• 8.258.457 stemmen

Geregisseerd door: John Hillcoat

Met onder meer: Casey Affleck, Chiwetel Ejiofor en Anthony Mackie

Releasedatum: 7 april 2016

Plot Triple 9

"The Code on the Street is Never Black & White"

Een groep criminele ex-militairen worden na een net geslaagde overval door de Russische maffia gechanteerd om nog een laatste zeer gevaarlijke opdracht uit te voeren. Daarvoor roepen deze de hulp in van een aantal bevriende corrupte agenten. Om de overval te laten slagen zien ze maar een uitweg, het in gang zetten van code ‘999’: een politiecode voor 'agent neergeschoten'. Deze code moet voor de nodige afleiding zorgen. Langzaam brokkelt het onderlinge vertrouwen af met vergaande gevolgen voor iedereen. Wat zich ontvouwt is een verhaal vol dubbelspel, hebzucht, wantrouwen en wraak.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Russel Welch

Michelle Allen

avatar van Redlop

Redlop

Bovengemiddeld sterke film. Vooral het Mexicaanse straattuig kwam realistisch en beangstigend over. Hier en daar komen Heat en Training Day voorbij, maar toch staat de film genoeg op zichzelf. Woody Harrelson sterk als altijd en ook Kate Winslet overtuigde. Het einde ging iets te snel.

3,5 *

avatar van frolunda

frolunda

Op voorhand een veelbelovende film die eigenlijk alles in zich leek te hebben om te slagen.Triple 9 had met onder meer Casey Affleck,Chiwetel Ejiofor,Kate Winslet en Woody Harrelson een prima cast aan boord,de Australische regisseur John Hillcoat had met zijn vorige drie flms (Lawles,the Road en the Proposition een geduchte reputatie opgebouwd en ook het verhaal/script leek bol te staan van de mogelijkheden.

En uiteindelijk is Triple 9 zeker geen slechte film geworden maar na afloop van het kijken bleef ik toch met een wat teleurgesteld gevoel zitten.

Lijkt wel een beetje of Hillcoat wat te veel hooi op zijn vork heeft genomen want ondanks enkele sterke scenes en degelijke acteerprestaties (Affleck maakt zelfs een erg sterke indruk) heeft Triple 9 een onaangenaam tempo,de film loopt gewoon niet,oogt rommelig qua scenario en naarmate het verhaal vordert begin je langzaam maar zeker je interesse te verliezen.

Waar het allemaal precies aan ligt is me ook niet volledig duidelijk maar Triple 9 komt nooit helemaal los en is uiteindelijk een wat onprettige kijkervaring,al bezit de film zeker bepaalde kwaliteiten.

avatar van mister blonde

mister blonde

• 11940 berichten

Toch wel lekkere en vrij harde (en grauwe) misdaad film. Af en toe is zo'n stoere mannen film gewoon effe nodig. Zelf een biertje opentrekken terwijl de mannen wat macho praat uitslaan in de kroeg. Prima avondje.

Openingsheist van de poster en de laatste overval waaraan de film zijn titel ontleent zijn zeer aardig. Maar de lange raid en achtervolging op 'de tank' vond ik écht goed. Hillcoat maakt het (weer eigenlijk) net niet helemaal waar, gezien ook de cast. Ook lijkt de regisseur nog raciale en sociale standpunten te hebben, maar wat ie nou wilde zeggen? Hij is toch wel vaker wat rommelig, hier inhoudelijk, maar ook visueel. Maar heb me er uiteindelijk goed mee vermaakt. 3,5 sterren.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1999 berichten

scorsese schreef:

Goeie film over een groepje corrupte agenten die een klusje opknappen voor de Russische maffia. Een aantal spannende en soms rauwe actiescenes (zoals de prima opening). De film had eigenlijk wel wat langer mogen duren, zodat sommige zaken en personages wat beter uitgewerkt hadden kunnen worden. Een kleine 3.5 sterren voor deze onderhoudende misdaadfilm.

