Triple 9 (2016)

Alternatieve titel: Triple Nine

Misdaad / Drama

geregisseerd door John Hillcoat
met Casey Affleck, Chiwetel Ejiofor en Anthony Mackie

Een groep corrupte agenten wordt gechanteerd door de Russische maffia om een onmogelijke overval te plegen. Om de overval te laten slagen zien ze maar een uitweg, het in gang zetten van code ‘999’: een politiecode voor 'agent neergeschoten'. Deze code moet voor de nodige afleiding zorgen. Hun plan wordt belemmerd wanneer de agent in kwestie erachter komt dat hij diegene is die zich zal moeten opofferen. Vervolgens ontvouwt zich een verhaal vol dubbelspel, hebzucht en wraak.

Saai en soms geen touw aan vast te knopen.

avatar van HarmJanStegenga
'Lawless', de laatste prent van John Hillcoat was zeer genietbaar. Tot op zekere hoogte is deze 'Triple 9' dat ook, al kampt deze film met een paar fundamentele zwaktes. De film vermaakt best wel, is flitsend geschoten en kent een prima cast + een paar sterke scenes, met genoeg spanning etc. Echter wegen deze punten helaas niet op tegen het op een gegeven moment totaal oninteressant en rommelig wordende geheel. Betekent niet dat dit een slechte film is, zeker niet.. maar het deed me daarom niet veel allemaal.

avatar van IH88
“There is no limit to what desperate men will do when pushed.”

Redelijke actiefilm die zichzelf in de voet schiet door een rommelige opbouw, plotgaten en onlogische acties van de personages. Met Ejiofor, Winslet, Harrelson, C. Affleck, Mackie, Paul en Gadot als acteurs waren mijn verwachtingen hoog gespannen maar jammer genoeg is het materiaal waarmee ze moeten werken te mager om indruk te maken.

Alleen Casey Affleck vond ik er bovenuit steken en wanneer hij zijn intrede doet gaat ook het niveau omhoog. De grote schietpartijen aan het begin en in het midden van de film zijn gruwelijk goed gefilmd en ook bij mij ging de hartslag omhoog. De motieven van de politieagenten om met de Russische maffia samen te werken zijn op zich goed uitgewerkt alleen kan dat niet van de personages worden gezegd. Zoals ik al aangaf slaagt alleen Affleck erin om een sterk personage neer te zetten. Ik ben meestal de laatste die plotgaten opmerkt maar zelfs ik zag er een paar in deze film. De grootste is het belachelijke einde. Jammer, want met de actiescènes en de spanning zat het op zich wel goed.

avatar van Filmkriebel
Vuile misdaadfilm met dirty cops, russische mafia, chantage... Hillcoat heeft me ook met deze stevige film niet ontgoocheld, al vond ik Lawless en The Road beiden iets beter. Je moet er wel met je gedachten bij zijn. Ik haalde voortdurend Ejiofor en Mackie door elkaar (de één is flik, de andere niet) dus concentratie vereist. Weinig mis mee verder : mooie regie, wat actie, enkele spannende scènes en een passende finale. Het leek me grotendeels formulewerk (andere titels kwamen makkelijk in me op) en enkele clichés passeren de revue, maar ik heb me toch erg vermaakt met deze film.

zeer goede Actie / Misdaad film Lawless kan er zeker niet aan tippen !!!

avatar van Left4Dead
The Road en Lawless had ik al gezien van de regisseur, respectievelijk 3 en 3.5** gegeven voor die twee prenten. Twee film die erg sterk/hard op beeld gezet zijn qua beleving. Als John Hillcoat dat hier ook waar kan maken dan zat ik in ieder geval snor, harde misdaad houd ik erg van namelijk.
Aardig wat bekende koppen mogen aantreden en eerlijk gezegd ben ik altijd wel een kleine fan van Casey Affleck geweest, de man speelt zijn broer er met alle gemak eruit. Een prima cast als je het mij vraagt.

Het begin is gewoon heerlijk, vette actie, je zit er meteen middenin. Al snel loopt het op uit op grote problemen voor de groep corrupte agenten. Training Day versie 2.0, het erin luizen van een agent om de bende te laten overleven. Het complot wordt op touw gezet maar ondervind enige problemen. Geen ingewikkeld verhaal maar wel ééntje met een heerlijk tempo en prima harde actie.

Een film die aardig in elkaar steekt, acteerwerk, regie, script en soundscape zijn allemaal best goed te pruimen. Niet enorm hoogstaand zoals in Heat of Training Day maar de prent scoort voor mij aardig, alles staat er netjes op en is redelijk boeiend.

