John Wick (2014)

Verenigde Staten / Canada / China
Actie / Thriller

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Adrianne Palicki en Willem Dafoe

De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick, worden opnieuw aangewakkerd wanneer een crimineel zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. Hij volgt de man naar New York, waarbij een maffiabaas en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.

322 BERICHTEN 83 MENINGEN
avatar van Tommy De Vito
geplaatst: 20 oktober 2015, 09:19 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Matige film, de zoveelste Hollywood vigilante- actie film, want nergens maar dan ook nergens is de film even origineel...

Wat je dan op je bord krijgt voorgeschoteld is, een zwak script. In combinatie met de voorspelbaarheid, is deze prent al met al een teleurstelling. Verhaal; De zoon van de machtige baas Tarasof, steelt Wick's Ford Mustang, vermoord zijn hond en slaat Wick bijna de andere wereld in. Daar ging het voor mij al mis. Hij is de zoon van de baas en aangezien deze zoon, die overigens goed acteert, het stokje van zijn vader over zou moeten nemen, moet ooit van de naam John Wick hebben gehoord. Sterker nog, deze Wick was een member van deze Russische familie, waardoor hij hem moet herkennen aan zijn uiterlijk. Ongeacht hoe oud hij was in die tijd dat Wick voor zijn vader werkzaam was. Wie kent John Wick niet? Waar hij ook kwam, iedereen kent 'de John Wick'.

Voorspelbaarheid; toen Wick eenmaal te grazen was genomen, wist ik dat onze vriend Marcus (gespeeld door Dafoe), de boel zou sniperen en zo Wick kon ontsnappen.

Commando; ik dacht werkelijk waar dat Schwarzenegger veel mannen in zijn eentje de das om draaide in de film Commando (1985), maar dat is een lachertje hoeveel man deze John Wick om zeep helpt. Hij, nota bene in zijn eentje, rolt de hele Russische organisatie in zijn uppie op. Kinderlijk. Ik denk dat The Terminator het van John Wick zou verliezen..

Acteerprestaties; Reeves speelt degelijk en een rol als deze past perfect bij hem. Alfie Allen, die erg goed speelt in de serie The Game of Thrones, acteert hier ook prima. William Dafoe viel me wat tegen. Michael Nyqvist, die Viggo Tarasov speelt, doet het prima maar ik had liever Rade Serbedzija in deze rol gezien. Serbedzija heeft een prachtig Russisch accent en straalt ook veel meer uit als badguy.

Uiteraard zijn er ook een paar pluspunten te vinden in de film. De actiescènes zijn goed in beeld gebracht (met een paar harde scenes) en er zit vaart in de film. Hierdoor kijkt de film vlot weg. Leuk voor een keertje, meer ook niet.. 2,5

avatar van Daan258
geplaatst: 23 oktober 2015, 23:32 uur [permalink]
Heerlijk actie filmpje.

Het verhaal is zo vreselijk en zo simpel als het maar kan zijn, (eigenlijk gewoon geen verhaal:p)
maar de heerlijk, brute en vele actie maken echt een hele hoop goed.
Het is echt letterlijk anderhalf uur non stop knallen 🙂
Keanu Reeves zet niet een hele bijzondere rol neer, maar het acteerwerk was verder gewoon prima. Ook een leuke verassing toen ik Willem Dafoe in beeld zag. Ik had namelijk geen idee dat hij in deze film speelde.

Zo op z'n tijd zijn dit soort films echt heerlijk om naar te kijken. Geen verhaal maar wel heel, heel veel actie.

avatar van Vinokourov
geplaatst: 7 november 2015, 12:11 uur [permalink]
Ja euh hallo, hebben we dit soort ultra-violent-films nou niet genoeg gekregen? John Wick (Keanu Reeves) zijn hond wordt omgelegd door een stel maffioso-Russen en zijn auto wordt ook nog gestolen. John ontketent in een onstopbare woede en knalt zowat iedere Rus woonachtig in New York af. Het is echt heel saai en zielloos en de actie probeert stoer over te komen. Dat zal bij menigeen nog wel wat op pluspunten kunnen rekenen, maar op mij heeft dat geen effect meer. Vond dit echt een uitermate vervelende en lawaaiige film.

