Ten no Chasuke (2015)
Genre: Komedie
Speelduur: 106 minuten
Alternatieve titels: Chasuke's Journey / 天の茶助
Oorsprong:
Japan
Geregisseerd door: SABU
Met onder meer: Ken'ichi Matsuyama, Ren Ôsugi en Susumu Terajima
IMDb beoordeling: 6,0 (300)
Gesproken taal: Japans
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Ten no Chasuke
Het is hectisch in de hemel waar dozijnen schrijvers voor lange rollen zitten waarop ze de biografieën schrijven van de aardbewoners. Al wat deze schrijvers uitvinden wordt door de mensen beneden echt beleefd. God wordt steeds veeleisender en verwacht avant-garde-ideeën. De mooie Yuri zal sterven in een auto-ongeval maar de hemelse schrijvers vinden dit saai en sturen voormalig gangster Chas terug naar aarde om haar koste wat het kost te redden. Chas komt in Okinawa terecht waar hij ingrijpt in het lot van de mensen en zo gevierd wordt als "Mr. Angel", terwijl hij ook achtervolgd wordt door brutale vijanden. Wanneer Chass verliefd wordt op Yuri heeft dit gevolgen die niemand kon voorzien, zelfs God niet.
Externe links
Acteurs en actrices
Chasuke
Yuri
Jo Hikomura
Charlie Pon
Chako Saotome
Junichi Taneda
Kuroki
Video's en trailers
Reviews & comments
WardT
-
- 269 berichten
- 2813 stemmen
Is een Office Kitano productie
Draait binnenkort in Nederland op het CinemAsia festival in zowel Amsterdam als Eindhoven.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Ben niet echt onder de indruk van de trailer.
Antonev
-
- 1666 berichten
- 1132 stemmen
Is een Office Kitano productie
Draait binnenkort in Nederland op het CinemAsia festival in zowel Amsterdam als Eindhoven.
Draaien ze daar ook de nieuwe Ghibli films? Of gaan die in Nederland weer compleet genegeerd worden? Ik bedoel maar, dat is toch een mooie gelegenheid om Omoide no Mânî en Kaguyahime no monogatari eens goed onder de aandacht te brengen. Baal er bij iedere release weer van dat het zo klein en anoniem gebracht wordt
WardT
-
- 269 berichten
- 2813 stemmen
Draaien ze daar ook de nieuwe Ghibli films? Of gaan die in Nederland weer compleet genegeerd worden? Ik bedoel maar, dat is toch een mooie gelegenheid om Omoide no Mânî en Kaguyahime no monogatari eens goed onder de aandacht te brengen. Baal er bij iedere release weer van dat het zo klein en anoniem gebracht wordt
Omoide no Mânî heeft gisteren op CinemAsia in een uitverkochte zaal gedraaid en wordt volgende week voor CinemAsia on Tour in Eindhoven gedraaid op zondag 12 april 15.00.
Antonev
-
- 1666 berichten
- 1132 stemmen
Omoide no Mânî heeft gisteren op CinemAsia in een uitverkochte zaal gedraaid en wordt volgende week voor CinemAsia on Tour in Eindhoven gedraaid op zondag 12 april 15.00.
Dan hoop ik dat er voor 12 april nog kaartjes zijn. Wil 'm erg graag op het grote scherm zien. Bedankt voor de informatie.
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
Ik zag drie films van Sabu nu en ben er nog steeds niet uit wat voor regisseur het nou eigenlijk is. De belangrijkste overeenkomst tussen de films is dat de film regelmatig een kant uitschiet die je niet kon voorspellen, maar verder zijn er ook behoorlijke verschillen. Al komt dat misschien ook omdat ik een vroege film (Unlucky Monky) van 'm zag, een uit het midden van zijn loopbaan (Dead Run) en deze recente.
Dit is een quirky en regelmatig ook absurde comedy. Soms bijna pythonesque. Vaak heel grappig en erg in mijn humorstraatje, maar soms ook niet. Wat aan de lange kant. Paar mooie scenes, maar ook een stel oerlelijke slowmotions. Ik heb me uitstekend vermaakt, maar als iemand me vraagt om Sabu als filmmaker te omschrijven kom ik niet veel verder als verwacht het onverwachte of dat soort cliché's. Ik moet meer gaan zien.
3.5*
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11970 stemmen
Geweldig.
Tanaka is weer helemaal terug. In zekere zin is deze film vooral een modernere update van z'n oudere werk, maar dan wel over de gehele lijn. Apart en uniek verhaal, het schiet nog steeds alle kanten uit, visueel wat moderner en ook de cast is wat jonger (al haalt hij wel weer Osugi en Terajima van stal).
