ad

Met onder meer: Sarah Gadon, Emily Watson en Rupert Everett

Releasedatum: 14 mei 2015

• Google Play Bekijk via Google Play

Over A Royal Night Out

1945, Bevrijdingsdag. Over de gehele wereld vieren de mensen het einde van de Tweede Wereldoorlog. Londen wordt overspoeld door de feestvreugde. Twee tienerzusjes mogen om middernacht voor het eerst naar een feestje. Ze beleven een geweldige tijd alsof het een eerste date is. Ze komen dan ook veel te laat thuis. Hun thuis is Buckingham Palace en de twee tienerzusjes zijn prinses Margaret en de toekomstige koningin van Engeland, Elizabeth II.

imageimageimage

Lieutenant Burridge

Duty Manager

avatar van Prudh

Prudh

Al oud nieuws, maar dit is de openingsfilm van Film by the Sea:

A Royal Night Out openingsfilm - filmbythesea.nl

Vanaf 6 november in de bioscoop (A-film)

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Een Roman Holiday-neske film.

Prinses gaat incognito op stap. Het gegeven is kennelijk waargebeurd maar de film geeft er een eigen draai aan.

Daarom nergens echt geloofwaardig maar kijkt wel lekker weg. De jaren 40 aankleding is prima en gecombineerd met de jaren 40 muziek klinkt VE-day erg gezellig. Leuk, maar niet bijzonder genoeg.

avatar van Grotehaas

Grotehaas

In het vliegtuig gezien op weg naar huis, daar is het een uitstekende film voor, had het in de bios zonde gevonden.

Absoluut niet slecht, maar geen topper.

Wel mooie aankleding, maar verhaal blijft te lang hangen af en toe.

avatar van lezertje

lezertje

De vrolijke strapatsen van twee pubermeisje van koninklijke bloede die een avondje gaan stappen, is goed voor een vermakelijke wegkijkfilm. Nier minder, maar absoluut ook niet meer. Doet veel denken aan die andere film ‘Roman holliday’91953), maar mist die uiteindelijke kwaliteit.

• 20888 berichten

Uitzonderlijke heerlijke weg kijk film die je achter laat met een vrolijk en lekker gevoel , aanrader.

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

Een luchtige film over de prinsessen Margaret en Elizabeth.

De film werd geproduceerd door Belgische, Zweedse en Britse bedrijven. De cast is goed uitgezocht met o.a. Sarah Gadon en Emily Watson. Beiden personages waren eerder al te zien in Belle (2013). Geen topper in zijn soort, maar ook niet saai of slecht.

Bel Powley werd genomineerd voor een British Independent Film Award, en won een prijs tijdens het Hamptons International Film Festival 2015.

3,0 *

BBarbie

”What if?”

Levendige komedie over prinses (nu koningin) Elisabeth en haar zuster Margaret, die zich —totaal groen achter de oren—in mei 1945 laten onderdompelen in het volksfeest bij de einde van de Tweede Wereldoorlog. Geinige fantasie met lekkere onverslijtbare swingmuziek. Bel Powley (prinses Margaret) steelt de show met haar gevatte oneliners. Erg leuk gedaan.

”All that freedom to breathe. All that... what if?”

Tarkus

Mooie, en bijzonder leuke, film over de twee Britsen prinsessen tijdens V-day.

Goede cast ook overigens, die de pannen van het dak spelen.

Had niet verwacht dat deze film zo goed is, en kan hem bijzonder warm aanbevelen.

Je blijft achter met een glimlach op je gezicht, en dat mag al eens in deze tijd.

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Deze keek erg prettig en makkelijk weg. Precies waar ik behoefte aan had. Niet zwaar, met wat humor en romantiek. Goed gespeeld en mooie aankleding en kostumering. Ik ben niet weggeblazen, maar ik vind het zeker een leuke film. 3,5*

avatar van Lavrot

Lavrot

Sarah Gadon zag ik voor het eerst in Cosmopolis, waarin ze op mij een onvergetelijke indruk maakte: eigenaardig en aantrekkelijk tegelijk. Pasgeleden verraste ze me opnieuw met een niet al te grote rol in True Detective S3.

En vandaag tussen al de Corona-ellende door had ik wel zin om weer even te kunnen verdwijnen in haar helblauwe kijkers en onder te dompelen in de vrolijkheid van een bevrijding. Ook Bel Powley was geen onbekende, Diary of a Teenage Girl, waarin zij schitterde in de gedaante van een 15jarige.

Afijn, een film waar de onschuld vanaf spat vooral door twee magnifieke actrices. Een niemendal in een gouden lijst.