Een 7 is het zeker waard dus 3.5**

avatar van Insignificance
Zombies ahead. Ik kon er geen eentje vinden. Wel een aantal acteurs die ik graag zie spelen, maar er is er niet een die wat van z'n personage weet te maken. De schuld van een overvol scenario dat in minder dan twee uur uit de doeken wordt gedaan. Veel figuren, er is veel aan de hand en er gebeurt nog meer. Alles bij elkaar te veel in te korte tijd, waardoor het nog maar mondjesmaat boeit. Tekenend is het 999 gebeuren. Daarvoor moet een cop worden afgeknald, maar wie het is en hoe het verloopt, brengt tegen die tijd weinig meer teweeg. De film wordt nog enigszins gered door een ruige zeventiger jaren smoel, enkele aardige actie scènes, en een vrij sterke score.

avatar van Noodless
Verzorgde opgebouwde misdaadfilm met heel wat personages en een goed doordacht scenario dat mits wat aandacht gemakkelijk is om te volgen. De uitwerking naar het einde toe vond ik wat minder. De actiescènes zien er goed uit, vooral de openingsscène is een voltreffer. De soundtrack en de looks dragen bij tot een sfeerrijke film vol met corrupte en hebzuchtige personages. 7/10

In feite geen slechte film. Het erste uur is onnodig ingewikkeld in beeld gebracht. Dit komt het kijkplezier niet ten goede terwijl de film alles in zich heeft om zich tot een goede film te ontwikkelen. Blijft echter steken in rommeligheid en ondoorzichtigheid.

avatar van Banjo
Een hele gewone aktie film waarvan we er al honderd van hebben gezien.
Niet slecht maar ook niet goed.

3 sterren

Beter dan verwacht!

Niets speciaals, maar gewoon een goede misdaadfilm. Ik geef hem een 3.5

Goeie film over een groepje corrupte agenten die een klusje opknappen voor de Russische maffia. Een aantal spannende en soms rauwe actiescenes (zoals de prima opening). De film had eigenlijk wel wat langer mogen duren, zodat sommige zaken en personages wat beter uitgewerkt hadden kunnen worden. Een kleine 3.5 sterren voor deze onderhoudende misdaadfilm.

avatar van PeterSL
Matige film. 13 in een dozijn en dan ook waarschijnlijk nog minder dan de andere 12!

avatar van Rodger
Prima actie film.. leuk om een keer te zien.. en het verhaal is ook niet onaardig
2.5**

avatar van Dennissssss
Rodger schreef:
2.5**

Deze film een prima film vinden, aardig verhaal en leuk om te zien en vervolgens een onvoldoende als punt geven? Leg me dat eens uit?

avatar van Alathir
Standaardfilm met een gebrek aan originaliteit dat eigenlijk te zwak is voor een cast als dit. Casey Affleck helpt de film nog net aan een 3.5* wat mij betreft. Er zitten namelijk een aantal vaagheden in de film die beter uitgewerkt hadden kunnen worden. Het einde verloopt ook te makkelijk. Desalniettemin zeker niet saai en de actiescènes zijn goed.

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/drama/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Af en toe onrustig camerabeweging...
Goed kwaliteit breedbeeld, soms geruis....
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Bekende acteurs Woody Harrelson, Clifton Collins Jr. en
Chiwetel Ejiofor...

avatar van DjFrankie
Film begint sterk maar kan dat niet vasthouden.
Jammer.

Prima misdaad-actiefilm.
Goede cast ook waarbij me de zeer goede vertolking van Kate Winslet opviel, al was het dan niet zo'n grote rol, maar wat een klasse !!
Ook het verhaal is goed, misschien wat cliché, maar daar mag je je niet door laten afleiden.
Kortom: een goede misdaadfilm die je bijna 2 uur geboeid houd.

avatar van Rujar
Tarkus schreef:
Prima misdaad-actiefilm.
Kortom: een goede misdaadfilm die je bijna 2 uur geboeid houd.

Zo he dat was mij echt helemaal niet opgevallen dat Kate Winslet er ook in zat.

Rujar schreef:

Zo he dat was mij echt helemaal niet opgevallen dat Kate Winslet er ook in zat.

Nogmaals bekijken...

avatar van Toontje G
Het springt van de hak op de tak, maar verder geen onaardige film.

