Brothers of the Wind (2015)

Alternatieve titel: Lukas & Abel: Vleugelbroertjes

Oostenrijk
Drama / Avontuur

geregisseerd door Gerardo Olivares en Otmar Penker
met Jean Reno, Tobias Moretti en Manuel Camacho

De jonge wees Lukas woont met zijn door rouw getekende vader in de bergen van Oostenrijk. De man compenseert het verlies van zijn vrouw door zich zeer ruw op te stellen waarbij hij zijn zoon, die indirect verantwoordelijk is voor de dood van zijn moeder, van zich wegduwt. De jongen zelf heeft sinds de dood van zijn moeder geen woord meer gesproken. Wanneer Lukas op een dag een uit het nest gevallen adelaarsjong vindt, besluit hij het groot te brengen.

avatar van mcdaktari
Dit lijkt me wel een prachtige film. Wat ik er van zag ziet er in ieder geval heel goed uit.
EAGLES - BROTHERS OF THE WIND - Video Dailymotion

avatar van fred1946
Net gezien deze film.
Pracht van een film/natuur docu.
Goed verhaal,goed geacteerd,een mooi begrijpelijke einde,en toch ook een spanning hoe gaat dat aflopen.
Ga het wel in Blue Ray zien dan komt het mooiste beeld er uit ivm natuur opname.

avatar van hoffhaan
Prachtige natuuropnames, maar de film heeft weinig op het lijf. Jack Reno in een andere rol als die we van hem gewend zijn. Familiefilm-drama over een jongen en een Arend. 3.0

avatar van Pastaman
Onwaarschijnlijk mooi gefilmd.
Lekkere zoete film voor de liefhebber.
Prachtige natuur.
Zeer knap gemaakt.

avatar van Phantasm
Film met mooie natuuropnames her en der, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Pazmaster
Een vrij kinderachtige familiefilm, over het grootbrengen van een adelaar, met prachtig geschoten natuurbeelden. Toch vond ik er niet veel aan, het verhaal heeft niet veel om het lijf en het acteerwerk is mager. Je kunt beter een mooie natuurdocumentaire gaan kijken, daar steek je meer van op en dan heb je ook geen last van die irritante voice-over van Reno met z'n Franse kutaccent. 2,5 voor de mooie beelden maar voor de rest is het niet veel soeps. Leuk voor de kleintjes misschien.

avatar van mixmaster
Schitterend gefilmd, zeer mooie natuur beelden en prachtige shots van de adelaar.
Het verhaal is magertjes maar de super mooie natuurbeelden maken alles goed.

avatar van Diederik58
Melodramatische film.
De ontzettend mooie natuur-opnamen maken veel goed.
Het is knap hoe ze bepaalde opnamen hebben gemaakt.
Ongeloofwaardig blijft dat Oostenrijkers hier Engels spreken (Reno poogt Engels te spreken).

Mooie film..
Alleen... De film gaat over het opvoeden van een adelaar door de mens, om hem daarna weer vrij te laten. Elk weldenkend mens kan begrijpen dat de shots met de adelaar natuurlijk gemaakt zijn met een tamme adelaar. Ik vond het allemaal erg overdreven en weinig geloofwaardig, toch 3 sterren voor de prachtige natuuropnames

avatar van keimpeS
Inderdaad mooie film, beetje een natuur documentaire en film in één. Schitterende mooie beelden en een ontroerend verhaal!

kappeuter (moderator)
Vanaf 15 februari 2017 in de bioscoop (Splendid Film)

Film die het vooral moet hebben van prachtige natuur beelden en een heerlijke sfeervolle soundtrack.
De beelden zijn echt een lust voor het oog.
Dat het acteerwerk behoorlijk houterig is stoort dankzij de eerder fraai genoemde beelden niet.
Resultaat is een indrukwekkend natuur drama film die een regelrechte good feeling achterlaat na afloop.
4.*

Schitterende film met veel universele symboliek voor hen die het verstaan. De beelden zijn adembenemend mooi en tonen de ruigheid en woestheid van de natuur in haar meest pure vorm.

avatar van Baboesjka
Mooie film. Mooie natuurbeelden, een goed verhaal en goed geacteerd. Ik houd wel van films waarin dieren een rol spelen. Ik was de enige in het filmhuis en dat was best een privilege, moet ik zeggen. Op zo'n groot scherm komt hij het best tot zijn recht. 3,5*

Knappe familiefilm, mooi als een natuurdocumentaire en met een onderhoudend verhaal met voorop de vriendschap en respect tussen mens en dier.
Puik om in dergelijke jeugdfilm een wereldster als Jean Reno aan te treffen.