avatar van Stuntovic
geplaatst: 8 november 2015, 17:11 uur [permalink]
Ik snap niet waarom er zoveel geweld gebruikt en gemoord moet worden..
Buiten het feit dat het om een dood hondje ging, was het volstrekt onnodig om dan maar de hele Russische Maffia om te leggen terwijl je eigenlijk maar 1 persoon kapot wil maken.
Beetje kansloos.

geplaatst: 11 november 2015, 19:49 uur [permalink]
Goeie film over een huurmoordenaar met pensioen die zijn oude levensstijl weer oppakt na een onfortuinlijk incident. Een vrij rechtoe-rechtaan wraakfilm, maar wel eentje met ballen. De actie-scenes zijn zowel ruig als stijlvol in beeld gebracht. De film heeft genoeg vaart en het hele ondergrondse wereldje wordt goed neergezet. Verder is Keanu Reeves uitstekend gecast hier.

geplaatst: 7 januari 2016, 21:12 uur [permalink]
Zeer slechte film met ook nog eens erg matig acteerwerk. Het verhaal is flinterdun en komt erop neer dat een gestopte huurmoordenaar wraak wil nemen. Vervolgens wordt zijn meedogenloosheid en moordvaardigheid opgeklopt tot ongekende hoogten en laat hij in wat actiescenes zien dat hij met wapens om kan gaan en wat kan vechten. Toch incasseert hij ook genoeg klappen en kogels, maar desondanks is het uiteraard een afvalrace van bad guys die het loodje leggen totdat onze held zijn doel heeft bereikt.
Totaal overbodige film en eigenlijk gewoon een verspilling van mijn tijd geweest.

avatar van Saving Pvt. Pyle
geplaatst: 16 januari 2016, 00:13 uur [permalink]
Mooi maar niet uniek gefilmd, redelijke goede acteurs, maar een verschrikkelijk zwak verhaal wat ik al duizenden keren eerder gezien heb. Begrijp de hoge waardering van 3,25 dan ook niet. Magere 2.

avatar van Warp
geplaatst: 20 januari 2016, 21:01 uur [permalink]
Prima actiefilm met een goede rol van Reeves. Alhoewel het verhaal zwak is zoals de meeste actie films vond ik wel dat de film een aantal mooie sfeervolle beelden had. Met name de club scene en het einde. Dikke 3,5*

avatar van renzoroy
geplaatst: 9 februari 2016, 02:42 uur [permalink]
Eindelijk hebben we Reeves weer eens in een goede rol. Het verhaal is niet echt origineel, maar toch heeft de manier waarop het verteld wordt iets bijzonders. Het eindresultaat is dan ook een goede actiefilm, niets meer of minder... Het vervolg staat gepland voor ergens in 2017! Ik ben benieuwd 🙂

avatar van DieHard4
geplaatst: 22 april 2016, 19:12 uur [permalink]
Heerlijke actiefilm, simpel verhaal maar niet elke film hoeft een diepere betekenis te hebben.
Fijn film avondje en zeer ontspannend.
Kan niet wachten op het vervolg.

avatar van Rosicky
geplaatst: 14 mei 2016, 21:56 uur [permalink]
Aardige wraakporno. Heeft een paar mooi geschoten actiescènes, bijvoorbeeld die in de discotheek. Je kan ook wel merken dat er twee voormalig stuntmannen achter de camera stonden die genoten van hun eerste kans als regisseur. Maar uiteindelijk is het allemaal iets te voorspelbaar en by the numbers om écht te blijven hangen.

avatar van Karl van H.
geplaatst: 23 mei 2016, 17:01 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik vond hem toch wat tegenvallen. Reeves is best cool en de film kent een paar hilarische momenten (die agent die bij Wick aanklopt vanwege de geluidsoverlast, bijvoorbeeld), maar de actiescènes waren wat aan de matige kant. Het had van mij wel wat harder en vooral gestileerder gemogen. Bovendien kan ik geen CGI-squibs of -muzzleflashes meer zien.

avatar van El ralpho
geplaatst: 13 juni 2016, 11:24 uur [permalink]
Botergeile actie