Hier kan ik mij in vinden. Ik vond het ook een prima film met voldoende actie.

avatar van killyou007

killyou007

Leuke film maar wat een ergenis zeg zo. 'n hele film kauwgom kauwende rechercheur.. Zogenaamd stoer denk ik ofzo... Als film niet redelijk was gooide ik hen daarom al uit.

avatar van killyou007

killyou007

Redlop schreef:

3,5 *

mee eens

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Slecht.

Van John Hillcoat verwacht ik hoegenaamd meer dan deze matige film over een groep vuile agenten. Het script is een rommeltje van jewelste en de schrijver ervan wringt zich meermaals in scherpe bochten om toch maar de eindjes aan elkaar te knopen.

Het staat in ieder geval het vermaak in de weg. Deze film had gewoon een rechtdoorzee actiethriller kunnen en moeten zijn, liefst met enkele harde shoot-outs. De ingehuurde cast - overwegend A-listers - zal ongetwijfeld z'n aantrekkingskracht gehad hebben, maar in feite kan niemand wat met z'n rol. Kate Winslet spant wat mij betreft de kroon qua slecht acteerwerk.

avatar van pop

pop

Ik heb me prima vermaakt met deze actie film. Had er gezien het gemiddelde cijfer hier niet echt veel vertrouwen in. Waardoor mijn verwachting omtrent dit filmpje niet al te hoog was. Maar heb van minuut 1 redelijk geboeid zitten te kijken.

avatar van ILDIB

ILDIB

Deze film verdient toch wel hoger gemiddelde. Hier en daar wel wat stompzinnige zaken maar voor het grote deel bijzonder prettig met hoog tempo en prima sfeer. Grootste minpunt de rol van Winslet. Viel echt uit de toon. En eindelijk een film waarbij een speeding car ook echt hard gaat ipv enkel veel motorgeluid..

avatar van Shadowed

Shadowed

Prima.

Triple 9 is een nogal aparte film, die soms wel lekker doorpakt. Toch zou je afgaande op de poster en regisseur wel een iets beter resultaat verwachten dan dit. Triple 9 is niet per definitie slecht, maar het had zeker wel een stuk interessanter kunnen zijn.

Visueel zit het overigens wel goed met deze film. Mooie beelden, prima opgebouwd ook. De opening met de rode stoom die uit die auto komt is sterk geschoten, maar ook de schietpartijen tegen het midden aan zien er prima uit. Tel daar een zeer aardig staaltje cinematografie bij op en je hebt een film die er visueel behoorlijk keurig uitziet.

Hillcoat is echter wat warrig met zijn verhaal, ik had toch opvallend veel moeite met het volgen ervan. Normaal gaat dat me beter af, maar dit verhaal kon me niet echt pakken. Daarnaast is de film ook gewoon niet boeiend genoeg hier en daar, het komt vooral van enkele scenes en sequenties. Zowel de conversaties als personages willen niet boeien en dat is bijzonder aangezien je Affleck aan boord hebt.

Film duurt verder niet te lang, want de speelduur wordt wel degelijk benut, maar ik kan niet zeggen dat ik voor de volle speelduur geboeid heb gekeken. Het is vooral de look van de film die boeit. Acteerwerk is verder wel aardig, maar zoals ik eerder al zei kan niemand zijn personage echt veel leven inblazen.

Nee, dit resultaat is toch wat te weinig opvallend over zijn geheel. Enkele sterke sequenties, maar verder laat deze film het voornamelijk afweten. Verhaaltje kent gewoon te weinig om het voor de volledige speelduur fris en boeiend te houden. Jammer, maar Hillcoat is een degelijk regisseur, en deze film is zeker niet slecht, dus ik zal hem zeker in de gaten blijven houden.

avatar van stratmans

stratmans

Keiharde actiefilm, soms wel spijtig dat zoveel scenes met zwarte mannen zich in het donker afspelen, moeilijk te zien

avatar van wouds601

wouds601

Goede cast en lekkere actie. was op sommige momenten wat vaag door gebrek aan introductie van de personages. jammer maar de actie maakt het bij elkaar zeker goed te pruimen. 3*