John Wick (2014)

Verenigde Staten / Canada / China
Actie / Thriller

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Adrianne Palicki en Willem Dafoe

De dodelijke instincten van een ex-huurmoordenaar, genaamd John Wick (Keanu Reeves), worden opnieuw aangewakkerd wanneer een crimineel (Alfie Allen) zijn Ford Mustang steelt en daarbij de hond doodt die door zijn overleden vrouw aan hem is overgedragen. Hij volgt de man naar New York, waarbij een maffiabaas (Michael Nyqvist) en tevens de vader van de crimineel, opdracht geeft John Wick uit de weg te ruimen.

332 BERICHTEN 87 MENINGEN
avatar van Tisik
geplaatst: 16 juni 2015, 01:00 uur [permalink]
Matige film die vooral aantoont wat een waardeloze acteur Keanu Reeves is.

geplaatst: 17 juni 2015, 00:42 uur [permalink]
Voor mij ,een topactiefilm met veel geweld én goede acteurs.
Of zijn Keanu Reeves, Ian Mc Shane en Willem Dafoe misschien tweederangsacteurs?
Pretentieloos, zonder "boodschap" en dan? Die films vind ik meestal "boring".
Keanu reeves doet mij denken ,door zijn manier van acteren, aan Charles Bronson in de jaren
60 t.e.m. 90;
Niet teveel gezever,gepraat maar de slechterikken goed op hun "bakkes" geven.
Was het in het echte leven ook maar zo.....

geplaatst: 5 juli 2015, 18:04 uur [permalink]
bizhub schreef:
een leuke actiefilm is altijd welkom. In dat genre doet een acteur als Jason Statham het uitstekend maar gaat Keanu Reeves hier helemaal nat.
Natuurlijk moeten ze met hun fikken afblijven van je auto en als ze dan ook nog je hondje afmaken is dit blijkbaar voldoende grond om tientallen mensen neer te schieten. dit gaat in zo'n hoog tempo dat niet meer bij te houden is wie er geraakt wordt. Komt misschien omdat Keanu over een uniek pistool beschikt die je nooit hoeft bij te laden. zonder enige spoiler weg te geven is wel duidelijk hoe het weer afloopt.

Helemaal eens, onvoorstelbaar dat deze film hier en op imdb redelijk gewaardeerd wordt.....

avatar van John Milton

Pfff deel 2 staat volgens imdb al in de steigers 😳😳😳😳

avatar van John Milton
geplaatst: 5 juli 2015, 20:36 uur [permalink]

Pfff deel 2 staat volgens imdb al in de steigers ��������

Ik weet het, ik kwam op 5 mei achter dat nauwelijks 'bevrijdende' nieuws. Ach, het maakt een hoop mensen blij. Ik sla deze gewoon over met mijn zuurpruimenhoofd en ga iets kijken wat ik wél goed vind 👍

geplaatst: 5 juli 2015, 22:03 uur [permalink]
John Milton schreef:

Haha weet je wat het is, ik dacht vandaag ' wat is er toch met de ooit zoveel belovende heer reeves gebeurd' dus ik checkte imdb naar zijn recente werk en kwam deze tegen, een ruime 7, ook mijn doorgaans te kritische Moviemeter vrienden bleken john wick ruim te waarderen, dus ik ging er eens goed voor zitten. Maar wat een draak van een film, pfffff.

Nou genoeg geklaagd haha, on to the next one

geplaatst: 6 juli 2015, 11:05 uur [permalink]
Heerlijke soundtrack, Reeves met weinig tekst en een prima regie. Heb lekker ontspannen genoten van deze oldscool film.
Kan zo een pc-game van gemaakt worden alla Clancy.

avatar van Rodger
geplaatst: 24 juli 2015, 01:34 uur [permalink]
Knal, bang, schieten...
Ach ja.. niet verkeerd deze film, maar zoals eerder aangegeven is Jason Statham hiervoor een betere acteur.
Toch 3 sterren, voor een keer leuk om te zien.
3.***

geplaatst: 25 juli 2015, 17:44 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
GVD! 😠

Zit deze film net 15 min te kijken maar dat gebeuren met het cute hondje is echt onvergeeflijk!

avatar van Fortune
geplaatst: 25 juli 2015, 18:12 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
kos schreef:
GVD! 😠

Geen zorgen. SPOILER ALERT! John Wick is gonna kil them all!

avatar van Gang_Star
geplaatst: 26 juli 2015, 08:06 uur [permalink]
Een film met een zwak verhaal dat word goedgemaakt door een hele grote scheut actie. Keanu Reeves zet een aardige rol neer als de ex-huurmoordenaar die gedreven door wraak een spoor van lijken achterlaat.

avatar van sinterklaas
geplaatst: 27 juli 2015, 14:35 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Je zou het wel eens hebben... de grootste gedeelte van je leven zit je in de goot of vecht je voor ambitie of maak je verkeerde keuzes, met als druppel dat je ook nog een zieke vrouw hebt die komt te overlijden. Je hakt de knoop door en probeert er wat van te maken met de kleinste bezittingen die je nog over hebt die voor jou meer kostbaar zijn dan voor een ander. Maar ook dat wordt van je afgenomen door je oude verleden, en ja... om dat ene kleine ding kan de emmer overlopen en er iets in je knappen.