Opvallendste vond ik de aanwezigheid van een "lighting director" in de credits. Nooit geweten dat dat een effectieve positie was binnen een film crew. In ieder geval is het effect wel duidelijk merkbaar, want alle lichtjes en lampjes hebben een direct merkbare invloed op het sfeertje. Erg gaaf.
Zo'n film waarbij ik vooraf niet eens twijfelde of het mij wel zou bevallen. Tanaka staat er weer en daar kan ik enkel geweldig blij mee zijn, want het is gewoon één van m'n favoriete regisseurs.
4.5* en een uitgebreide review
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Niet mijn ding. Ik vond de vorige film die ik van regisseur SABU gezien heb erg leuk ( Usagi Drop (2011), maar hier kon ik geen touw aan vastknopen. De film schoot regelmatig alle kanten op en ik had af en toe de indruk dat er scènes bij waren, die niets of nauwelijks iets met het verhaal te maken hadden. Met pijn en moeite het einde gehaald.
Black Math
-
- 5390 berichten
- 1735 stemmen
Fraaie film. De eerste scène intrigeert al, en het uitgangspunt wat je in die scène voorgeschoteld krijgt is leuk bedacht. Bij het plot moest ik een beetje denken aan Besson's Angel-A, vanwege het thema engel op aarde (al begrijp ik dat beide films niet uniek zijn wat dat thema betreft), maar ook aan Koreeda's After Life.
Visueel in ieder geval erg interessant. Een aantal special effects, die er degelijk uitzien, maar vooral een erg fraaie belichting van tijd tot tijd. Ook opvallend zijn de slow motions. Niet vloeiend, zoals in Nakashima's Confessions; het ziet er wat rauwer aan, maar dat past wel bij de sfeer van de scènes waarin ze optreden. Met name de scènes na de ziekenhuisopname van de hoofdpersoon zijn sterk qua cameravoering, maar ook qua soundtrack die op die moment sterke omgevingsgeluiden laat horen. Wat mij betreft het gedeelte waarin de film audiovisueel het sterkst is, al zijn er nog genoeg andere fraaie scènes.
In het middenstuk even een dipje als het wat te vrolijk wordt. Ook het einde voelt een beetje onbevredigend aan; het is iets te gemakkelijk; het schuurt niet, waar de film op andere momenten dat wel doet. Om die reden blijft de film op vier ruime sterren steken.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Teleurstellende SABU. Zonder meer de minste film die ik van hem gezien heb. Dat komt vooral door het flutverhaal. Mr Angel die even uit de hemel komt afdalen om Yuri te redden, de rol aannemende van Jezus die even de doden tot leven wekt en de zieken geneest. Met dit soort onzin kan ik dus echt helemaal niks. Mooi waren wel de Japanse traditionele dansen en optochten met de klanken van het geroffel op de drums. Ach ja, en die Yuri zag er ook wel aardig uit maar van die Chas (Mr Angel) kreeg ik al snel genoeg.
2.0*
Baggerman
-
- 10577 berichten
- 7977 stemmen
Ook Sabu heb ik de laatste jaren wat uit het oog verloren, voornamelijk omdat zijn films ook best lastig te vinden zijn. Of je moet pindakazen of diep in de buidel tasten en daar kwam het tot voor kort gewoon niet van.
Bovendien leek dit me gewoon niets qua plot. Gelukkig viel dit erg mee, al wordt het nooit hoogstaand. Visueel natuurlijk wel weer geweldig. En potver, ik was even vergeten dat Ren Osugi inmiddels is overleden. Nu ik hem in deze film weer zag vond ik dat toch weer verdomde jammer! Matsuyama vond ik eerst een druiloor (weet niet meer welke film ik als eerste met hem zag, Gantz?), maar kan ik na zijn rollen als zombieklier, L en die in Usagi Drop steeds beter waarderen.
Voor een 'Sabu' viel deze film me eigenlijk wat tegen, toch wel veelzeggend dat dat toch nog een 3.5* waard is.
Het laatste nieuws
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
De tien best beoordeelde films van de jarige Vince Vaughn (54)
Bekijk ook
Ginga-tetsudô no Yoru
Animatie / Fantasy, 1985
5 reacties
Pisutoru Opera
Actie / Misdaad, 2001
45 reacties
Eiga: Minna! Esupâ Da Yo!
Komedie / Mystery, 2015
8 reacties
Ashura-jô no Hitomi
Actie / Fantasy, 2005
10 reacties
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.