt om deze film te maken.

avatar van Sjaak

Sjaak

Cornholio schreef:

Voor de kids is ie toch wel leuk?

avatar van nRg

nRg

Nou Cornholio, ik geef je helemaal gelijk. Dit is een van de meest waardeloze films die ik heb gezien. Maar ik ben geen kind meer dus misschien is hij wel leuk voor de kinderen onder ons.

avatar van Lynx

Lynx

Best wel leuke films voor kinderen onder de 12, Maar voor volwassenen: VAL NIET INSLAAP

MaTtIeBoY

Wel grappige film *** sterren

avatar van speedy23

speedy23

Hippe verfilming van het gelijknamige boek dat Annie M.G. Schmidt (1911-1995) in '53 schreef en toendertijd als hoorspel een groot succes was. Scenarioschrijver Burny Bos moderniseerde de personages. De soundtrack bevat onder meer nummers van Backstreet Boys, Five, Total Touch, Volumia! en Vengaboys...

Wouter

...en slaat de plank volledig mis.

avatar van hans vd togt

hans vd togt

yep, maar wel grappig was dat henny vrienten 1 van de spaanse dudes was die aan het zingen was..."mijn o mijn, ooh ik heb pijn ooh zo pijn tot over mijn oren smoor...etc"

Wouter

het was Vrientens idee om dat te doen met alle leden van Doe Maar (dit was een paar jaar voor de reunie), maar de makers vonden dat geen leuk idee.

avatar van hans vd togt

hans vd togt

en de rest van doe maar hoogst waarschijnlijk ook niet...:-)

Wouter

Daar dacht Hennie anders over.

avatar van Anne_Girl

Anne_Girl

Ik vond het een saaie film. Het enige leuke stukje vond ik de lift, voorderest vond ik deze film niet echt bijzonder.

avatar van l0n

l0n

Leuke kinderfilm...*3

avatar van Bioscoopfilm

Bioscoopfilm

Leuke film, niet saai en best origineel in sommige stukken. Een echte goede hollandse film! 3,5