Dat overkomt John Wick, waarbij we kunnen bevestigen dat Keanu Reeves weer helemaal terug is van weggeweest. Slechts zijn auto en zijn hondje waren de kostbare dingen die van hem zijn afgenomen en om die "onschuldige dingetjes, wat theoretisch gezien nog niet het ergste is van allemaal" neemt hij wraak en besluit hij om af te rekenen met zijn verleden, wat voornamelijk bestaat uit de Russische maffia. Het is allemaal wel iets magertjes, maar de niet wegdenkende vette actie-scene's, waarbij er ook eens een keer om de zoveel keer een magazijn verwisseld moet worden (iets waar John Woo nog wel wat van kon leren) houden de film in toom en weet er weer een vanoudse wraakfilm van te maken, wraak om iets, wat voor vele anderen maar weinig voorsteld, maar voor John Wick wel...

De regisseur heeft ook overduidelijk een hele cynische blik op de wereld, want het lijkt erop alsof vele burgers en dan ook de politie, het heel gewoon vind als er weer eens een (meervoudige) moord heeft plaats gevonden ("Oh, je bent aan het werk, John Wick? Dan zal ik je nu niet storen") of ("laat de schoonmaak maar even komen") 😛 .

Verder gewoonweg weer een lekkere actiefilm, waarbij Reeves weer in topvorm is, en weer fijne trucjes uithaalt en de kogels je rond je oren kunnen vliegen. Ik ben benieuwd naar John Wick 2.

avatar van Left4Dead
geplaatst: 27 juli 2015, 16:09 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
sinterklaas schreef:

Volgens mij knapte hij namelijk ook wel eens klusjes voor de cops...

avatar van JacoBaco
geplaatst: 29 juli 2015, 08:54 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik kan meestal wel genieten van Keanu Reeves, maar wat een aanfluiting is hij in Man of Tai Chi! Echt verschrikkelijk! En zelfs dat is een understatement! Deze film vorige week gekeken en toen dacht ik, ik vind Keanu Reeves een prima acteur? Waarom eigenlijk? Oja, o.a. vanwege John Wick. Vorig jaar in de bioscoop gezien. Tijd voor een herziening.

Dus gister weer eens gekeken en de 3,5 ster blijft! Het is een strakke en dynamische film. Wel wat Bassie & Adriaan praktijken soms en dan zijn in dit geval helaas flinke minpunten! Zoals weglopende boeven terwijl ze John Wick eindelijk te pakken hebben! En iemand als John Wick met zijn criminele verleden op heel hoog niveau kan zijn huis niet beter beveiligen? De zoon van Viggo en zijn maatjes komen met gemak zijn huis binnen. En dan Keanu Reeves die soms wat traag en houterig aan het vechten is. Verder mijn complimenten voor Keanu. Hij toont zowaar een keer emoties en hij doet het sowieso bijna de hele film goed!

Tot slot. John Wick is voor mij een film die toch net even beter is dan de doorsnee actiefilm. En bovendien heeft de film een goed gevoel voor subtiele humor. Zin in deel 2 !

avatar van Redlop
geplaatst: 29 juli 2015, 12:49 uur [permalink]
Voorspelbaar actiegebeuren, maar wel erg sfeervol in beeld gebracht. De hele film me af zitten te vragen waar ik de Russische gangsterbaas van ken. Natuurlijk... Michael Nyqvist -> Mikael Blomkvist in Millenium: Män som hatar kvinnor.

avatar van LOTR-lover
geplaatst: 1 augustus 2015, 09:49 uur [permalink]
Ach ja, voor geloofwaardigheid ga ik wel naar een andere film kijken. Bij John Wick moet je gaan zitten met de verwachting: veel geweld, dikke wraakacties en een prima Keanu Reeves. Al deze dingen kun je na het zien van de film met plezier afvinken. Het is een uitstekende wraakfilm waar je met je verstand op nul absoluut van kan genieten.

Je moet absoluut niet teveel gaan nadenken bij deze film want dan loop je tegen veel te veel plotholes aan waar je je aan gaat ergeren. Zolang je dat niet doet, vermaak je je prima.