Dan ben ik maar puur gericht op hersenloos vermaak, so what? Schijnt deze film constant in het gezicht van de kijker te smijten. John Wick lijkt zich volledig bewust te zijn van wat voor een film het wil zijn en richt zich hier volledig op met uiterst bevredigende resultaten. Het verhaal is enorm simpel in eenvoud;
ex-huurmoordenaar John Wick wil wraak wanneer een crimineel zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. That's all there is. Maar hoe flinterdun het verhaal ook mag zijn, deze opzet voelde wel verfrissend aan. Vervolgens vervalt natuurlijk alle logica omdat het volstrekt onrealistisch is dat de heer Wick vanwege deze reden de volledige Russische maffia om zeep helpt. Dit alles voelt allesbehalve origineel aan, maar de makers weten er mee weg te komen vanwege de vakkundig geschoten beelden, de constante adrenaline rush en natuurlijk Keanu Reeves die gewoon weer is wat hij moet zijn; een bad ass personage. Overigens kijk je dit soort films ook niet voor de logica, dus kijkers die daar kritiek op leveren weten de film sowieso ook niet in perspectief te zien.

Iedereen die dit wel kan en een liefhebber van actiefilms is waar het verhaal van ondergeschikt belang is en waar het enkel draait om botergeile vakkundig in beeld gebrachte actieporno, zal een geweldige tijd beleven met deze film.

avatar van Tup&Joep
geplaatst: 29 juni 2016, 23:55 uur [permalink]
Het verhaal is niet om over naar huis te schrijven maar de actie is lekker veel en vuldig en daar gaat het voor mij om. Kortom, van genoten.

avatar van Walter White
geplaatst: 24 juli 2016, 21:39 uur [permalink]
Wat een film wat je allemaal doet voor wraak geweldig om te zien kan niet wachten op deel 2 laat maar komen 😄

avatar van milannn
geplaatst: 25 juli 2016, 17:52 uur [permalink]
Allereerst een prutverhaal. Een wat interessanter verhaal en personages had de film waarschijnlijk goed gedaan, maar die insteek had men duidelijk niet. En als het dan een en al actie is, moet het wel goed zijn en dat is het zeker; de actie is briljant. Geweldig geschoten en ook overzichtelijk. Dat zien we niet heel vaak meer tegenwoordig. Het geluid is eveneens van een heel hoog niveau. Goed, als pure actiefilm dus meer dan geslaagd.
Keanu Reeves vind ik wel een v.d. meest dramatische bekende acteurs, maar is hier prima op z'n plek. Veel hoeft 'ie ook niet te zeggen. Prima kop, prima stem voor een dergelijke film.

Kleine 3,5*. Ben benieuwd naar het vervolg 🙂

avatar van speliz
geplaatst: 28 juli 2016, 20:21 uur [permalink]
Prima actie-film...verstand op 0 en kijken.

geplaatst: 29 juli 2016, 12:53 uur [permalink]
Prima actiefilm. Alleen Keanu Reeves vond ik slecht gecast met zijn slanke uiterlijk als ex huurmoordenaar.
Had er liever een The Rock of in ieder geval een gespierde gast gezien. Dan kwam het wat overtuigender over.
Maar voor vermaak prima in orde. 3,5*

avatar van Timothyvdmeer
geplaatst: 6 augustus 2016, 14:05 uur [permalink]
Lekkere rauwe actie film. Reeves doet het prima.

avatar van Insignificance
geplaatst: 6 augustus 2016, 16:34 uur [permalink]
Rauw? Eerder gestileerd.

The Rock in een film als deze.. 🤐

avatar van Rujar
geplaatst: 24 augustus 2016, 14:07 uur [permalink]
Zou eerder een film zijn voor onze vriend Jason Statham.

geplaatst: 1 september 2016, 21:48 uur [permalink]
Begon ontzettend lame, maar werd vanuit het niets erg gaaf. De opruimploeg, het hotel, de nachtclub, de kerk en in iets mindere mate het safehouse waren erg cool. Er zit visie in het wereldje dat Stahelski creëert. Hij weet de vibe niet helemaal tot het einde vast te houden, maar deze film onderscheidt zich duidelijk van andere wraakfilms, omdat het iets doet met het wereldje. Het Is af en toe haast cult.

avatar van Crook
geplaatst: 17 september 2016, 00:16 uur [permalink]
Eigenlijk was alles aan deze film gewoon kut

avatar van Alathir
geplaatst: 28 september 2016, 22:16 uur [permalink]
Actiefilms hoeven helemaal geen ingewikkeld verhaal te hebben, dat bewijst deze film. Goed gestileerde vechtscènes met heerlijke soundtracks tillen John Wick naar een hoger niveau. Puur entertainment. Het verstand op nul na een vermoeiende werkdag en kijken maar, meer hoeft het niet te zijn.

