Go with Me (2015)

Alternatieve titel: Blackway

Thriller

geregisseerd door Daniel Alfredson
met Julia Stiles, Ray Liotta en Anthony Hopkins

Lillian (Julia Stiles) is onlangs teruggekeerd naar haar geboortedorp. Ze raakt onderwerp van pesterijen door een man genaamd Blackway (Ray Liotta), een voormalig agent die nu een gewelddadige misdaadbaas is en straffeloos te werk gaat in de kleine gemeenschap. Ze krijgt geen steun van de lokale dorpelingen en de sheriff adviseert haar het stadje te verlaten. Lillian besluit echter stelling te nemen tegen de psychopathische stalker en roept de hulp in van voormalig houthakker Lester (Anthony Hopkins) en zijn jonge, laconieke hulp Nate.

avatar van knusse stoel
Soms heb ik het idee bij sommige acteurs en actrices, dat hoe ouder ze worden hoe beter dat hun acteren wordt. En bij wie ik dat zeker weet is Anthony Hopkins!
In deze film zie je echt een dorpsmens die in het hout heeft gewerkt en zich opwerpt als de "guardian angel"van deze jonge vrouw!
Een pretentieloze doch mooie film!

Als je het over acteurs met een goede kop hebt: Anthony Hopkins en Ray Liotta ( natuurlijk bekend van Bee Movie), dan moet het natuurlijk wel een goede film zijn!

Julia Stiles past wat mij betreft niet in dat rijtje; wat heeft die toch een zeur hoofd...maar heb me er toch niet aan geïrriteerd.
Vind het een spannende en ook leuke film.
Leuk, vooral ook dat oude mannen verhaal over de 'lady of the woods'; vrij vertaald 'de sopspar'?

Alexander Ludwig vind ik ook goed als stotterende sidekick van Athony Hopkins.
Blijkt toch wel gevoel in deze jongen te zitten, blijkt toch ook niet zomaar een domme kracht te zijn.

Ik had graag wel wat meer gezien In de vorm van een link van het hulpje naar de badguy in de film.
Ik hoopte op het eind nog op iets wat alles met elkaar verbond.
Maar dat bleef een beetje achterwege, jammer genoeg.

Beetje een gemakkelijk eind..

Desalniettemin het kijken zeker waard !

avatar van Shadowed
Te mak.

Blackway is een thriller die heel graag wat sfeer wil hebben, maar daarvoor iets te slordig te werk gaat. Deze verhalen hebben we dan ook al vaker gezien, en dan is het wat eigenaardig dat deze film erg weinig pogingen doet om op te vallen uit de andere rits.

Van een regisseur die redelijke titels op zijn naam heeft staan kan je dus ook niet zeggen dat deze film vooral een proefje was van een regisseur die zijn talenten wil ontdekken. Het is dus gewoon een wat mak projectje geworden helaas.

Acteerwerk is nog wel ok. Dat Hopkins zich laat lenen voor dit soort thrillertjes is een beetje opmerkelijk, maar hij doet het dan ook gewoon verdienstelijk. Ook Ludwig, 1 van mijn favoriete koppen, doet best vrolijk mee. Stiles is ook wel ok.

De film wil vooral op sfeer werken, maar is iets te lomp om echt sfeer te hebben soms. De omgeving is wel goed gekozen, maar er wordt helaas te weinig mee gedaan. Er zijn te weinig knap geschoten beelden, de soundtrack is iets te tam en de spanning is nooit echt aanwezig.

Het verveelt gelukkig niet heel erg. Alfredson laat wel genoeg gebeuren, maar ook op dit gebied had de film wel wat harder uit de hoek mogen komen. Voor de rest is het een beetje een raadsel waarom de heer Blackway nu precies zo'n wreed (en dom) personage is. Zo "hoog" staan in de wereld maar vervolgens met slechts 1 mannetje achter de personages aangaan is wat te ongeloofwaardig.

De film duurt gelukkig niet te lang, maar het had wel wat interessanter en indrukwekkend mogen zijn. Zeker qua sfeer is er gewoon niet genoeg aan boord.

Ongeloofwaardige actie scènes. Met toch bekende acteurs lijkt het begin nog spannend maar wordt uiteindelijk een anticlimax.