Invasion U.S.A. (1985)

2,36

Actie / Avontuur

geregisseerd door Joseph Zito
met Chuck Norris, Richard Lynch en Melissa Prophet

Een leger terroristen bedreigt de Verenigde Staten. Een internationale bende gangsters onder leiding van Rostov, wil de Verenigde Staten doen wankelen. In het gehele land organiseren ze aanslagen en laten openbare gebouwen in rook opgaan. Het gehele land gaat gebukt onder gruweldaden: onschuldige burgers worden neergeschoten, er ontstaat paniek en de bevolking verbergt zich. Zo raakt de hele economische activiteit verlamd.

75 BERICHTEN 9 MENINGEN
avatar van schram101
Geniale poster hier boven aan de pagina. Film is iets minder geniaal helaas.
Een film als deze beoordelen op verhaal is natuurlijk ziek, maar wat voor mij wel een vereiste is in dit genre, is dat dátgene wat tussen de actiescene's door zit, wel boeiend, cq vermakelijk is. Helaas is dat bij Invasion U.S.A. niet het geval.
Norris, uiteraard weer met de uitstraling van een onbenul, knalt in de ene na de andere scene (overigens van-de-hak-op-de-tak aan elkaar geplakt) een bataljon aan slechterikken neer. Best vermakelijk, maar deze haalt bij lange na het niveau niet van bijvoorbeeld Delta Force.

Openingsscene is wel leuk trouwens!

avatar van 606
glimlicht schreef:
Wat een geweldige hoop stront!
Nooit geweten dat mensen een hoopje stront geweldig konden vinden.

avatar van Beertje45
dit vind een mindere van Chuck, er is weinig of geen plaats voor de man zijn karate moves, waar ik toch steeds naar uitkijk bij zijn films. er is aardig wat vaart en aktie aanwezig, Richard Lynch heeft de perfecte rotkop voor de bad guy, maar houdt beter zijn mond, wat een gewauwel braakt die uit. het patriotisme is ook weer volop aanwezig, wat ik niet leuk vind. spectaculair einde wel.

Van mij krijgt deze een vette vier. En niet vanwege de kwaliteit, maar wel vanwege de hoge amusementswaarde:
- oppervlakkig script --> Je weet wie goed is en wie slecht en daar houdt het mee op. De slechte is slecht, maar waarom of waar hij vandaan komt is een mysterie. Chuck is goed.
- over the top action --> Rambo seems to be a sissy.
- erbij gesleurde randfiguren
- Amerikaans pattriotisme
- ...
Heerlijk gewoon. We like Chuck!

avatar van RuudC
Woorden schieten tekort uiteraard bij deze actieprent van Chuck Norris. Net als in Delta Force 2 heeft Chuck de mogelijkheid de badguy naar de eeuwige jachtvelden te helpen, maar dit wonderkind beseft dat een film van achttien minuten de mensen niet naar de bioscoop zal helpen. Wat volgt is een kat-en-muis-spelletje waarin Chuck speelt met zijn slachtoffers en ze op heerlijke manieren om zeep helpt. Daar waar terroristen de boel komen verzieken, is daar altijd Chuck Norris om daar op wonderbaarlijke wijze een stokje voor te steken en daarbij zelfs de lachers op zijn hand weet te krijgen. De uitslag van de film stond van tevoren al vast. Daarbij mag gezegd worden dat de finale wel erg cool was, al is het Amerikaanse (cavalerie)leger uiteraard te laat. Wel heb ik geen (roundhouse)kicks gezien, vandaar 1,5 ster aftrek.

avatar van Captain Pervert

RuudC schreef:
Wel heb ik geen (roundhouse)kicks gezien, vandaar 1,5 ster aftrek.

Meneer Bungel
It's time...