Er heerst een soort van sfeer over het grootste deel van deze film. Jammer dat het deze obscure sfeer niet helemaal tot het einde kan vasthouden, maar al bij al een verdienstelijke poging. Ook vele bekende koppen tegengekomen (oa een aantal acteurs uit series zoals Game of Thrones (Alfie Allen), Agents of Shield (Adrianne Palicki), Agent Carter (Bridget Regan)) en natuurlijk Keanu Reeves, Michael Nyqvist en Willem Dafoe om de "topcast" te vervolledigen. Een film dient te worden beoordeeld naar wat het tracht te bereiken bij de kijker en is daarin, wat mij betreft, wel in geslaagd. Niet alles was even goed, maar toch 4*.

avatar van IH88
geplaatst: 6 oktober 2016, 13:00 uur [permalink]
“You killed my dog!”

Spijkerharde actiefilm over de liefde van een baasje voor zijn hond. Een aantal bad guys doen zijn hond wat aan en dat kan ex-huurmoordenaar John Wick natuurlijk niet over zijn kant laten gaan. Die hond heeft hij van zijn overleden vrouw gekregen, dus de bad guys hebben wel een hele verkeerde hond en baasje uitgekozen om aan te pakken.

Natuurlijk horen die bad guys bij een groter netwerk van bad guys dus ook John Wick krijgt de grootste problemen. Lekkere actie/vechtscènes volgen elkaar in rap tempo op en ook het huurmoordenaars clubje waar John Wick toe behoort is erg vermakelijk. Het gezicht van Reeves staat altijd in het hetzelfde standje maar hier werkt dat in zijn voordeel. Prima vermaak.

avatar van konynewortel
geplaatst: 12 oktober 2016, 23:04 uur [permalink]
Heerlijke wraakfilm

avatar van Boneka
geplaatst: 22 oktober 2016, 10:53 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Normaal gesproken gaan deze films aan mij voorbij. Geloofwaardigheid 0,0 maar ach zo af en toe is het gewoon leuk om naar een wraakfilmpje te kijken al vraag ik mij altijd af hoe een liefhebbende echtgenoot omslaat in een doodsmachine. Het eerste half uur begint redelijk rustig voor dit genre, maar dan gaan alle remmen los en wordt het een grote schiettent. Daarbij valt op zeker in het sfeervolle clubhouse dat je de tegenstanders nog geen eens ziet. Iedere potentiele vijand die zijn kant uitkomt wordt vakkundig uitgeschakeld. En geen gewone discoganger die zich ermee bemoeit haha.

Over het plot zullen we het maar niet hebben. Overigens ook grappig er is zowat geen politie te zien, behalve die keer dat er iets teveel lawaai wordt gemaakt bij een massale slachtpartij. Okay het is John Wick dus die zullen we maar niet verder storen. Moet zeggen hij heeft daarom ook wel iets grappigs. Zeker als de indringers vakkundig worden uitgeschakeld en daarna een professioneel opruimteam komt lol.

Zie deze film met een vette knipoog, waar kogels niet te tellen zijn en hij in zijn eentje een heel legertje kan uitschakelen. Zelfs Rambo legt hier het loodje. Maar goed qua uitstraling muziek tempo geen klagen. En voor af en toe gewoon een lekker knokfilmpje maar dan met kogels.

avatar van Thorongil
geplaatst: 6 november 2016, 01:04 uur [permalink]
Herzien en halfje omhoog. Echt leuke actie, harde actie.

avatar van Richard_Voorhees
geplaatst: 29 november 2016, 21:33 uur [permalink]
Harde actiefilm met goed in beeld gebrachte fx en een sterke cast.
Keanu Reeves zet een uitstekende hoofdrol neer als de keiharde beroepsmoordenaar John Wick.
Er schijnt een vervolg in de maak te zijn en als deze net zo'n sterke actiefilm word als deze zeg ik laat maar komen.
Heerlijke no brainer.

avatar van wimaroca
geplaatst: 18 december 2016, 22:05 uur [permalink]
Hier vind ik nu helemaal niks aan,er vallen zo overdreven veel slachtoffers,dat je gewoon erom moet lachen,en dat is volgens mij niet de bedoeling.

Dan hadden ze hier eigenlijk Stallone voor moeten nemen,dan was ie nog een beetje te pruimen