I Am Wrath (2016)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Chuck Russell
met John Travolta, Amanda Schull en Christopher Meloni

Stanley Hill is een werkloze ingenieur die getuige is van de moord op zijn vrouw Vivian, die door een bende gangsters in een garage werd aangevallen. Stanley wordt verteerd door schuldgevoelens en achtervolgd door het beeld van zijn stervende vrouw. Wanneer rechercheur Gibson er niet in slaagt om de daders te berechten, wendt Stanley zich tot zijn oude vriend Dennis en besluit hij om het heft in eigen handen te nemen.

avatar van HALVE TAMME.
Hoppa, zin in!!!

avatar van 606
Ik ook

avatar van sinterklaas
Poster lijkt wel een kopie van Jack Rachel.

avatar van skinny_tie
14 april in de bioscoop en 13 mei op video, maar wel bij Pathé verwacht. Pathé hanteert toch een window van minimaal 4 maanden? (Wolff ook, maar zij hebben de film niet bij verwacht staan.)

avatar van @Noorderwijk
Gister in sneak Haarlem.

Simpele actiefilm met John Travolta als wreker op de moordenaars van zijn vrouw.
Erg voorspelbaar en niets nieuws. Veel doden.

avatar van sinterklaas

Reacher. (kut autocorrect)

avatar van Walter S.
Ik dacht dat John Travolta wraak ging nemen op zijn botoxdokter, maar dat bleek niet het geval. Wat een kop zeg, die Travolta.

Standaard wraakfilm, onderhoudend, geen topper, maar best aardig. Zou er geen 10 euro voor over hebben gehad, maar met de Unlimited kaart wilde ik hem wel even mee pikken.

avatar van Master Blaster
Over de top aktie film (in negatieve zin tot From Paris With Love) Maar door John Travolta toch een meevaller om naar te kijken.

Een uiterst voorspelbare, clichématige en futloze actiethriller waarin een voormalig commando uit machteloosheid voor eigen rechter ging spelen. In ieder geval hebben we het allemaal eerder en beter kunnen zien. Toch blijf ik het leuk vinden om John Travolta, ditmaal gekleed in leer, te zien spelen (maar dat zal wel een afwijking zijn ).

Veel beter dan al die schijt super-hero movies bij elkaar, waar hollywood je mee dood gooit....

Op een of andere manier vind ik Travolta in dit soort films wel passen met zijn uitstraling. Maar man, man, man, wat een clichés in één film.

avatar van james_cameron
Je zou de vadsige John Travolta hier haast gaan verwarren met The Terminator, compleet met Schwarzenegger-kapsel. Dit is een bedenkelijk aktiewerkje, vlot gemaakt en best onderhoudend, maar zonder een greintje originaliteit en/ of diepgang. De gebeurtenissen volgen elkaar zo snel op dat het als kijker amper bij te benen is. Van enige betrokkenheid bij de bordkartonnen personages is al helemaal geen sprake. Maar goed, de aktiescenes zijn best oké en ik heb me niet verveeld. De film is overigens een weerzien tussen Travolta en cameraman Andrzej Sekula, die beiden met Pulp Fiction betere tijden hebben gekend.

Cliche misdaad/wraak filmpje. Kijkt zeer makkelijk weg en daarmee ook gezegd zeer voorspelbaar. Niet te veel bij na denken want neemt de realiteit behoorlijk op de korrel. Dat moet je wel voor lief nemen.

avatar van boemboem27
standaard wraakfilmpje
gewoon naar kijken, simpel maar heb me niet verveeld.
alleen zag john Travolta er niet uit met z'n toupetje en gitzwarte haren.
gaat het de zelfde kant op als Steven Seagal,die ook denkt de eeuwige jeugd te hebben...

avatar van Left4Dead
Mmmm....... zit net een half uurtje in de film en denk bij het zien van Travolta in close up steeds dat ik de verkeerde film van de regisseur zit te kijken. Namelijk The Mask.
Of is het zomaar Nicolas Cage met een masker van Travolta op, zoiets als in Face/Off.

Nino_1993
Niet nadenken en genieten...

avatar van DiDa
Toen ik de poster dag dacht ik dat het een nieuwe Halloween film was met Michael Myers....

kathmandu schreef:

En daar ben ik het dan weer helemaal mee eens.

