She's Having a Baby (1988)

geregisseerd door John Hughes (I)
met Kevin Bacon, Elizabeth McGovern en Alec Baldwin

Jake trouwt met de liefde van z'n leven, maar voelt zich al gauw gevangen in het huwelijk, vooral als hij ziet dat zijn vrijgezelle beste vriend erop los leeft en alles kan doen wat hij wil. Daarbij komt nog dat zijn schoonfamilie totaal geen hoge dunk van hem heeft. En tot overmaat van ramp wil z'n vrouw een kind!

avatar van geronimo
Volgens velen een van de minste van John Hughes, maar ik blijf 'm goed vinden. Vooral de bevallingsscene met het Kate Bushnummer This Woman's Work geeft me nog steeds kippenvel.

avatar van Yekezzez
geronimo schreef:
Volgens mijn moeder was dit nep en zij kan het weten.

avatar van otherfool
Vergeten werkje van Hughes loopt niet lekker, de mix van drama met komische noten werkt niet echt.

2 sterretjes.

avatar van soom
Elizabeth McGovern is een kruising tussen Ally Sheedy en Molly Ringwald qua uiterlijk, en er is niet echt chemistry aanwezig tussen haar en Kevin. Mager, niet echt leuk. 1,5*.

avatar van geronimo
Yekezzez schreef:
Volgens mijn moeder was dit nep en zij kan het weten.

Nee, Elizabeth McGovern lag daar écht te bevallen. Nou goed!

avatar van goongumpa
Onderschatte film. Hij heeft wat te zeggen over een relatie, is goed geacteerd en geschreven en komt heel oprecht over. Bepaalde momenten in de relatie zijn echt spannend, zonder dat daar doden of wapens aan te pas hoeven te komen. De film geeft soms ook een leuke satirische kijk op de American Dream, het leven in de suburbs en VS van de jaren '80 (yuppies). Jammer genoeg gaat Hughes er op het einde een beetje over qua sentiment, zoals hij wel vaker doet. De muziek is ook erg verouderd en vaak gewoon lelijk.

ZEKER blijven zitten bij de aftiteling, waarin een hele reeks bekende acteurs hun suggesties voor de naam van de baby geven. Enkele acteurs die voorbij komen zijn Dan Aykroyd, John Candy, Woody Harrelson, Matthew Broderick, Kirstie Alley en Bill Murray.

avatar van John Lee Hooker
geronimo schreef:

Nee, Elizabeth McGovern lag daar écht te bevallen. Nou goed!

Waarschijnlijk bedoelde Yekezzes dat het slecht geacteerd was..

Ik heb de film gisteren op BBC2 gezien. Hij was erg saai en redelijk simpel in elkaar gezet. Gelukkig kon Kevin Bacon het toch enigzins geloofwaardig overbrengen.

Er zaten een paar grappige scénes in zoals die droom over het meisje, de broek waar alles uit valt, en die koffiemok die hij op haar buik zet.
Toch zal ik het hierdoor geen komedie noemen, daarvoor was het te mager.

- 2 -

avatar van kanjertje
Flauwe film. Weinig verhaal, veel te weinig te lachen voor een komedie.
Saai en langdradig.
Afrader !

avatar van Uzza_Sparta
kanjertje schreef:
Flauwe film. Weinig verhaal, veel te weinig te lachen voor een komedie.
Saai en langdradig.
Afrader !

is niet bedoeld als een komedie

John Hughes films waren meer tragi-komedie/dramas. een groot verschil.

Hughes begon pas met komedies met Home Alone, en Planes Trains & Automobiles.
Daarvoor had hij zijn beste werk gedaan met tiener dramas zoals Breakfast Club, Pretty in Pink, Some Kind of Wonderful, en deze film.

een beetje trivia, maar toen John Hughes deze film aan het maken was in 1987 wilde heel veel bekende acteurs en bekendheiden in mee doen, dus zien we op het einde cameos van o.a. Bill Murray, Woody Harrelson, Amy Irving, Michael Keaton, John Candy, Mathew Broderick, Dyan Cannon, Ally Sheedy, Dan Aykroyd, zangers Olivia Newton-John, Roy Orbison en Belinda Carlisle, Kirstie Alley en Ted Danson van Cheers, filmmaker Penny Marshall (Big met Tom Hanks), en basketballer Magic Johnson om zo maar wat te noemen

dus ga deze film nooit op nederlandse televisie kijken want hun doen niet mee aan aftiteling
In de jaren 80 was John Hughes erg populair