The Hunted (1995)

Actie

geregisseerd door J.F. Lawton
met Christopher Lambert, Joan Chen en John Lone

Tijdens een zakenreis in Japan ontmoet Paul Racine in de bar van zijn hotel de knappe Kirina. Ze maken kennis, gaan nog iets drinken op haar kamer en beleven samen een passionele nacht. Wanneer Paul naar zijn kamer gaat, neemt hij de verkeerde sleutel mee. Hij keert terug naar Kirina's kamer en staat oog in oog met drie ninja's die Kirina koelbloedig onthoofden omdat ze haar beschermheer, de alom gevreesde Kinjo, heeft verraden. Paul wordt ook aangevallen, maar kan op het nippertje ontsnappen. Zijn leven is echter in gevaar, maar hij zweert haar dood te zullen wreken.

avatar van sn@ke
Een niet erg waardevolle film met een mager plot , ditmaal volgestopt met oostere ( stereotiepe) elementen. Al dan niet oppervlakkig , het is soms best aardig en leuk om zien. Lambert is een slecht acteur en bewijst dat hier nogmaals. Het eindgevecht is ,ondanks dat het voorspelbaar is , toch nog enigzins spannend om zien. 5/10

avatar van U-96
Deze film heeft inderdaad een mager plot. Christopher Lambert komt erg houterig over, maar dit stoort verder niet. Waar het hier toch echt om gaat, zijn de geweldige ninja-vechtscènes. Aardig sfeertje heeft de film ook.

avatar van Tun-89
Christopher Lambert Film's...

kArIzMa_TuRk
erg leuke film.. had deze dacht ik 7 of 8 jaar geleden gekeken.. echt een goeie film.. die ninja's waren zo goed en die vrouw met haar pijl en boog kon goed mikken zeg superdepupergoeie film ik geef het een 3½*

veron35
Tun-89 schreef:
Christopher Lambert Film's

Daarom ga ik hem ook zeker opnemen.

avatar van Quentin
Verhaal, spel en aktie zijn erg slecht, toch zijn de sfeerbeelden van Japan best fijn.

Op 1 dec. 2007 wordt "The Hunted" uitgezonden, die met o.a. Tommy Lee Jones en Benicio Del Toro

dus niet die met Christopher Lambert e.a.

avatar van Aapje81
Ik zie Lambert graag maar vond dit een van zijn mindere films.

avatar van Bibelonseberg
Leuke film, aardige acties ook.

avatar van oemoemenoe
best grappig als er weinig op TV is.
lekker hakken met zwaarden en gooien met sterren.
2.5 ster is meer dan genoeg.

avatar van DeCol
Christopher Lambert, of je die man nou in zijn zwembroek op de noordpool zet of in een bontjas op Hawai, die man heeft altijd dezelfde impressie op zijn gezicht.

Maar over de film.. Het viel enigszins mee. De vechtscenes zijn vrij statisch en sommige personen vallen wel heel makkelijk te prooi van de ninjas. Toch keek het allemaal wel lekker weg. Die Takeda was dan wel weer stoer en ook de dronken zwaardenmaker was best vermakelijk. Het verhaal is natuurlijk heel matig.

Wil je echt goede ninjagevechten zien, moet je American Ninja kijken. Stukken beter dan dit statische gedoe.

orbit
Wat is Lambert toch een dweil na Greystoke.. jammer. Maar ook weer een zeer misbare film dit.

avatar van mnrk
Gisteren maar eens naar deze film gekeken op tv.

Christopher Lambert was veel beter in Highlander dan in deze film met ninja's.

Het acteerwerk was niet zo heel sterk ( wel goed dat er Japans werd gesproken) en sommige scene's waren leuk en goed ( Japanse kogeltrein )

Leuk om weer eens gezien te hebben, maar meer zeker niet.

avatar van FunkStarr
Als een film mij kan vermaken, en dat kan deze zeker, komt het bij mij in aanmerking voor een voldoende. Het verhaal is niet hoogstaand maar de film kijkt heerlijk weg en de actiescenes zijn dik in orde. Takeda is wel erg stoer en geeft deze film iets extra's. Niets bijzonders, wel erg leuk. Een ruime voldoende.

avatar van Kr!kke
Ik vond het een leuke actiefilm, niet meer en niet minder.

Ik verwachtte er niet veel van, maar al bij al redelijk.
Een doorsnee actiefilm zeg maar, niet meer en niet minder
Leuk tussendoortje.

Typische jaren '90 aktiefilm gemaakt tijdens de 'glorieperiode' van Christopher Lambert. En net als in 'Highlander' neemt hij het zwaard ter hand, al betreft het deze keer een Oosters samuraizwaard. En het is te merken dat de film in Japan is opgenomen, want de beelden zien er heel netjes uit. Helaas is het verhaal eerder aan de matige kant, al is het een leuke poging de ninjacultuur in het hedendaagse Japan te plakken.

avatar van Arapaho85
IMDb leert ons bij deze film dat een aantal scenes, o.a. met de trein op locatie zijn opgenomen in Japan en dat de meeste andere scenes opgenomen waren in de Bridge studio’s in Vancouver Canada. Dit zegt eigenlijk al genoeg, niet?
Wat de acteurs betreft, de enige acteurs (de figuranten niet meegerekend) van Japanse origine zijn
Yoshio Harada als de samurai Takeda en Yôko Shimada als diens echtgenote.
John Lone als Kinjo (je weet wel, de Chinese keizer uit de film The Last Emperor (1987) - MovieMeter.nl) is van Chinese origine net als Joan Chen, die enkel in het begin in bad mag duiken met Lambert.

Als actiefilm is deze film wel OK. Mijn favoriete scenes zijn die op de sneltrein en het finale gevecht.

Christopher Lambert acteert als een wassen pop uit Madame Tussauds met als gevolg dat mijn aandacht al snel gaat naar de samurai Takeda en zijn vete met Kinjo, ik weet niet of de filmmakers dit als bedoeling hadden.