Het is allemaal klein vermaak maar het kijkt gemakkelijk weg en de regisseur heeft zijn best gedaan. Acteerwerk is prima te noemen alleen, zoals al vaker genoemd, is het verhaal gewoon uitgekauwd kauwgom waarvan de smaak verdwenen is.

Een wraakfilmpje in de stijl van de jaren 90.
Leuk maar meer ook niet, net een voldoende.

Oja, schrik niet van Tavolta's pruikje, het is niet meer dan opgespaarde schaamhaar geplakt op zijn schedel. Dat iemand ijdel is mag van mij, geen probleem. Maar dit lijkt echt nergens op, Gerard Joling de tweede.

DiDa schreef:

avatar van Brabants
Binnen het sub genre van de burgerwacht casu quo wraakfilms is dit niet eens zo'n heel onaardige film. De meesten denken waarschijnlijk bij de gelieerde naam van "John Travolta" dat het ineens een verschil zal maken bij dit toch al uitgemolken of generieke genre. Dit moet je bij deze naam al jaren met een korreltje zout nemen. Wat er dan over blijft is toch een vrij aardige film. Het camerawerk was wat goedkoop maar het mocht de pret niet drukken.

Actiefilm in de stijl van de jaren 80 reeks "Death Wish" met nu John Travolta als moderne Charles Bronson. Ook Liam Neeson's "Taken" komt een beetje in die richting.
Echter is deze "I am Wrath" net wat simplistischer dan eerder genoemde films en belangrijkste obstakel is .....hij overtuigt minder. De chemie die Bronson wel wist over te brengen in de "Dead Wish" reeks weet Travolta niet neer te zetten. De personages in de film zijn bovendien allemaal slechterikken, van crimineel en rechercheurs tot zelfs in het senaat. Als dan ook nog eens de meeste karakters matig geacteerd wordt, ontstaat er ook uiteindelijk een matig wraakfilmpje.
Ook al verveelt "I am Wrath"niet, echt boeiend wordt het ook nergens.....
Niet bijzonder dus.

Gewoon verstand op nul en gaan! Heerlijke voorspelbare actie film. Gewoon keiharde wraak.. ik hou er wel van..

avatar van riconx
Standaard actiefilm met de zoveelste zelfde verhaallijn. Had best nog wel aardig kunnen zijn als Travolta iets beter zijn best had gedaan om echt te acteren. Leuke film voor op de buis bij de borrel. Maar meer ook niet.

avatar van filmkul
Voorspelbare wraakfilm die netjes de formule volgt en niks origineels biedt. De opbouw is aardig en de vaart blijft er goed in. De film kijkt lekker weg. De actiescenes zijn redelijk. Soms is er wat spanning, maar op het puntje van je stoel...nee, dat kom je niet. De sfeer is best aardig en de acteurs doen hun werk. Sommige badguys hebben wel een aardig B-film gehalte. 2.5/3.0

avatar van Pazmaster
De dertiende in een doosje van twaalf. Een weinig originele wraakfilm met ook nog eens matig acteerwerk. De film weet dan ook nergens een klein beetje indruk te maken. Qua verhaal niet, qua acteerwerk niet en de actie is ook niet om over naar huis te schrijven. Gaaaaaaap.... been there, done that! Het einde is ook slecht gedaan, er wordt geschoten in een ziekenhuis en er is geen haan die er naar kraait! Yeah right! Ik vind dat de film zowiezo slecht in elkaar zit, het label B-film lijkt me hier wel op z'n plaats! Toch knap met een budget van 18 miljoen.

gauke schreef:

Dat is geen afwijking of we delen de afwijking. Zonder Travolta had ik deze film al na 10 minuten afgezet. Dankzij Travolta is het toch 45 minuten geworden. Langer hield ik deze martelgang niet vol.

avatar van Banjo
Walter S. schreef:

Ik dacht dat dat bij de film hoorde.. hij ziet er echt zo uit?
hij lijkt hier veel op Hellboy (2004)

Ik vind het wel fijn om hem weer terug te zien op het witte doek!