1e helft dacht ik naar een zeer goede film te kijken. 2e helft dwaalt af.

avatar van Macady
Film die midden in een warrig verhaal begint. Geen touw aan vast te knopen en springt heen en weer, ondanks de redelijke cast weet niemand te overtuigen. Vooral in de 2de helft is deze prent erg ondermaatst.

avatar van SmackItUp
Matige film van Hillcoat.

Helaas wordt nergens het niveau van Lawless ook maar enigszins benaderd. Waar die film toch vooral erg sfeervol is, drijft Triple 9 vooral op een saai plotje, neergezet door een aardige cast. De eerste 20-25 minuten zijn op zich wel cool, maar daarna krijg je niet meer dan een standaard maffiafilmpje te zien. Sonde, de heist had best nog wat langer mogen duren.

avatar van RaoulDuke
Enigszins rommelige en onsamenhangende actiefilm met zeker goede momenten en prima actiescenes, en 'n naar mijn mening teleurstellend einde, wat me het onbevredigende gevoel gaf dat er meer in had gezeten.
Positief zijn de duistere, cynische en nihilistische sfeer van de film die me geboeid hielden tot het einde.
Het afwisselen met handheld camera shots geeft de film schwung en 'n realistische vibe.
En met Casey Affleck en Woody Harrelson bij de cast kan er qua acteerwerk al weinig misgaan natuurlijk.
Chiwetel Ejiofor en Anthony Mackie doen gewoon hun ding en Aaron Paul blijkt ook hier weer 'n beperkte acteur, maar voldoet in zijn stereotiepe rol.
Overigens jammer dat Norman Reedus hier maar 'n kort rolletje heeft.
De film is verder onderhoudend en het tempo zit er lekker in, waardoor je de diverse onwaarschijnlijkheden voor lief neemt.
Goed.

Ik heb mij vreselijk geirriteerd aan het kauwgum gekauw van acteur Casey Affleck. Verder vind ik de lek een beetje te overdreven.

Dogan-Montana schreef:
Ik heb mij vreselijk geirriteerd aan het kauwgum gekauw van acteur Casey Affleck. Verder vind ik de lek een beetje te overdreven, voor de rest viel het mee.

avatar van Boneka
Heel in de verte zie ik wat weg van Training Day. Deze Triple 9 is helemaal geen verkeerde film. De spanning zit er goed in al is het begin een beetje lastig te volgen. De overval begint lekker daarna komen er heel wat zaken voorbij komen, maar al met al is het toch goed te volgen. Vond Casey Affleck dit keer wel aardig spelen. Nooit uitgesproken altijd hetzelfde gezicht, maar toch. Naar het einde toe wordt de spanning aardig opgebouwd. Hij ziet er verrot uit en de ellende wordt alleen maar erger als je je inlaat met de Russische maffia. Het eind is goed, maar nogal naief neergezet om doodleuk achterin de auto te gaan zitten. Maar goed verder prima cop film.

Film 3.5
Beeld 4.0
Geluid 4.0
Extra's geen

avatar van Redlop
Bovengemiddeld sterke film. Vooral het Mexicaanse straattuig kwam realistisch en beangstigend over. Hier en daar komen Heat en Training Day voorbij, maar toch staat de film genoeg op zichzelf. Woody Harrelson sterk als altijd en ook Kate Winslet overtuigde. Het einde ging iets te snel.

3,5 *

avatar van frolunda
Op voorhand een veelbelovende film die eigenlijk alles in zich leek te hebben om te slagen.Triple 9 had met onder meer Casey Affleck,Chiwetel Ejiofor,Kate Winslet en Woody Harrelson een prima cast aan boord,de Australische regisseur John Hillcoat had met zijn vorige drie flms (Lawles,the Road en the Proposition een geduchte reputatie opgebouwd en ook het verhaal/script leek bol te staan van de mogelijkheden.
En uiteindelijk is Triple 9 zeker geen slechte film geworden maar na afloop van het kijken bleef ik toch met een wat teleurgesteld gevoel zitten.
Lijkt wel een beetje of Hillcoat wat te veel hooi op zijn vork heeft genomen want ondanks enkele sterke scenes en degelijke acteerprestaties (Affleck maakt zelfs een erg sterke indruk) heeft Triple 9 een onaangenaam tempo,de film loopt gewoon niet,oogt rommelig qua scenario en naarmate het verhaal vordert begin je langzaam maar zeker je interesse te verliezen.
Waar het allemaal precies aan ligt is me ook niet volledig duidelijk maar Triple 9 komt nooit helemaal los en is uiteindelijk een wat onprettige kijkervaring,al bezit de film zeker bepaalde kwaliteiten.