8/10 (IMDB)

geplaatst: 1 augustus 2015, 10:30 uur [permalink]
Weet iemand wanneer deel 2 uitkomt? Heb er nu al zin in.

avatar van Decec
geplaatst: 7 augustus 2015, 20:01 uur [permalink]
Een goede actie/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Keanu Reeves, Michael Nyqvist
en Willem Dafoe...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van Lof78
geplaatst: 8 augustus 2015, 11:40 uur [permalink]
Stond vorig jaar in een stripwinkel een discussie aan te horen tussen twee mannen over Keanu Reeves, dat die na ''The Matrix'' geen goeie films meer heeft gemaakt en opeens in een chineese martialarts film ook zijn kunste zo nodig moest laten zien... de andere persoon zei dat het hem nu wel de neus uitkwam!
Ennu na het zien van deze film, zeg ik het ook Keanu Reeves komt bij mij ook m'n neus uit!!
*/ ster

geplaatst: 11 augustus 2015, 01:38 uur [permalink]
Uitstekende film, prima gespeeld door Keanu Reeves. Geweldige acteur. Script van de film is wel iets voorspelbaar maar ach, dat is het script van Lord of the Ring ook 😄

avatar van Zwolle84
geplaatst: 29 augustus 2015, 15:41 uur [permalink]
Ik vreesde een beetje dat dit enkel gaaf zou zijn in de bios, maar ook na herziening thuis blijft hij moeiteloos overeind. Het heerlijk simpele revenge-verhaal blijft natuurlijk sowieso ongewijzigd, maar ook qua beeld (op blu-ray) en geluid gaat er niets van de beleving verloren.

Verrukkellijke testosteronflick met lekker flitsende maar duidelijk volgbare actiescènes, fraai camerawerk en een Keanu Reeves in z'n element.

avatar van Zwolle84
geplaatst: 29 augustus 2015, 16:00 uur [permalink]

Pfff deel 2 staat volgens imdb al in de steigers 😳😳😳😳

Sterker nog, het gaat volgens IMDB een trilogie worden. 🙂

geplaatst: 29 augustus 2015, 20:49 uur [permalink]
Zwolle84 schreef:

Sterker nog, het gaat volgens IMDB een trilogie worden. 🙂

Dat laat ik graag aan me voorbij gaan, jammer dat een ooit veelbelovend acteur zo terecht komt...

avatar van snarfje5508
geplaatst: 5 september 2015, 17:41 uur [permalink]
Zeker geen onaardige film met wat mij betreft net een beetje teveel van hetzelfde schieten en vechten maar wel met een behoorlijke vaart en een te begrijpen hoofdrolspeler die op wraak uit is. Behoorlijke cast die borg staat voor een stuk kwaliteit. Voor de rest simpele actie met een voorspelbaar einde. As usual in een dergelijke film. Heb me desondanks geamuseerd en dus een voldoende beoordeling.

avatar van frolunda
geplaatst: 5 september 2015, 20:52 uur [permalink]
Rechtlijnige actie film zonder al te veel zijpaden (al was dat hotel wel een hoogtepunt) en met een hoog comic gehalte (of was dit misschien oorspronkelijk een comic?).Reeves voldoet in de hoofdrol en de goed bezette bijrollen (onder meer Dafoe,MacShane) maken de 'fun' compleet.Verder niet al te bijzonder maar wel erg vermakelijk.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst: 20 september 2015, 21:10 uur [permalink]

Rabbitto
geplaatst: 21 september 2015, 23:55 uur [permalink]
frolunda schreef:

Het scheen geïnspireerd te zijn op een Anime en wellicht dus Manga. Met comic zit je er dichterbij dan je zou denken.

avatar van horizons
geplaatst: 9 oktober 2015, 10:19 uur [permalink]
Recht toe recht aan wraak/actie film. Goed uitgevoerd, Reeves die het eigenlijk gewoon heel goed doet, een soundtrack die passend is en actie mooi in beeld gebracht. Ja, leuke film. 🙂

avatar van DVD-T
geplaatst: 11 oktober 2015, 20:10 uur [permalink]
Als hij maar het juiste materiaal aangeboden krijgt kan Reeves een geweldige prestatie neerzetten om een bad-ass karakter te spelen.

John Wick is daarop geen uitzondering waarin Reeves een erg coole moordenaar speelt met het hart op de juiste plaats. De wereld die in deze film is gecreeerd is helemaal geweldig en erg leuk om naar te kijken. De actie scenes zijn lekker hard en in your face. Er zitten een paar geweldige scenes in.

De hele cast levert goed werk af. Regie is geweldig. Stahelski (en Leach) leveren geweldig werk af en maken een zo cool mogelijke film. De belichting en het gebruik van kleur is erg mooi, de cinematografie is fantastisch en de film kent een geweldige soundtrack en geluidseffecten.

Erg goede film.