Love Affair (1939)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Leo McCarey
met Irene Dunne, Charles Boyer en Maria Ouspenskaya

De Franse playboy Michel en de Amerikaanse Terry worden verliefd op elkaar op een schip. Ze spreken af elkaar na zes maanden weer te ontmoeten, als Michel een fatsoenlijke baan heeft. Dat wordt problematisch, wanneer Michel enkele minuten voor de ontmoeting gewond raakt.

Pure romantiek en voor liefhebbers van romance met een streep dramatiek niet te missen.
Zag reeds "An Affair te remember" uit 1957, een remake van deze film en eigenlijk zijn beide films even kundig gemaakt met veel aandacht voor de dialoog en als ik even dacht dat het duo uit '57, Cary Grant en Deborah Kerr ongenaakbaar waren dan zijn Irène Dunne en Charles Boyer aan even uitstekende acts toe.