Waarschuwing: dit bericht bevat mogelijk spoilers... Yes, wat een feest(je)! Die Norris, met zijn -10 op de schaal van vaatdoek aan uitstraling en misplaatste coolness, op de één of andere manier blíjf je toch gewoon kijken. Een beschamend plot, maar wel goed voor tal van hilarisch foute en mislukte scènes. Want zo'n invasie zou in werkelijkheid een slechte grap geweest zijn (''20 of 40 voertuigen - we kunnen niet tellen, baas!''), maar de manier waarop dan te werk wordt gegaan, is venijniger: bevolking opzetten tegen de politie, wat in essentie maar één keer redelijk uit de verf komt - het deed denken aan een Manson die een rassenoorlog wilde beginnen. Dan zag ik nog een verwijzing naar de Zodiac Killer, bij het aanvallen van de schoolbus vol kinderen. Dus, mikey gelijk gevend, je moet wel een flink eind reizen om de schaamte voorbij te komen, al vind ik dat anno 2013 een stuk beter te doen dan indertijd het geval zou zijn geweest.

En dan nog heel wat explosies en schietwerk daaroverheen, waar ik toch best voor te porren blijk te zijn. Ik heb onze held trouwens wél een paar keer zien trappen...

Three bazookas.

avatar van Mischa
Mooi hoor: Uitgerekend deze Norris-knallert is mijn 1800ste stem op MM! Toch een leuke mijlpaal

avatar van jarno1975
schram101 schreef:
Geniale poster hier boven aan de pagina.

Hoe hij die uzi in zijn linkerhand vast heeft Schiet hij zo om het hoekje

B-200
Wel tof als dat snuifbuisje bij dat wijf in haar neus geramd word.

avatar van madmax2011
snap niet dat mensen dit een slechte film vinden dit is een typisch jaren 80 knok films

ipman-99
"You're beginning to irritate me.." ... " !!!

Chuck Norris (Heropfrissing) !!! 'Invasion U.S.A.' is weer zo'n typische
nostalgische Actiefilm die ik in mijn 'kinder' jaren grijs draaiden.
Chuck Norris was altijd één van mijn helden in die heerlijke
'ouderwetse' Actiefilms waarin één man het opneemt tegen een bende
gangsters ! Wat volgt is een verhaal dat vooral dient als kapstok om
uit te pakken met heerlijke 'ouderwetse' actie momenten.
Wat me altijd is bijgebleven is die scène waarin een vrouw snuift met
een soort van buisje en waarin dan Rostov haar hoofd erin duwt, zodat
het buisje in haar neus bloederig glijdt. (die scène was al op mijn netvlies
gebrand vanuit mijn 'kinder' jaren !
Enorm veel 'coole' actie in de vorm van gevechten en vuurgevechten ... !
Personage Rostov (acteur Richard Lynch) is gemaakt voor in dit soort van genre films de
slechterik te spelen ! Onder leiding van Rostov en zijn 'leger' worden er
heel wat aanslagen in Amerika gepleegd.
Denk maar bv aan die scène in die vredige woonwijk tijdens kerst, waarop
dan Rostov met zijn baooka te keer ging ... toegegeven ik was er even niet goed van !
Verder is Chuck Norris de held in de film met heel wat coole oneliners, man
wat kan ik daar van genieten !

avatar van Filmkriebel
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Na het zien van Invasion USA ben ik ervan overtuigd dat slechts een man Islamitische Staat zou kunnen stoppen : Chuck Norris, dat is zeker. Deze idiote actiefilm is totale kul: alsof een 150-tal terroristen zomaar Amerika in vuur en vlam zouden kunnen zetten. En dan duikt Norris natuurlijk overal op, net wanneer er iets gebeurt. Soms wordt het echt grappig, zoals met die bom op die schoolbus . Het einde is pijnlijk slecht maar past helemaal bij de rest van de film. Toch redelijk vermakelijk tot op een zeker niveau maar Norris blijft een levenloos acteur.

avatar van Alexander1900
Geen al te beste film van Chuck Norris die hier de Terminator speelt en er ook naar acteert. De 'bad guy' Rostov (Richard Lynch) heeft ook al de gelaatsuitdrukking van een Terminator. De actie daarentegen is over het algemeen goed gedaan maar vind de hele film op de een of andere manier niet boeiend genoeg.

Een voldoende.

avatar van Phantasm
Geweldige aktiefilm waar ik me prima mee heb vermaakt.